B.user Létrehozva January 13, 2012 Share Létrehozva January 13, 2012 Sziasztok! nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért. Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve melyiket ajánljátok inkább? Énekhez, repphez, versek felvételéhez lenne leginkább használva de ezen kívül hangszerek felvétele is lenne... előre is köszönöm! B. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 silk Válaszolta January 13, 2012 Share Válaszolta January 13, 2012 Én a magam részéröl jobban szeretem a JZ-t, mint a 103-ast. A 103-asnak utálatos egy magas tartománya van, amivel engem ki lehet üldözni a világból. Amúgy meg körülbelül egy kategória a két mikrofon. Ha rajtam múlik, azt javaslom, inkább gyüjts még egy ideig ha nem sürgös, s vegyél mondjuk egy Telefunken AK47-et. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta January 13, 2012 Share Válaszolta January 13, 2012 Ha érdekel nekem van egy tesztfelvételem női énere, Neumann TLM103, Shure Sm7b, meg egy régi csöves Neumann Gefell omni. A TLM nagyon elvérzett, még a Shure Sm7b ellen se jobb talán, a Gefell meg üt nagyon:) Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 B.user Válaszolta January 13, 2012 Szerző Share Válaszolta January 13, 2012 Akkor azt hiszem meggyőztetek, a Gefell sajnos árban a JZ felett van. Silk a gondolat jó csak az a probléma, hogy a kettő közti pénzt valószínű más cumóba invesztálnám...mekkora különbség van a két mikrofon közt? mit mondasz? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 silk Válaszolta January 13, 2012 Share Válaszolta January 13, 2012 Öööö...megkövetem magam. Most látom, hogy az AK47-esnek a csillagokban van az ára. Kicsit álmos voltam, mikor írtam. Bocsesz. Szóval ha van rá annyi, akkor a legtutibb megoldás a Wunder CM7FET. Az minden forintját megéri, örök darab. Különbség...kábé mint a fekete és fehér között. Szóval mondjuk egy CM7FET-el a JZ és a TLM össze se vethetöek. Fogalmazzunk úgy, hogy a CM7FET az befektetés, a többi meg átmeneti megoldás, amíg nem lesz több pénzed. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 B.user Válaszolta January 14, 2012 Szerző Share Válaszolta January 14, 2012 Értelek és köszönöm a segítségedet! Sajnos a wunder miki egyenlőre terv marad, mert a két mikrofon közti árrés elég nagy...szóval átmeneti megoldásnak JZ BH1 de ha tudsz javasolni mást ebben az árkategóriában ami jobb a JZ-nél akkor hallgatlak Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 nimiszke Válaszolta June 13, 2012 Share Válaszolta June 13, 2012 Hello! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi 2 mikrofonról van-e valakinek valami tapasztalata? Válaszokat köszi! http://bolthely.hu/piramistechnika/id/02152_SIRUS_KXM-500_mikrofon http://bolthely.hu/piramistechnika/id/02151_SIRUS_KXM-400_mikrofon Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 András Horváth Válaszolta August 28, 2012 Share Válaszolta August 28, 2012 sziasztok belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok. ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2) előre is köszönöm Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta August 28, 2012 Share Válaszolta August 28, 2012 Hello! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi 2 mikrofonról van-e valakinek valami tapasztalata? Válaszokat köszi! http://bolthely.hu/p...XM-500_mikrofon http://bolthely.hu/p...XM-400_mikrofon Szia! Hasonló mikrofonokból annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, képtelenség őket mind tesztelni. Ebben a kategóriában már sok terméket láttunk, és alapvetően az a jellemző, hogy: 1) A nagymembrános kondimikforonok általában stúdiósabb hangzást csinálnak mint a dinamikus mikrofonok, emiatt a kevésbé gyakorlott fülűeknek elsőre nagyon szokott tetszeni. Ez a "mihez képest" állapot. Ez után jön, a "de mégsem úgy szól" állapot, mivel egy idő után rájön a delikvens, hogy sok munkával se lehet belőle "olyan" hangot kicsiholni, mint amit egy nagymembrános mikrofontól várnánk. Ez csak akkor dráma, ha túl nagyok az illető elvárásai, de mi azért szoktuk figyelmeztetni a vevőinket, ezekre a stációkra, úgyhogy ehhez igazodjanak, így nem éri őket csalódás 2) Ezeknek a mikrofonoknak mindnek van valami "technikai" jellegű baja, és az, hogy melyiket halljuk jobbnak, kb. azon múlik, hogy a forrás énekhangnak melyik áll jobban. Ha pl. az énekesnek csúnyák a magasai, akkor egy sistergős, kellemetlen magast prezentáló mikrofon nagyon rút eredményt fog adni, míg jobbnak fogunk ítélni egy olyat, ami kevés magasat vesz. Ezzel szerintem jól leírtam a dolog jellegzetességét. Akárhogyis, ebben a kategóriában sokat kell csavarni a hangot, mire elfogadható lesz. 3) A hangminőségben általában az ismertebb márkák fognak jobban muzsikálni (Audio Technica, AKG, Shure, R0de például), ezek jellemzően hasonló színvonalon szólnak. 