Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Üdv!

 

Segítséget szeretnék kérni! Kizárólag PC-s zenehallgatásra keresek hangkártyát. Eddig egy TC electronic konnekt 8 volt. Nagyon tetszett a hangja, de eladtam az aktív monitoraimmal együtt.

Igazából csak D/A konverterként használtam, tele volt számomra felesleges dolgokkal. Nagyjából azt a hangminőséget keresem (vagy jobbat) minél kedvezőbb áron. PC-be lesz, bármilyen csatlakozás lehet (PCI, PCIE, USB, FW), 64 bit WIN7-el kell, hogy menjen. 1 pár analóg kimenet elég. Volt nálam kipróbálásra egy MOTU Microbook II, az nem volt jó. Aztán sajnos volt egy Sounddevices USB Pre2. Az rettenetesen tetszett, de most nem szánok rá annyit. Van esetleg valami nagyon jó ár-érték arányúnak mondott eszköz? 50-60e-ig érdekel a dolog, ebben az árfekvésben mik a legjobbak?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm a választ!  A konnekt 8 mellett kb.: 1 hónapig volt itt a Microbook II. Le akartam cserélni a TC-t, ezért vettem egyet. Többen meghallgattuk ez idő alatt, és senki nem hallotta jobbnak. Többféle stúdiómonitoron, többek közt Genelec 8050-en is teszteltük. Nem érte el a TC szintjét, főleg térábrázolásban és mélyekben. Eladtam a Motut.

Az USB Pre2 viszont erősen odavert a TC-nek (annyiért érthető is). Azt is volt szerencsém több napig tesztelni.

Anyagi átcsoportosítás miatt downgrade-eltem az egész rendszert, ehhez kellene hangkártya. A Focusrite Forte nem az az árfekvés, amiben pillanatnyilag keresgélek, de több helyen belefutottam, nagyon dicsérik.

Mint írtam 50-60 körül érdekelne valami ár-érték arányban jó. Sajnos ebben az árban nem mozgok otthonosan. Amennyiben nincs, az se probléma, akkor 1-2 hónap múlva veszek valami komolyabbat.

Addig esetleg Asus Xonar STX, E-Mu 1212m? Ezek közül jónak mondható valamelyik?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha csak zenét hallgatni kell, akkor én a helyedben utánanéznék a Cambridge Audio DacMagic-nek. Nem tudom milyen, de nagyon jó kritikát olvastam róla anno. "A digitális jelet Anagram Technologies 32 bites Texas Instruments Dsp-és ATF algoritmusa interpolálja 192 khz/24 bitesre." DA = Wolfson IC Bessel típusú analóg szűrő.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Kíváncsi lennék a véleményetekre!

Interface fejlesztésen gondolkodom mostanság. Tökéletes megoldást azonban nem látok.

 

Apollo duo jó minőség, meg jó extrák, de olvastam néhány negatív véleményt a driver-ről. Mindenféleképp stabil cuccot szeretnék. Valamint minden egyben hangkártyára lenne szükségem, pc-re.

 

Az apollo ha jól értettem akkor összesen 2 db submixet tud küldeni monitorozás céljából. Ez elég karcsú, ha mondjuk egy kis csapatot együtt szeretnénk felvenni későbbiekben, nyilván az apollo preampjait is használva. Nincs erről tapasztalatom ezért kérdem, hogy pl egy splitterrel és egy keverővel megoldható az együttes játék monitorozása, és felvétele, egy normál könnyűzenei felállásnál?

 

Másik út valamelyik Rme Fireface, ami állítólag stabil. Úgy néztem monitorozás tekintetében is sokkal flexibilisebb, itt a submixek számára gondolok. Viszont nem tudom minőségben milyen különbség van az uad és az rme között.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Kíváncsi lennék a véleményetekre!

Interface fejlesztésen gondolkodom mostanság. Tökéletes megoldást azonban nem látok.

 

Apollo duo jó minőség, meg jó extrák, de olvastam néhány negatív véleményt a driver-ről. Mindenféleképp stabil cuccot szeretnék. Valamint minden egyben hangkártyára lenne szükségem, pc-re.

