B.user Létrehozva January 13, 2012 Share Létrehozva January 13, 2012 Sziasztok! nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért. Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve melyiket ajánljátok inkább? Énekhez, repphez, versek felvételéhez lenne leginkább használva de ezen kívül hangszerek felvétele is lenne... előre is köszönöm! B. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta January 25, 2014 Share Válaszolta January 25, 2014 Szerintem az sm7b teljesen jó otthoni mindenesnek. Könyebben kezelhetö mint a kondik, s az olcsó kondiknál tökösebb hang kihozható belöle. Sziasztok, Házi stúdióba szeretnék venni használtan valami mikrofont max. 200 ezerig, ének és klasszikus gitár felvételre. Apogee Duet 2-vel használnám és nem tervezek venni plusz előfokot egyenlőre. Itt a fórumon általános véleménynek tűnik Silk vélemény, miszerint 600 ezernél kezdődnek a használható kondi mikrofonok és az alatt nem nagyon érdemes kondi mikrofon venni. Mindenki a Shure SM7B-t ajánlja, így nekem is ez lenne az egyik esélyesem, de alapvetően inkább kondi mikrofon szeretnék és ezért az AKG C414 még amiben gondolkozom, mert ezt ajánlotta egy ismerős. Az lenne a kérdésem, hogy az AKG c414 is az a kategória, amit nem érdemes megvenni, mert "jónak drága, drágának szar" és nem képes felvenni a versenyt a Sure sm7b-vel? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Wheel Válaszolta January 25, 2014 Share Válaszolta January 25, 2014 A C414 akusztikus gitárra jobb, mint az SM7B. Énekre viszont túl tiszta. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Herkules Válaszolta January 25, 2014 Share Válaszolta January 25, 2014 halkan megjegyezném, hogy a régi MD421 odaver akusztikus gitáron a C414nek, AK47nek, KM184nek... Syphony-ISA láncal boztosan. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta January 26, 2014 Share Válaszolta January 26, 2014 A C414 jó lehet akusztikus gitárra meg énekre is, de énekre nem lesz olyan jó, mint a vintage Neumannok. Elfogadható kompromisszumnak gondolom, hacsak Silk nem tud jobbat ugyanannyiért. A régi MD421-t meg fogom nézni akusztikus gitárra, kíváncsi vagyok rá. Mondjuk a kérdésben klasszikus gitárról volt szó, ami ugye nylon húros, tehát egészen más történet, mint a fém húros. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 gaalati Válaszolta January 26, 2014 Share Válaszolta January 26, 2014 (szerkesztve) Vagy egy pár jobb minőségű kis kapszulás kondimikrofon. Nekem az is bevált akusztikus gitáron. Closed xy vagy spaced stereo elrendezésben. http://www.humbuckermusic.com/acguitrectec.html Énekre meg a jól bevált AT2020. Ez mind kijön 150-ből. Szerkesztette January 26, 2014 gaalati Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta January 27, 2014 Share Válaszolta January 27, 2014 Köszönöm mindenkinek az eddigi hozzá szólásokat. Még azt szeretném megkérdezni hogy klasszikus gitár és ének felvételre melyik a jobb, az AKG C414 XLII vagy az XLS? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 halkan megjegyezném, hogy a régi MD421 odaver akusztikus gitáron a C414nek, AK47nek, KM184nek... Syphony-ISA láncal boztosan. Ezt fémhúros vagy klasszikus gitárra érted? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 A C414 jó lehet akusztikus gitárra meg énekre is, de énekre nem lesz olyan jó, mint a vintage Neumannok. Elfogadható kompromisszumnak gondolom, hacsak Silk nem tud jobbat ugyanannyiért. A régi MD421-t meg fogom nézni akusztikus gitárra, kíváncsi vagyok rá. Mondjuk a kérdésben klasszikus gitárról volt szó, ami ugye nylon húros, tehát egészen más történet, mint a fém húros. Szia, Ha sikerül ennek utána nézned, akkor érdekelne, majd az eredmény. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 Nincs akusztikus gitárom, úgyhogy nem tudom most megnézni. Nálunk U87, KM184, vagy C414 szokott amúgy rajta lenni, pontosabban ezekből mindig valamelyik kettő. Ha csak egy van rajta, akkor lehet, hogy jobb az MD421, de a kettőt nem hiszem, hogy pótolja. Egyszer majd kipróbálom, de az nem mostanában lesz. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 Nálunk U87, KM184, vagy C414 szokott amúgy rajta lenni, pontosabban ezekből mindig valamelyik kettő. Ha csak egy van rajta, akkor lehet, hogy jobb az MD421, de a kettőt nem hiszem, hogy pótolja. Egyszer majd kipróbálom, de az nem mostanában lesz. Na ez nekem új Nem tudtam, hogy két mikrofont szoktak használni egy gitár felvételnél. és miért jó két mikrofonnal ugyan azt duplán felvenni....., annyira más lesz a hangja a kettőnek? Viszont akkor lehet hogy árban is jobban járnk, ha a klasszikus gitárrnak veszek egy MD421-et és énekre meg külön valami mást, ami csak arra jó. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 Még meglepőbb, de a dobot meg vagy 14-gyel szokták. Akusztikus hangszereknél megesik, hogy a különböző frekvenciákat több helyről lehet jól összeszedni. Akusztikus gitárnál mi szoktunk rakni egyet a testhez, egyet meg a nyakhoz, fentebb. Egyiket sem túl közel. Ha elektroakusztikus és van vonal jel is, akkor általában elég egy mikrofon is. Zongorára is jó pár mikrofont fel szoktak rakni. Cselló, nagybőgő is általában kettő szokott lenni. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 mohawk Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 Ezért szoktam kicsit értetlenkedni, amikor a "milyen mikrofont vegyek?" kérdésre az a alap válasz hogy U87-et. Bár ez elvileg egy pro-audio fórum, egy csomó embernek az sem egyértelmű, hogy más eredményt kap, ha máshova teszi a mikrofont. Aki most akar csak beleszagolni a dologba, arra miért akartok "rásózni" egy U87-et egy SM57 helyett? (sarkítás alert) Jó jó, tudom, a kérdésből nem derül ki, hogy milyen szinten áll az ember... Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Wheel Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 A több mikrofon hasznos, de önmagában nem garantálja a jó felvételt. Nagy zűrzavart tud okozni avatatlan kezekben:-) Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 "A több mikrofon hasznos, de önmagában nem garantálja a jó felvételt. Nagy zűrzavart tud okozni avatatlan kezekben:-)" Ez bizony így van. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 (szerkesztve) "Aki most akar csak beleszagolni a dologba, arra miért akartok "rásózni" egy U87-et egy SM57 helyett?" Persze, ebben teljesen igazad van. Én igazából csak a rossz, olcsó kondikról szoktam lebeszélni a népeket. Meg nem árt ha az ember tudja, hogy egy-egy adott dologra mi lenne a pro megoldás. Ez akkor is nagyon hasznos info, ha egyelőre nincs lehetősége megvenni. Igazából az a gond, hogy nagy a rumli a fejekben. Otthoni demózáshoz tökéletesen megfelel bármi, egy olcsó kondi is. Csak ebből eztán ne akarjunk amerikai ének soundot, mert az nem fog menni. Sokan sajnos abban a tévhitben élnek, hogy ha elég ügyesek, akkor pár olcsó otthoni cuccal olyan felvételeket fognak csinálni, mint a nagy zenekarok méregdrágán. Ez persze nagyon nincs így. Nyugaton is szeretnek otthon dolgozni a zenekarok, csak nekik nem gond megvenni otthonra az U87-et, meg az összes többi