4) A különbség ott lesz, hogy bizonyos gyártók (Behringer, T-Bone, és félek, ez a Sirius is ez a kategória) nem tudnak két megközelítőleg egyforma hangú mikrofont se gyártani, ellenben pl. az Audio Technicával, akinek ez kiemelkedően jól megyen. 5) Vicces, de ebben a kategóriában a döntő tényező az, hogy mi a meghibásodási arány, és mennyi garit ad hozzá az a cég, aki remélhetőleg még a garancia idő végét megéri Mi ezen elgondolás mentén szoktuk az AudioTechnicákat előszeretettel ajánlani ebben a kategóriában. sziasztok belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok. ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2) előre is köszönöm Itt egy meglepő, de magabiztos tippel tudok szolgálni: a kis tudeMP csöves előfokt tartsd kikapcsolva, kategóriákat fog javulni a mikrofonod hangja, ami ebben az esetben egy dinamikus kézimikrofon lehetne, pl. Shure SM57 vagy bármilyen hasonló, bevált mikrofon. Nálunk sokféle dinamikus mikrofont kipróbálhatsz, sőt, elhozhatod a Tube MP-t ha minden vágyad egy kiadós szívroham Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 András Horváth Válaszolta August 28, 2012 Share Válaszolta August 28, 2012 köszönöm a tippeket Shure SM57-et hangszermikrofonként kínálják, ezek szerint énekre is tökéletes. Hangfalra van tippetek? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta August 28, 2012 Share Válaszolta August 28, 2012 köszönöm a tippeket Shure SM57-et hangszermikrofonként kínálják, ezek szerint énekre is tökéletes. Hangfalra van tippetek? Azért dinamikus mikrofonból van sokféle jó. Shure beták, Beyer, Sennheiser, mindnek van jó darabja. Milyen hangfalra van szükséged? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 András Horváth Válaszolta August 29, 2012 Share Válaszolta August 29, 2012 Azért dinamikus mikrofonból van sokféle jó. Shure beták, Beyer, Sennheiser, mindnek van jó darabja. Milyen hangfalra van szükséged? tulajdonképpen az éneket szeretném hangosítani azokon a kis helyeken, ahol nincs saját hangosítás - kb. 100-200 m2-es helyiségekre, klubokra gondolok, ahol egy kihangosítatlan dobszerkó mellett, meg 100wattos gitárerősítők mellett kell, hogy megszólaljon. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 nimiszke Válaszolta August 29, 2012 Share Válaszolta August 29, 2012 Szia! Hasonló mikrofonokból annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, képtelenség őket mind tesztelni. Ebben a kategóriában már sok terméket láttunk, és alapvetően az a jellemző, hogy: 1) A nagymembrános kondimikforonok általában stúdiósabb hangzást csinálnak mint a dinamikus mikrofonok, emiatt a kevésbé gyakorlott fülűeknek elsőre nagyon szokott tetszeni. Ez a "mihez képest" állapot. Ez után jön, a "de mégsem úgy szól" állapot, mivel egy idő után rájön a delikvens, hogy sok munkával se lehet belőle "olyan" hangot kicsiholni, mint amit egy nagymembrános mikrofontól várnánk. Ez csak akkor dráma, ha túl nagyok az illető elvárásai, de mi azért szoktuk figyelmeztetni a vevőinket, ezekre a stációkra, úgyhogy ehhez igazodjanak, így nem éri őket csalódás 2) Ezeknek a mikrofonoknak mindnek van valami "technikai" jellegű baja, és az, hogy melyiket halljuk jobbnak, kb. azon múlik, hogy a forrás énekhangnak melyik áll jobban. Ha pl. az énekesnek csúnyák a magasai, akkor egy sistergős, kellemetlen magast prezentáló mikrofon nagyon rút eredményt fog adni, míg jobbnak fogunk ítélni egy olyat, ami kevés magasat vesz. Ezzel szerintem jól leírtam a dolog jellegzetességét. Akárhogyis, ebben a kategóriában sokat kell csavarni a hangot, mire elfogadható lesz. 3) A hangminőségben általában az ismertebb márkák fognak jobban muzsikálni (Audio Technica, AKG, Shure, R0de például), ezek jellemzően hasonló színvonalon szólnak. 