 

Az apollo ha jól értettem akkor összesen 2 db submixet tud küldeni monitorozás céljából. Ez elég karcsú, ha mondjuk egy kis csapatot együtt szeretnénk felvenni későbbiekben, nyilván az apollo preampjait is használva. Nincs erről tapasztalatom ezért kérdem, hogy pl egy splitterrel és egy keverővel megoldható az együttes játék monitorozása, és felvétele, egy normál könnyűzenei felállásnál?

 

Másik út valamelyik Rme Fireface, ami állítólag stabil. Úgy néztem monitorozás tekintetében is sokkal flexibilisebb, itt a submixek számára gondolok. Viszont nem tudom minőségben milyen különbség van az uad és az rme között.

 

Apogee Symphony I/O

Prism Orpheus

Metric Halo

Crane Song

Weiss minden csatornára

és hasonlókkal próbálkoznék a helyedben és örülnék, hogy nincs anyagi gondom.

Vagy esetleg van egy limit, amit nem említettél? :-D

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hja, az anyagi korlát azért érdekes lenne....:)

 

Ha jól értem, amit írsz, akkor ez egy elég komplett rendszer, "minden az egyben" nemigen lesz sztem. A kompakt hangkártyák általában a D/A kimenet számban szállnak el, mert kevéske szokott erre lenni a dolog.

 

Az RME rendszer egyébként elég jó megoldás, mert mindene mindennel routolható és atomstabil a driver, és faék egyszerűségűen kezelhető. (nekem is ezért van ilyen..: :D)

Egy RayDat interface-vel gyakorlatilag 36 teljesen szabadon konfigurálható I/O-val gondolkozhatsz és önmagában nem is olyan nagyon húzós egy ilyen (cca 150k?). Hátránya viszont, hogy mivel moduláris felépítésű ezzel önmagában semmire sem mész, mert max kiépítésben ugyanennyi számú A/D és D/A konverter is kellhet, akkor van ténylegesen 36 analóg I/O-d, így meg már milliós nagyságrend lehet.

Természetesen konverterből annyit veszel, és olyan csoportosításban, amilyet akarsz, tehát, ha pl. 16 bemenet kell, akkor veszel 2 db pl. Focustrite Octopre-t, még cca 200k-ért összesen és így megvan a 16 analóg bemeneted, és ugyanígy teszel a D/A konverterekkel, amennyi kell. Ha csak az együttjátszáshoz kell valami amin halljátok az akár perszonális monitorozást, akkor én esetleg megkockáztatnék 1-2 db Behringer ADA8000-et, kifelé (vagy 8, vagy 16 analog out, mondjuk még cca 160k), meg valami komolyabb 2 csatornás D/A-t a main mix lehallgatáshoz. Mondjuk ez legyen még 100k.

Ez így szumma 600k körül kijöhet, és van 16 jó minőségű analóg inputod (még 16+2+2 digitális bejárat marad a RayDat-on a későbbi fejlesztésekre) a Focusrite-okkal, van 16 próbatermi szintű analóg out-ot a Behringerekkel (ez egyébként 16 analóg int is jelent egyben, de azokat komolyabb szinten nem használnám, meg még 16+2 digitális kijárat marad a RayDat-ban). És van egy stúdió szintű lehallgatásod egy sztereó D/A-val, legyen ez mondjuk valami régebbi TC, vagy akármi abban a 100k-s határban.

Persze mindehhez kellhet még valami 16 csatornás analóg keverő is, hogy komplett legyen a próbatermi feeling. (ebbe a Behringerek out-ja menne, azt együttjátszáshoz. A sávonkénti (akár egyszerre) felvételt én azért inkább a Focusrite-okba tolnám. Persze első körben azokat éppen meg lehet spórolni, mivel az ADA tudja azt, amire azok valók (A/D), hogy egyáltalán kiderüljön, tetszik-e egyáltalán ez a workflow) De cca 400k, akkor is kell ennek a kipróbálásához.

Szerkesztette NeoC
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszi!

A limit az Apollo duo.  Használok még egy uad 4-710d-t, ehhez közelítő, preamppal rendelkező kártyára gondoltam.

