Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

KORG Nu:Tekt NTS-1 jó valamire?


Koródi Csaba

Kérdés

Két éve nézegetem ezt a KORG NTS-1-et. Kicsi, cuki, érdekes lehetőségek rejlenek az oszcillátorban és az effektek is nagyon inspirálónak tűnnek.

Mindig lebeszéltem magamat róla, hogy csak játékszer, aztán vettem valami mást a zenekarosdihoz, amire azt gondoltam, hogy komolyabb célt szolgál.

Használja valaki ezt a kis kütyüt hangkeltésre az effektezésen kívül? Jó valamire az oszcillátor, meg úgy ez az egész kis berendezés kézbe véve?

 

1KORG+NTS1-4.JPG

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1
3 órája írta Koródi Csaba:

Két éve nézegetem ezt a KORG NTS-1-et. Kicsi, cuki, érdekes lehetőségek rejlenek az oszcillátorban és az effektek is nagyon inspirálónak tűnnek.

Mindig lebeszéltem magamat róla, hogy csak játékszer, aztán vettem valami mást a zenekarosdihoz, amire azt gondoltam, hogy komolyabb célt szolgál.

Használja valaki ezt a kis kütyüt hangkeltésre az effektezésen kívül? Jó valamire az oszcillátor, meg úgy ez az egész kis berendezés kézbe véve?

 

1KORG+NTS1-4.JPG

Bakonyi Bálinttal vedd fel a kapcsolatot az MPW-n keresztül. Ő "aszongya" jó.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1
Ekkor: 2021. 02. 02. at 17:10 írta Hobkins:

Bakonyi Bálinttal vedd fel a kapcsolatot az MPW-n keresztül. Ő "aszongya" jó.

Köszönöm! Megnéztem a videót... kár hogy végig az USB zajjal készítette, holott pontosan tudta hogy az nélkül nem zajos :( De végre egy magyar videó a témában :)

Néhány hobbista tesó tapasztalatára lennék kíváncsi :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 1
1 órával ezelőtt írta MMate:

Én 2020 tele óta használom. Szerintem egész érdekes hangokat lehet belőle kicsavarni, mivel rá lehet tölteni 16 db saját oszcillátort, 16 db modulációs, 8 db delay, 8db reverb effektet. Valóban ahogy Bakonyi Bálint mondta a videóban mini jack kimenete van, nem 6.3 mm-es.

Köszönöm a választ! Épp ma jött meg, most tettem fel rá a 16-dik oszcillátort. Nagyon sokoldalú kis berendezés, főleg úgy hogy PCM szintit kell kiegészítenie a 16-dik MIDI sávon. Nagyon nyers, nagyon tiszta és nagyon elcsavarható egy PCM szintihez képest. Nekem főleg az oszcillátor shape ami miatt különösen érdekes kiegészítés a PCM szinti statikus mintája mellett. Az effekt minősége meglepően jó, de ez már a videókon átjött. Nekem a 3,5-ös csatlakozás nem gond, mert azzal megyek a "nagy" szintimbe, ami azután már USB hangkártyaként viszi tovább a számítógépre.

 

1 órával ezelőtt írta MMate:

Vettem egy DIN MIDI - JACK MIDI kábelt de nem működik vele. Ableton Live 10 Lite-ból ellátva MIDI adatokkal a Focusrite Scarlett 4i4 hangkártya MIDI interfészén keresztül nem működik. Pro Tools | First-nél csak kattok amikor kapja a MIDI note-okat más hangot nem ad.

Ezzel szerencsém volt, mert pár éve már forrasztottam ilyen kábelt a KORG Electribe2-höz, így csak elő kellett vennem. A MIDI adatokat CUBASE-ből küldöm neki egy YAMAHA MODX MIDI DIN csatlakozójára route-olva a hangszeren keresztül, így tökéletesen működik és a szabványos MIDI csatlakozás miatt az USB búgás sem jelenik meg nálam.

Összességében, nekem sikerült az összes említett negatívumot elkerülnöm és egy nagyon pici és nagyon szétcsavarható hangforrás került a hangszeremre :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 02. 05. at 8:23 írta Koródi Csaba:

Néhány hobbista tesó tapasztalatára lennék kíváncsi :)

Én 2020 tele óta használom. Szerintem egész érdekes hangokat lehet belőle kicsavarni, mivel rá lehet tölteni 16 db saját oszcillátort, 16 db modulációs, 8 db delay, 8db reverb effektet. Valóban ahogy Bakonyi Bálint mondta a videóban mini jack kimenete van, nem 6.3 mm-es.