4) A különbség ott lesz, hogy bizonyos gyártók (Behringer, T-Bone, és félek, ez a Sirius is ez a kategória) nem tudnak két megközelítőleg egyforma hangú mikrofont se gyártani, ellenben pl. az Audio Technicával, akinek ez kiemelkedően jól megyen. 5) Vicces, de ebben a kategóriában a döntő tényező az, hogy mi a meghibásodási arány, és mennyi garit ad hozzá az a cég, aki remélhetőleg még a garancia idő végét megéri Mi ezen elgondolás mentén szoktuk az AudioTechnicákat előszeretettel ajánlani ebben a kategóriában. Nagyon szépen köszönöm! Szerintem maradok az Audio-Technikánál és egy kicsit még gyűjtögetek! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 BÁkos Válaszolta August 29, 2012 Share Válaszolta August 29, 2012 Itt egy meglepő, de magabiztos tippel tudok szolgálni: a kis tudeMP csöves előfokt tartsd kikapcsolva, kategóriákat fog javulni a mikrofonod hangja, ami ebben az esetben egy dinamikus kézimikrofon lehetne, pl. Shure SM57 vagy bármilyen hasonló, bevált mikrofon. Nálunk sokféle dinamikus mikrofont kipróbálhatsz, sőt, elhozhatod a Tube MP-t ha minden vágyad egy kiadós szívroham A TubeMP-hez: Érdekes dolog történt múltkor, egyik basszusgitáros ismerősöm hívott technikai kérdésekkel, mit hova kössön, mert vett egy ilyen "előfokot". Én ezt a kategóriát (szintet) kihagytam így tapasztalatom nincs, ezért zsigerből rávágtam, amit tőletek hallottam, hogy az dísznek jó, meg szép a cső is benne, de szerintem jobb ha be se kötöd. Erre ő azt mondta, hogy nem éppen, mert úgy megröffen tőle a bassz, hogy csak na! Mondtam, hogy ezt nekem is meg kell hallgatnom és viszek referenciának egy Avalon U5-öt Sajnos még nem jutottam el meghallgatni, de meg fog történni mindenféleképpen Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta August 29, 2012 Share Válaszolta August 29, 2012 Mondtam, hogy ezt nekem is meg kell hallgatnom és viszek referenciának egy Avalon U5-öt Ágyúval lősz galambra, de tudd, hogy ha valaki jóra hallgatja a TubeMP-t, ott nem az lesz a téma, hogy melyik a jobb cucc. Ezek az emberek pl. nem hallanak jól tranzieseket, vagy jellemzően zavarja őket az, ha a hang széles spektrumú (vö. vannak magasai), megelégszenek azzal, ha a hang torz, így kevésbé tűnik fel, hogy nem tudják jól megfogni a húrt, vagy hogy nem túl szerencsés a hangszerük hangja (tk. "ápol és eltakar"). Másképp is megközelíthetjük: nem véletlen az U5 a stúdiósztenderd és nem a TubeMP, és nem lennék annak a helyében, aki nem érti, miért. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta August 29, 2012 Share Válaszolta August 29, 2012 tulajdonképpen az éneket szeretném hangosítani azokon a kis helyeken, ahol nincs saját hangosítás - kb. 100-200 m2-es helyiségekre, klubokra gondolok, ahol egy kihangosítatlan dobszerkó mellett, meg 100wattos gitárerősítők mellett kell, hogy megszólaljon. Ebben sajnos nem rendelkezem kellő tapasztalattal Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 gaalati Válaszolta January 16, 2013 Share Válaszolta January 16, 2013 Sziasztok! Dolgozott már valaki KEL Audio HM-7U mikrofonnal? Mindenhol csak a legjobbat olvasom róla, gondolkodom a beszerzésén. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Fecó Gasparik Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Sziasztok!Van valakinek tapasztalata a Rode K2 mikrofonnal?Most egy Rode NT2-A-t használokFőleg énekfelvételre /pop-rock/ kellene.Estleg valamilyen alternatíva ilyen értékben?Egy ISA ONE-t használok Saffire pro 24 dsp-el. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Sziasztok!Van valakinek tapasztalata a Rode K2 mikrofonnal?Most egy Rode NT2-A-t használokFőleg énekfelvételre /pop-rock/ kellene.Estleg valamilyen alternatíva ilyen értékben?Egy ISA ONE-t használok Saffire pro 24 dsp-el. Ha érdekel a véleményem, én nem NT2 júzerként nem költenék egy drágább mikrofonra (K2). Biztos jobb, de valószínűleg lesz más baja, és nem tökéletes. Én minimum megvárnám míg összejönne a pénz egy AKG C414-re vagy egy Bock U195-re, vagy leginkább egy Wunder CM7Fet-re (most néztem a Metallica Nothing Else Matters videóban a csákó Neumann U47Fet-be énekel, ennek a remake-je a CM7Fet!). Azalatt az árdifik -tapasztalatom szerint- nem game-changerek. Ami biztos, hogy az ISA ONE-t nem kell váltani Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Igen, a fekete Metallica nagyrészt U47FET-tel ment fel, ami egy állat jó kis mikrofon. Már nagyon bánom, hogy elcseréltem a sajátomat, de majd remélhetőleg lesz helyette valamikor egy még jobb. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Ezekre a Rode-okra szerintem is teljesen felesleges több pénzt költeni. Inkább gyűjts egy rendes mikrofonra. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Fecó Gasparik Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Köszönöm a válaszokat.Hm,az AKG ha jól emlékszem benne volt Silk és Bereczky tesztjében,és ha jól emlékszem nem nagyon fogott meg...viszont ez a Bock dizájnilag bejön csak még nemhallottam a hangját :)Nemismertek valamilyen felvételt ami egy ilyennel készült esetleg valami tesztvideót? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 deneverstudio Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Az AKG valóban nem az a fajta, ami csak úgy megfog. Az a Neumannoknál kezdődik. Viszont tűrhető kompromisszum, ha nincs pénz a fentebbi kategóriára. Legalábbis nem jellemző rá az a tipikus olcsó mikrofon hang és elég jól kezelhető mixben. Persze nem U87, meg főleg nem U47 FET, de használható. A Bock-ot nem ismerem. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 luci Válaszolta January 22, 2013 Share Válaszolta January 22, 2013 Köszönöm a válaszokat.Hm,az AKG ha jól emlékszem benne volt Silk és Bereczky tesztjében,és ha jól emlékszem nem nagyon fogott meg...viszont ez a Bock dizájnilag bejön csak még nemhallottam a hangját :)Nemismertek valamilyen felvételt ami egy ilyennel készült esetleg valami tesztvideót? A Bock is benne van abban a tesztben, nekem az AKG jobban tetszett ott. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Némethy Richárd Válaszolta June 2, 2013 Share Válaszolta June 2, 2013 Sziasztok! Szeretnék venni egy Akg perception 420-as mikrofont. Vokálhoz használnám. Van valakinek róla tapasztalata, vagy jobb ötlete? Előre is köszönöm a válaszokat. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 biczokrecords Válaszolta June 2, 2013 Share Válaszolta June 2, 2013 sziasztok belépő szintú énekmikrofont keresek, 60s rockos-bluesos-funkys dalokhoz színpadra. ne búgjon, ne gerjedjen, ha esetleg nagyobb hangosításra kötném, pl. wembley akkor se legyen beégés - nincsenek nagy igényeim, ja és pár tízezerből megússzam. kezdő énekes vagyok. ha stúdióban is lehet használni, esetleg egy gitárerősítő elé is oda lehet tenni biztonsággal, az csak előny van egy kis tubeMP csöves előfokom, ezt tudom használni hozzá, ja, és hangfalakra is jöhetnek tippek, kisebb klubokba (100-300m2) előre is köszönöm Színpadon nálunk nagyon bevált az Audix OM7. Főleg karakteres férfi blues éneknél. Van benne valami amitől ezt nagyon jól vissza adja. Vagy érdemes a jól bevált színpadi sztenderdeket venni Shure SM58, Beta58. Ha gitárerősítő elé akarod tenni akkor olcsóbb kategóriából az SM57, Beta57 és EV raven elég jók erre a célra. Gerjedéssel nincs gondjuk, jól bírja a monitorozást. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
B.user
Sziasztok!
nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért.
Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve melyiket ajánljátok inkább?
Énekhez, repphez, versek felvételéhez lenne leginkább használva de ezen kívül hangszerek felvétele is lenne...
előre is köszönöm!
B.
Link to comment
Share on other sites
Top Posters For This Question
21
21
19
15
Popular Days
Jul 3
13
Feb 24
11
Feb 6
10
Aug 14
8
Top Posters For This Question
A/D 21 posts
Zongilog 21 posts
mohawk 19 posts
deneverstudio 15 posts
Popular Days
Jul 3 2013
13 posts
Feb 24 2014
11 posts
Feb 6 2014
10 posts
Aug 14 2013
8 posts
Popular Posts
silk
Én is adnék egy-két jó tanácsot dob felvételekkel kapcsolatban...persze csak ha érdekes. A dob úgy általában az egyik legérzékenyebb az akusztikai környezetre (klasszikus zenekart leszámítva). Má
Wheel
Szia! Kevésbé hozzáértőként, kizárólag a saját tapasztalatomra alapozva írom, hogy a frekvenciaátvitel a legutolsó jellemző, amit érdemes megnézni ének mikrofonnál. Talán azért van így, mert az énekha
B.user
Sziasztok! nem láttam hasonló topicot, ha van akkor elnézést a nyitásért. Két mikrofonon gondolkozom... JZ BH-1 illetve Neumann TLM 103...Mik a tapasztalataitok ezekkel kapcsolatban illetve mely
Posted Images
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.