profi cuccot, meg nem gond felépíteni egy valódi stúdiót a melléképületben. Pl. Tim "Ripper" Owens-től (ex- Judas Priest) kaptam otthoni éneksávokat keverésre és hibátlan. Pont olyan, mint ha itt vettük volna fel a nagy cuccokkal. Csak hát neki kb. ugyanez van otthon az egyik szoba sarkában, mint amit itt nagy nehezen 20 év alatt összeszedtünk. Szerkesztette February 6, 2014 Cserfalvi Töfi Zoltán 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 6, 2014 Share Válaszolta February 6, 2014 Ezért szoktam kicsit értetlenkedni, amikor a "milyen mikrofont vegyek?" kérdésre az a alap válasz hogy U87-et. Bár ez elvileg egy pro-audio fórum, egy csomó embernek az sem egyértelmű, hogy más eredményt kap, ha máshova teszi a mikrofont. Aki most akar csak beleszagolni a dologba, arra miért akartok "rásózni" egy U87-et egy SM57 helyett? (sarkítás alert) Jó jó, tudom, a kérdésből nem derül ki, hogy milyen szinten áll az ember... Hát igen, az sm57 egy régi ismert típus. Sokszor hallom, de mit tud ez 32 ezer forintért, amiért olyan nagyon népszerű lett? Valamit csak kell akkor tudnia Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 7, 2014 Share Válaszolta February 7, 2014 Ugyan abban a zenei szituációban egy dinamikus mikrofonnál jobban fel kell tekerni a gaint, egy nagymembrános kondi mikrofonhoz képest ugyan azon jelszint eléréséhez? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Herkules Válaszolta February 7, 2014 Share Válaszolta February 7, 2014 A "fehér" Md 421-et fémhúroson próbáltam, pusztán kíváncsiságból. 2 Km184 volt még fent, illetve egy Ak47 fázisban közvetlenül az Md421 mellett. Md egyedül verte a két Km-et... Meg persze az Ak-t is. C414-et csak egyet raktam fel utána, azt is verte, de kettővel nem néztem... mondjuk az lehet jobb Ha legközelebb akusztikus gitárba akadok, kipróbálom a két C414-et is és közzéteszem. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Wheel Válaszolta February 8, 2014 Share Válaszolta February 8, 2014 A "fehér" Md 421-et fémhúroson próbáltam, pusztán kíváncsiságból. 2 Km184 volt még fent, illetve egy Ak47 fázisban közvetlenül az Md421 mellett. Md egyedül verte a két Km-et... Meg persze az Ak-t is. C414-et csak egyet raktam fel utána, azt is verte, de kettővel nem néztem... mondjuk az lehet jobb Ha legközelebb akusztikus gitárba akadok, kipróbálom a két C414-et is és közzéteszem. Szerintem ez a dolog nem így működik. Nem mondanám egyetlen mikrofonra sem, hogy ez a legjobb ide vagy oda. Célok vannak, amit az ember meg akar valósítani. Elképzel egy hangzást, amit valahogy produkálni szeretne. Lehet olyan helyzet, hogy az a megoldás, ami neked bejött, hasonló hangszeren egy másik pródukcióban kifejezetten rombol. Ez kevésbé igaz énekre (de igaz) és nagyon igaz hangszerekre. Jöhet olyan helyzet, amikor a fém húros, akusztikus gitárnak egy másik jellegzetességét akarjuk kiemelni és a fényét pedig el kell nyomni. Vagy egy nagybőgő pengetését akarom erősebbre vagy szép hosszú hangot akarok. Ettől függően máris változik a kép. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 8, 2014 Share Válaszolta February 8, 2014 Igen, ez így van. Pont kérdezni akartam, hogy mégis miben verte meg az MD421 a többit, mert ez így önmagában nehezen értelmezhető megállapítás. Van amikor ez kell, van amikor amaz, egy-egy dologra. Ugyanakkor sem a 2xKM184, sem önmagában az AK nem feltétlenül szerencsés választás akusztikusra. Egy AK47+KM184 kettőssel viszont már biztosan össze lehet szedni minden fontos infót a hangszerről. Ha már MD421 én akkor amúgy az AK-t cserélném arra és megtartanám mellé a KM184-et, Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Herkules Válaszolta February 8, 2014 Share Válaszolta February 8, 2014 Tudom én, hogy minden szituáció függő De minden szempontból jobb volt a hang ami az MD421ből jött. Azonnal kiszólt a zenéből, érthető volt még akkor is, amikor mellette megszólalt a torz gitár, mindenféle különösebb bűvészkedés nélkül. Önmagában visszahallgatva is sokkal kerekebb volt. Volt szépen definiált alja, tiszta érthető közepe, a magasak nem fütyültek, nem nyomta el a húron való csúszkálás hangja mindent, stb... Nem tudok mit mondani, ki kell próbálni Engem nagyon meglepett az az igazság... Persze, ha két akusztikus gitár lenne a komplett zenei alap, nem biztos, hogy egy md 421 hozná a megoldást, de tuti nem hagynám ki. Otthonra meg 100%, hogy jobb választás mint egy közép kategóriás kondi, vagy akár a c414... már csak az átlagos nappalik akusztikájából kiindulva is 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 9, 2014 Share Válaszolta February 9, 2014 Na, majd kipróbálom én is! Amúgy én még nem hallottam két egyformán szóló MD421-et, csak hogy tovább cifrázzuk a dolgot. Nekem három régi van és mind tök más. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Herkules Válaszolta February 9, 2014 Share Válaszolta February 9, 2014 m/s kapcsolók jók rajtuk? Amúgy nekem is 3 volt 3 féle hanggal, az egyik kiderült, hogy membrán hibás, a másik kettőből meg kiépítettük az m/s kapcsolót és közelebb kerültek egymáshoz. Nem mondom, hogy tök egyforma, de elég közel kerültek egymáshoz. De ez régi mikrofonoknál sajnos előfordul, hogy ahány darab annyi hang Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Zongilog Válaszolta February 9, 2014 Share Válaszolta February 9, 2014 Ha kipróbálod, akkor megtennéd, hogy klasszikus gitárral is megnézed? Persze..., feltéve, hogy van neked Köszi Na, majd kipróbálom én is! Amúgy én még nem hallottam két egyformán szóló MD421-et, csak hogy tovább cifrázzuk a dolgot. Nekem három régi van és mind tök más. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta February 9, 2014 Share Válaszolta February 9, 2014 Persze, de nincs se klasszikus, se fémhúros akusztikus gitárom. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
B.user
Sziasztok!
nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért.
Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve melyiket ajánljátok inkább?
Énekhez, repphez, versek felvételéhez lenne leginkább használva de ezen kívül hangszerek felvétele is lenne...
előre is köszönöm!
B.
Link to comment
Share on other sites
Top Posters For This Question
21
21
19
15
Popular Days
Jul 3
13
Feb 24
11
Feb 6
10
Aug 14
8
Top Posters For This Question
A/D 21 posts
Zongilog 21 posts
mohawk 19 posts
deneverstudio 15 posts
Popular Days
Jul 3 2013
13 posts
Feb 24 2014
11 posts
Feb 6 2014
10 posts
Aug 14 2013
8 posts
Popular Posts
silk
Én is adnék egy-két jó tanácsot dob felvételekkel kapcsolatban...persze csak ha érdekes. A dob úgy általában az egyik legérzékenyebb az akusztikai környezetre (klasszikus zenekart leszámítva). Má
Wheel
Szia! Kevésbé hozzáértőként, kizárólag a saját tapasztalatomra alapozva írom, hogy a frekvenciaátvitel a legutolsó jellemző, amit érdemes megnézni ének mikrofonnál. Talán azért van így, mert az énekha
B.user
Sziasztok! nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért. Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve mely
Posted Images
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.