Néhány problémám van/volt vele.

Nekem először nem működött a ribbon billentyűzete, így be kellett kalibrálni.

Vettem egy DIN MIDI - JACK MIDI kábelt de nem működik vele. Ableton Live 10 Lite-ból ellátva MIDI adatokkal a Focusrite Scarlett 4i4 hangkártya MIDI interfészén keresztül nem működik. Pro Tools | First-nél csak kattok amikor kapja a MIDI note-okat más hangot nem ad.

A ribbon billentyűzete akkor hasznos ha valaki úton van és nincs kéznél valami MIDI keyboard. Nagyon kicsi, így könnyen mellé lehet nyúlni a hangoknál.

Nagyon jól lehet együtt használni a VCV Rack-el MIDI-n keresztül.

Szerintem lehet használni egy kicsit komolyabb dologhoz.

Szerkesztette MMate
Kiegészítés
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Köszönöm a választ! Épp ma jött meg, most tettem fel rá a 16-dik oszcillátort. Nagyon sokoldalú kis berendezés, főleg úgy hogy PCM szintit kell kiegészítenie a 16-dik MIDI sávon. Nagyon nyers, nagyon tiszta és nagyon elcsavarható egy PCM szintihez képest. Nekem főleg az oszcillátor shape ami miatt különösen érdekes kiegészítés a PCM szinti statikus mintája mellett. Az effekt minősége meglepően jó, de ez már a videókon átjött. Nekem a 3,5-ös csatlakozás nem gond, mert azzal megyek a "nagy" szintimbe, ami azután már USB hangkártyaként viszi tovább a számítógépre.

 

Ezzel szerencsém volt, mert pár éve már forrasztottam ilyen kábelt a KORG Electribe2-höz, így csak elő kellett vennem. A MIDI adatokat CUBASE-ből küldöm neki egy YAMAHA MODX MIDI DIN csatlakozójára route-olva a hangszeren keresztül, így tökéletesen működik és a szabványos MIDI csatlakozás miatt az USB búgás sem jelenik meg nálam.

Összességében, nekem sikerült az összes említett negatívumot elkerülnöm és egy nagyon pici és nagyon szétcsavarható hangforrás került a hangszeremre :)

Szívesen!

Én sem hallom, hogy a 3.5-ös jack valamivel rosszabb hangot produkálna.

Igen, nyers digitális hangja van.

Még azt szeretem benne, hogy sok ingyenes dolog van hozzá, amit rá lehet tölteni, meg amit mellé adnak szoftvert.

A Shape az a KORG-nak a találmánya - úgy tudom - és nagyon érdekes dolgokat lehet vele művelni. Érdekes hangzása van.

Szerintem megéri.🙂

Szerkesztette MMate
Kiegészítés
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

Nos, van szerencsém megválaszolni az eredeti kérdésemet: Hogy jó-e valamire a KORG NTS-1? Rohadt jó! :)

Nyilván kicsi, meg egyszerű, meg nem lehet patch-et menteni, meg lehetne találni millió indokot hogy miért nevezzük játékszernek ezt a kütyüt. Valójában ez egy monofón, oszcillátor, egy csomó modulációs lehetőséggel, filterekkel, EG-vel, amiből szinte bármilyen színezetet ki lehet tekerni... Saját véleményem szerint bőven nagyobb skálán lehet az oszcillátort kifejteni mint egy Deepmind-nak. Oké, monotimbrál, de ezt már régen kinőttük a multitrack recording-al. Demózás céljából készítettem vele egy fullos nótát és komolyan mondom, sokkal jobban élveztem vele a tekerészést, ötletelést mint bármelyik másik hangszeremmel. Ja és még effektezéshez sem kell másik eszközhöz nyúlni.

A felvételemet sávonként rögzítettem Cubase-ben. Természetesen MIDI adatokat játszottam le és egyenként rögzítettem audióban az NTS1-et. Semmi más külső effektet, külső hangszínt, vagy külső dobot vagy dobhangot nem használtam és effekt VST-t sem. Ez így ahogy van 100% KORG NTS-1.