Így lenne 8 rendes preamp (apollo, vagy rme 4 + 4-710d 4), a maradék 8-ra van digimax fs 8.

A 16 csatorna elég. Nem koncertfelvételre kellene, hanem "studió" felvételre, ott pedig elég ha a magot felvesszük együtt.

Igazából csak az Apollo vagy az Rme-ben gondolkodom. Az Apollonak a minősége vonzóbb, az Rme (Fireface 800, vagyUFX)-nek pedig a flexibilitása, stabilitásának jó híre.

Ezek alá nem mennék minőségben, ezek felé pedig értelmetlen a meglévő eszközöket, adottságokat figyelembe véve.

Monitorozáshoz be tudok fogni analóg pultot, ha kell. Ezért kérdeztem, hogy a splitteres megoldás működőképes-e. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudunk róla, hogy az Apollo drivere ne lenne elég stabil, szerintem hibátlan és egyetlen egyet se reportoltak ilyennel. Viszont példátlanul sikeres, a technológia amit pedig tud a többi gyártó számára gyakorlatilag behozhatatlan. Ez nyilván lesz akinek csípi a szemét. Hangban pedig üti az RME hasonló kártyáit, a monitorozás analóg, a pluginek pedig csak hab a tortán.

 

Az RME erőssége a Totalmix, ami sokkal komplexebb mint bármi amit eddig láttam. Ezt az emberek a legváltozatosabb dolgokra használják, pl. van aki a Cubase belső sávjait bounce-olja így (most tudtam meg, hogy a Cubase 5-ös verzió óta képtelen következetesen korrektül bounce-ra, ezért). 

 

Ami a lényeg, hogy az APOLLO szoftvere letölthető ingyen, próbálgatható a hardver nélkül is, tehát pontosan le tudod csekkolni, hogy az busz-aux stb konfiguráció neked mennyire fexik. Ezt itt teheted meg.

 

Kivételes alkalom, hogy erős akció van most az Apollo 16-ra.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Helló Mindenkinek!

Nem azért,hogy dicsekedjek! - de tegnap tulajdonosa lettem egy Apogee Duet iPad / Mac hangkártyának!

Most teljes az álmom! - amíg nem hülyülök be valamire megint. :thumbsu:

De nem is ezt akartam mondani.Beállítási gondom van!

Tökéletesen működik!Csak mi az optimális beállítás?Mert szeretném,ha tökéletesen működne minden,és ne múljon a boldogságom,holmi beállítási dolgon! :startle:

A felállás: 27"iMac 3,2Ghz, Core i5, 16GB memória - minden pénzem ebbe talicskáztam be!Hogy teljes legyen a boldogságom! :D

De biztosan van aki ezt a hangkártyát használja,s gyakorlati tapasztalat alapján,szeretném kérdezni,mi a legjobb beállítás!

A Preferences / Audio - beállításaira gondolok konkrétan!

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudunk róla, hogy az Apollo drivere ne lenne elég stabil, szerintem hibátlan és egyetlen egyet se reportoltak ilyennel. Viszont példátlanul sikeres, a technológia amit pedig tud a többi gyártó számára gyakorlatilag behozhatatlan. Ez nyilván lesz akinek csípi a szemét. Hangban pedig üti az RME hasonló kártyáit, a monitorozás analóg, a pluginek pedig csak hab a tortán.

 

Az RME erőssége a Totalmix, ami sokkal komplexebb mint bármi amit eddig láttam. Ezt az emberek a legváltozatosabb dolgokra használják, pl. van aki a Cubase belső sávjait bounce-olja így (most tudtam meg, hogy a Cubase 5-ös verzió óta képtelen következetesen korrektül bounce-ra, ezért). 

 

Ami a lényeg, hogy az APOLLO szoftvere letölthető ingyen, próbálgatható a hardver nélkül is, tehát pontosan le tudod csekkolni, hogy az busz-aux stb konfiguráció neked mennyire fexik. Ezt itt teheted meg.

 

Kivételes alkalom, hogy erős akció van most az Apollo 16-ra.