 

 

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

Sziasztok!

Nos, van szerencsém megválaszolni az eredeti kérdésemet: Hogy jó-e valamire? Rohadt jó! :)

Nyilván kicsi, meg egyszerű, meg nem lehet patch-et menteni, meg lehetne találni millió indokot hogy miért nevezzük játékszernek ezt a kütyüt. Valójában ez egy monofón, oszcillátor, egy csomó modulációs lehetőséggel, filterekkel, EG-vel, amiből szinte bármilyen színezetet ki lehet tekerni... Saját véleményem szerint bőven nagyobb skálán lehet az oszcillátort kifejteni mint egy Deepmind-nak. Oké, monotimbrál, de ezt már régen kinőttük a multitrack recording-al. Demózás céljából készítettem vele egy fullos nótát és komolyan mondom, sokkal jobban élveztem vele a tekerészést, ötletelést mint bármelyik másik hangszeremmel. Ja és még effektezéshez sem kell másik eszközhöz nyúlni.

A felvételemet sávonként rögzítettem Cubase-ben. Természetesen MIDI adatokat játszottam le és egyenként rögzítettem audióban az NTS1-et. Semmi más külső effektet, külső hangszínt, vagy külső dobot vagy dobhangot nem használtam és effekt VST-t sem. Ez így ahogy van 100% KORG NTS-1.

 

 

 

NAGYON nem az én műfajom, de gratulálok! A munkát és az ötletet NAGYON tudom értékelni! Le a kalappal!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 órája írta Hobkins:

NAGYON nem az én műfajom, de gratulálok! A munkát és az ötletet NAGYON tudom értékelni! Le a kalappal!

Egyáltalán nem baj hogy nem a Te műfajod, nem mindenki szereti ezt a fajta "cincogást"..., de hogy ennek ellenére véleményt írtál, az nagyon megtisztelő. Köszönöm szépen! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta Koródi Csaba:

Egyáltalán nem baj hogy nem a Te műfajod, nem mindenki szereti ezt a fajta "cincogást"..., de hogy ennek ellenére véleményt írtál, az nagyon megtisztelő. Köszönöm szépen! :)

Ne viccelj, igazán nincs mit! Én koszonom, h. megosztottad! 

Persze, h. nem baj. Ugyanígy vagyok én is forditva, mas nem szereti, amit én. (Jol ki is nevettek  Nord Swing hozzaszolasomnal... mindegy is) De attol meg van fulem, hallom, amit kell, es valamennyire tudom is, h. ezt megvalositani mivel jar ;) De amikor random "akármi" jön egy modularbol, mert epp ugy van beallitva, es még borzasztoan is szol... na azt nem tudom ertekelni.

Mint elektronikai megfejtes, csodalom, mert ertek az elektronikahoz is valamennyire, de jobban nem mennek bele a témába. 

Lényeg, h. az általad kreált dal legalabb zene! , meg akkor is, ha ezek a hangszinek/mufaj nem all hozzam kozel. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
21 órája írta Koródi Csaba:

Sziasztok!

Nos, van szerencsém megválaszolni az eredeti kérdésemet: Hogy jó-e valamire a KORG NTS-1? Rohadt jó! :)

Nyilván kicsi, meg egyszerű, meg nem lehet patch-et menteni, meg lehetne találni millió indokot hogy miért nevezzük játékszernek ezt a kütyüt. Valójában ez egy monofón, oszcillátor, egy csomó modulációs lehetőséggel, filterekkel, EG-vel, amiből szinte bármilyen színezetet ki lehet tekerni... Saját véleményem szerint bőven nagyobb skálán lehet az oszcillátort kifejteni mint egy Deepmind-nak. Oké, monotimbrál, de ezt már régen kinőttük a multitrack recording-al. Demózás céljából készítettem vele egy fullos nótát és komolyan mondom, sokkal jobban élveztem vele a tekerészést, ötletelést mint bármelyik másik hangszeremmel. Ja és még effektezéshez sem kell másik eszközhöz nyúlni.

A felvételemet sávonként rögzítettem Cubase-ben. Természetesen MIDI adatokat játszottam le és egyenként rögzítettem audióban az NTS1-et. Semmi más külső effektet, külső hangszínt, vagy külső dobot vagy dobhangot nem használtam és effekt VST-t sem. Ez így ahogy van 100% KORG NTS-1.

 

 

 

Szerintem nagyon jó lett! Jó ötlet volt!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 03. 01. at 19:25 írta Koródi Csaba:

nem lehet patch-et menteni

Szerintem lehet menteni.

Én úgy olvastam, hogy lehet kapni egy editort, ami vezérli a szerkezetet, mivel MIDI-n keresztül lehet az összes paramétert vezérelni, és abban az editorban lehet beállításokat menteni.

De van egy másik, ingyenes, multi-platformos masina. Ezt nem is kell telepíteni, mert a böngészőben fut. Itt a link: https://nts.linclip.com/

De akár DAW-ban lehet automatizálni vagy modulálni a gombjait az NTS-1-nek szintén MIDI-n keresztül.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 03. 17. at 16:57 írta MMate:

Szerintem lehet menteni.

Igen, vannak ilyen lehetőségek. De ezek harmadik féltől származó megoldások, amihez számítógépes kapcsolat szükséges. Persze lehet élni ezekkel a megoldásokkal is, de a számítógépes kapcsolat automatikusan USB brumm megjelenésével jár. Az NTS-1-en magán semmilyen mentési lehetőség nincsen, minden bekapcsoláskor nulláról indul a buli. Ha USB-n keresztül a fent linkelt programokkal feltöltünk egy Patch-et az eszközre, utána nem tudjuk lehúzni a számítógépet és áttérni PowerBank táplálásra hogy a búgástól megszabaduljunk.

Szóval vannak ezek igen, de gyakorlati használat és zene rögzítés közben nem sokat segítenek a helyzeten.

 

Ekkor: 2021. 03. 17. at 16:57 írta MMate:

De akár DAW-ban lehet automatizálni vagy modulálni a gombjait az NTS-1-nek szintén MIDI-n keresztül.

Ez is igaz, ez alap... ezt használtam a felvételem során. A zajszűrés érdekében egy hangszeren vittem keresztül a MIDI jelet DIN csatlakozóval. A Yamaha MODX képes arra, hogy az USB-n kapott MIDI adatot továbbítsa a 3-as MIDI Port-ján az OUT DIN csatlakozójára, ezzel az USB zajt a MODX-el leválasztom.

 

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Ha USB-n keresztül a fent linkelt programokkal feltöltünk egy Patch-et az eszközre, utána nem tudjuk lehúzni a számítógépet és áttérni PowerBank táplálásra hogy a búgástól megszabaduljunk.

Igen, sajnos USB-ről táplálva zajos, de egy MIDI interfész segítségével is működnie kell a fent említett dolgoknak. Legalábbis én úgy vélem.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Meg kell mondanom, megemelem a kalapom Csaba demója előtt. Figyelemre méltó, hogy ebből a "játékszerből" igazi zenét alkotott. 
Ami meg különösen tetszett, hogy nem követte a ma divatos - mondjuk úgy finoman, inkább az extremitás felé elmenő zajcsavarásra hangsúlyt helyező - trendet. 
Valódi zenei hangok, melódia, ritmus, HARMÓNIÁK :)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 03. 30. at 23:07 írta Bendi:

Meg kell mondanom, megemelem a kalapom Csaba demója előtt. Figyelemre méltó, hogy ebből a "játékszerből" igazi zenét alkotott. 

Nagyon köszönöm! :) Vannak terveim további darabokra is, ahogy időm engedi. 

Megjegyzem: két évig szemeztem a kütyüvel, de tartottam tőle hogy vacak lesz. Szerencsére nagyon jó helyre pozícionált. Egyszerűségében nagyszerű és tényleg használható hangszernek. Egyébként egyáltalán nem nehéz hangszernek használni, csak valamiért nem sokan tekintenek rá ilyen szemmel. Mire csinálnának vele bármit, már előre eldöntik, hogy csak egy egy sávos zajgépet, vagy effektprocit vettek :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta djuice:

De miben adna többet mint egy ipades appod számodra?