Köszi! Ez hasznos volt!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

gratula a cuccaidhoz :)

 

En azt javaslom, hogy jatsz a beallitasokkal. Keresgettem en is nem reg hogy az Apollo Twin-hez mi az ajanlott de inkabb vegigzongoraztam mindent mire beallitottam. Meg kell ismerni a cuccokat.

 

 

Helló Mindenkinek!

Nem azért,hogy dicsekedjek! - de tegnap tulajdonosa lettem egy Apogee Duet iPad / Mac hangkártyának!

Most teljes az álmom! - amíg nem hülyülök be valamire megint. :thumbsu:

De nem is ezt akartam mondani.Beállítási gondom van!

Tökéletesen működik!Csak mi az optimális beállítás?Mert szeretném,ha tökéletesen működne minden,és ne múljon a boldogságom,holmi beállítási dolgon! :startle:

A felállás: 27"iMac 3,2Ghz, Core i5, 16GB memória - minden pénzem ebbe talicskáztam be!Hogy teljes legyen a boldogságom! :D

De biztosan van aki ezt a hangkártyát használja,s gyakorlati tapasztalat alapján,szeretném kérdezni,mi a legjobb beállítás!

A Preferences / Audio - beállításaira gondolok konkrétan!

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

gratula a cuccaidhoz :)

 

En azt javaslom, hogy jatsz a beallitasokkal. Keresgettem en is nem reg hogy az Apollo Twin-hez mi az ajanlott de inkabb vegigzongoraztam mindent mire beallitottam. Meg kell ismerni a cuccokat.

Köszi a választ!Nézegettem az Apollo-t!Nagyon jó cucc lehet!Nem tudom a szoftverek,mennyire dobják meg a motyó értékét?Gondolok összehasonlításként a Waves,T RackS,Izotope,hasonló szoftvereire?Próbáltad-e ezeket?Vagy teljesen felesleges emellett keresgélni?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Arra gondolsz, hogy mondjuk a Waves-nek a 1176 vagy egy LA-2A emulacioja mennyire rug labdaba az UA gyari pluginjeivel? Regen probaltam oket es valahogy nem tetszett. Ellenben, a 1176-ot osszehallgattuk a vas 1176-tal (LN) es megdobbento, hogy mennyire ugy szol. Termeszetesen ha torzitani szeretnel szelsoseges beallitasokkal (all button mode) ott kijon a kulonbseg eleg hallhatoan. Mivel mar UAD-1-em is volt, UAD-2m is igy egyertelmu volt hogy most apollora valtok. Holnap viszem is ki forgatasra interjukat mar a 610-es preamp szimulacioval veszem ha lesz konnektor kozelben ha nem akkor marad a Tascam rogzito :)

 

Köszi a választ!Nézegettem az Apollo-t!Nagyon jó cucc lehet!Nem tudom a szoftverek,mennyire dobják meg a motyó értékét?Gondolok összehasonlításként a Waves,T RackS,Izotope,hasonló szoftvereire?Próbáltad-e ezeket?Vagy teljesen felesleges emellett keresgélni?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Arra gondolsz, hogy mondjuk a Waves-nek a 1176 vagy egy LA-2A emulacioja mennyire rug labdaba az UA gyari pluginjeivel? Regen probaltam oket es valahogy nem tetszett. Ellenben, a 1176-ot osszehallgattuk a vas 1176-tal (LN) es megdobbento, hogy mennyire ugy szol. Termeszetesen ha torzitani szeretnel szelsoseges beallitasokkal (all button mode) ott kijon a kulonbseg eleg hallhatoan. Mivel mar UAD-1-em is volt, UAD-2m is igy egyertelmu volt hogy most apollora valtok. Holnap viszem is ki forgatasra interjukat mar a 610-es preamp szimulacioval veszem ha lesz konnektor kozelben ha nem akkor marad a Tascam rogzito :)

Na most jól befűtöttél nekm!Már mint agyilag!Mert én is régóta nézegetem az UAD cikkeket.De lehet,hogy ezek után valamilyen UAD-s cuccot kell vennem?!Igaz nekem elég lenne gyakorlatilag 1 vagy 2 csatornás.Csak itthon a négyfal között dolgozgatnék vele.

Köszi egyébként!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok! 

Tanácsot szeretnék kérni. Olyanok segítségét várom, akik valamilyen középkategóriás hangkártyát használnak, és éneket is szoktak vele felvenni. 
A problémám a következő:

jelenleg egy régi Lexicon Alpha hangkártyát használok, ami még USB 1.1-es, ebből következően elég nagy latency értékeket produkál (10-11ms, néha 14-15ms). Persze ez a hangkártya is tudta a direct monitoring funkciót, tehát elvben ez nem volt probléma. Vettünk fel vele éneket (ez esetben mindig direct monitoroztam) midizésnél, gitározásnál még nem volt zavaró ekkora késés. Aztán nemrég dolgoztam egy olyan énekessel, aki már megfordult profi stúdióban is, és ő bizony előállt olyan kérésekkel, amit nem tudtam megoldani. Egyáltalán a kimeneti hangerő is elég kevés volt neki, másrészt nem tudtam real-time effektezni a hangját. Már korábban is gondolkoztam azon, hogy szintet kéne lépni hangkártyában (nincs rajta fantomtáp, ez elég nagy probléma). Ahogy nézegettem a hangkártyákat, arra jöttem rá, hogy a Focusrite Scarlett 6i6, vagy a Steinberg UR 44 lenne az ami még megfizethető nekem, és lefedné az igényeimet. 
A Steinberg - legalábbis hivatalosan - tud valamit ami nekem nagyon jól jönne, hogy saját DSP-ről késésmentesen tudja effektezni a bejövő jelet, úgy hogy a felvett anyaghoz ezt nem keveri hozzá, csak a monitorba küldi be. Engem viszont az érdekelne, hogy azért a Focusrite is már egy 2.0-ás hangkártya, és ha annak elég kicsi a latency értéke, akkor lehet-e úgy monitorozni a DAW-ból, hogy azt még bírja a gép is, és az énekesnek sem zavaró. Mert ebben az esetben elég lehet a Focusrite is (tízezer ft a két hangkártya közt a különbség).
Szóval tömörítve: egy USB 2.0-ás hangkártya tud-e önmagában olyan gyors lenni, hogy a direct monitoringot nem kell használni, hanem a DAW-os monitorozás is elég. 
Köszi a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

...Olyanok segítségét várom, akik valamilyen középkategóriás hangkártyát használnak, és éneket is szoktak vele felvenni.

Sztem az említett 2 interface egyáltalán nem a középkategóriát képviseli még. Az inkább 2-300 ezertől felfelé indul. Mark of the Unicornt tartják pölö kifejezetten középkategóriás megoldásnak hogy csak egyet említsek. Mondjuk minőség/szolgáltatások/ár szinten ma már sokkal nagyobb átfedések vannak mint régebben.

Azért az FF vagy Stein.UR44 sem kutyaütők a témában, de semmiképp nem középkategóriások szvsz.

Szerkesztette DeMarco
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Teljesen egyetértek DeMarco-val. A középkategória az RME, MOTU. 

A kérdésedre válaszolva: a DSP mindig gyorsabb lesz, mint a DAW.

Egy másik tévedést szeretnék még korrigálni: nyilván van összefüggés a sávszélesség és a latency között, de ebben az esetben mégis úgy gondolom, hogy mindegy, hogy USB 1.1 vagy 2.0. Az említett hangkártya, a Lexicon Alpha egy sztereó kimenetet ad, amit aztán a dobozban leosztanak egy jack és egy rca párra. (emiatt halk a kimenet). Erre az USB 1.1 annyira bőven alkalmas, hogy szinte kizártnak tartom, hogy a magas latency amiatt keletkezik. Annak oka sokkal inkább a számítógépben keresendő. Lehet, hogy egyszerűen csak nem elég jó a driver, de az is lehet, hogy a hangkártya USB controllere extra puffereket használ, és még az is szóba jöhet, hogy a géped lassú az alacsonyabb latency kiszámolásához. Ez utóbbi azért fontos, mert ha ez a helyzet, akkor hiába vásárolsz másik hangkártyát, a helyzet még rosszabb is lehet az eddiginél, attól függően, hogy hogyan írták meg a hangkártya driverét.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...