Ezt nem lehet racionálisan megmagyarázni. Van vagy 20 iPad szintim, de hanyagolom őket... sőt az egész iPad-et hanyagolom. Semmiféle inspirációt vagy élményt nem ad. Persze, rengetegszer nyilatkoztam már róla pozitívan és tartom hogy rohadt jó lehetőségeket nyújt. De az ég világon semmire nem sarkall. Az NTS1-et ezerszer jobb érzés használni. Az eredmény már lehet kérdéses és arra sem fogok senkit rábeszélni, hogy ezzel sokkal jobb zenét vagy sound-ot lehet csinálni mint egy szoftverrel... Ez valószínűleg olyan különbség lehet, mint egy nem túl szép lánnyal, vagy egy tökéletesen hibátlan guminővel szeretkezni :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
26 perccel ezelőtt írta Bendi:

Lehet, hogy ez egyfajta "birtoklási vágy"... ;) Majd megkérdezem a pszichoanalitikusomat.

Hú, én le sem mernék ülni egy ilyen analitikussal, amennyit én csereberélek :) A birtoklási vágy addig él, amíg az ember meg nem szerzi. A móka csak ez után kezdődik... ha csak birtoklási vágy volt, akkor ha már ott van, már nem is olyan érdekes... ha viszont szereti és használja az ember, akkor valami alapja mégiscsak volt a vonzalomnak :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2021. 04. 02. at 16:54 írta Koródi Csaba:

Hú, én le sem mernék ülni egy ilyen analitikussal, amennyit én csereberélek :) A birtoklási vágy addig él, amíg az ember meg nem szerzi. A móka csak ez után kezdődik... ha csak birtoklási vágy volt, akkor ha már ott van, már nem is olyan érdekes... ha viszont szereti és használja az ember, akkor valami alapja mégiscsak volt a vonzalomnak :)

Nálam egy kicsit más "motiválja" ezt a fajta "utólagos kompenzációt". Amikor én fiatal voltam, csak "kívülről nyalhattam a banánt".  Nem volt csókos nagybátyám, bennfentes apám, hogy hozzájuttasson olyan hangszerekhez, amik akkor egy "melós" vagy egy "átlag értelmiségi" 1-2 ÉVES ( !!!! ) bérébe kerültek. Csak ácsingóztam a Korg Ms-20, ARP Odyssey, Moog "micromoog", (minimoog? Ugyan már, olyan nincs is, az csak trükk... micromoogot már láttam életben, az létezik - 1982) korg polysix, Roland juno-6... Nagyjából olyan elérhetetlen álom volt, mint Southfork a Dallas sorozatban... Az első komolyabb darab egy ARP PRO-DGX volt, az is fél éves fizetésembe került használtan. Úgy örültem neki, mint majom a farkának!

Ma megtehetem, hogy vegyek ilyesmiket - a napokban sikerült vennem egy Moog SubSequent 25-öt; csodálatos, zseniális, elképesztő, félelmetes - Kiváló a Kurzweil PC361 és az SP6 mellé. A tengernyi soft hangszerről nem is beszélve. Tudom, hogy nagyon sok amatőr zenésznek az általam felsorolt három hangszerből már egy is álom, nekem is az volt még 20-25 éve, hogy ilyen hangszerekkel zenélhessek... Beteljesült az álom! Nem szabad feladni! És a racionális énem TUDJA, hogy van egyfajta "kompenzációs" faktor is abban, hogy legszívesebben mindent "birtokolnék". Szerencsére egyrészt még nem beteges, mert csak addig nyújtózom, amíg a takaróm ér, másrészt - szintén szerencsére - elég hosszú az a takaró! :) Mondjuk egy Moog One nem férne alá... :(  

Link to comment
Share on other sites

  • 0
53 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

ha viszont szereti és használja az ember, akkor valami alapja mégiscsak volt a vonzalomnak

Ha jól értelmezem a Bendi videójából, ez egy 1 presetes monofón cucc, amibe mindig más hangszín sysexét kell betöltögetni szoftveresen?

(nálam már ez tiltólistára tenné, de hát nem vagyunk egyformák) :)

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
27 perccel ezelőtt írta djuice:

Ha jól értelmezem a Bendi videójából, ez egy 1 presetes monofón cucc, amibe mindig más hangszín sysexét kell betöltögetni szoftveresen?

Ő, nem egészen. A Bendi videójától vonatkoztass el, mert az egy harmadik féltől származó kontroller alkalmazás, ami igen, képes sys-ex-ben elmentett hangszíneket betölteni... de nem "kell". A hangszer standalone is fullosan tekerészhető.

Inkább úgy képzeld el, mint egy Monologue-ot marha piciben. Igen, 1 presetes monofón szinti. Bekapcsolod és az ég világon bármit kitekerhetsz belőle, majd kikapcsoláskor jól elfelejti. Alapból 4 oszcillátor hullámforma van benne (SAW, TRIANGLE, SQUARE és VPN, amiben hát van vagy 32 állás, nem tudom). Mindegyik Shape-elhető... vagyis a legelső SAW hullámformából úgy kábé százszor több színezetet ki lehet tekerni, mind a Behringer Deepmind két oszcillátorából összesen (itt most ez alatt csak az oszcillátort értem, mert a Deepmind modulációs mátrixa egy egészen más magasság mint ami az NTS1-ben elérhető). A többi blokk klasszikus FILTER-AMP-EG, ahogy az a nagy könyvben meg van írva (bár itt is vannak turpisságok bőven, de erre már nem tudok itt kitérni). Az effekt blokk pedig hát... örülnék ha ilyen effektjeim lennének a KROSS2-ben, de pár reverb algoritmusa a MODX-et is leiskolázza. Tudod, hogy már a KORG M3 "műanyag" reverbjétől is rosszul voltam, tehát ha azt mondom, hogy az NTS1-ben gyönyörű reverb van, akkor elhiheted :)

A gyári oszcillátorokon felül bárki írhat rá Custom oszcillátort (nyilván hozzáértőkről van szó). Lehet ingyen is sokat elérni, meg lehet vásárolni is 5-50 dollárig, komolyságtól függően. Egy időben egyszerre 16 Custom oszcillátort, 16 custom MOD effektet és 8-8 custom delay-t és reverbet tud tárolni a hangszer (ezeket nem felejti el, ezek a részévé válnak a hangszernek). Nekem ezek egyelőre ingyenesen elérhető algoritmusokkal vannak feltöltve. Ezek az elérhető hangforrások, ebből lehet tekerészni és ha jól sikerült egy hangszín, akkor lehet papírra feljegyzetelni mint régen az MS20-nál.

Cserébe minden egyes paramétere vezérelhető CC-vel. Ezért lehet sys-ex-el hangszínt ráküldeni, meg DAW-ban fullosan levezérelni az egész kütyüt.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

nálam már ez tiltólistára tenné, de hát nem vagyunk egyformák

Egyébként értem/érzem hogy mire akarsz kilyukadni, avagy milyen érzéseid vannak vele kapcsolatban és igazad van. Az ég világon semmi értelme egy ilyen kis kütyünek. Ez nem egy komplett hangszer, sőt még hangmodulnak sem túl praktikus. Még menteni sem lehet benne, ha meg számítógépre akarom kötni, még búg is. De amikor kell egy olyan hangszín vagy hangzás, amit nem tudok leírni és úgy shape-el ahogy egy PCM nem tud, akkor csak odanyúlok és kitekerem, ahogy a fenti videóm összes hangszínét a felvétel pillanatnyi igényéhez kitekertem. Tud ilyet sok hangszer nyilván, csak nem 10 cm-ben és 35 ezer Ft-ért. Már a Monologue-ot sem tudnám kitenni az asztalomra. Egy MOOG-ot pedig sem kitenni, sem megvenni nem tudnék... egyébként meg vagyok róla győződve, hogy egy MOOG-ot is élveznék ennyire, csak nem tudom megfizetni.

A másik pedig az érzés, hogy élvezem a használatát... nem egy kínlódás, hanem intuitív, józan paraszti ésszel használható. Itt van a MODX, tök jó, kell, mert az egyetlen olyan hangszer amit árban képes voltam megugrani és erre a hangzásra és funkciókészletre szükségem van... egyszerűen KELL, de utálom az UI-t mint a sz.rt... Igen, még mindig. Az NTS1 az ellenkezője: nem nyújt sokat, csak amennyit kell, de azt úgy teszi, hogy élvezem és örömömet lelem benne. Meg tudjuk, hogy a kevesebb néha több :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...