SZAKADAR Válaszolta February 20, 2014 Share Válaszolta February 20, 2014 A TR-8 is ott van rendesen, legalábbis kezelhetőséget nézve -szinte volca beat- csak nagyobb kiadásban. Volt nálam a volca beat, de őszintén bevallom, nekem „élőzésre” kicsit nehézkesnek tűnt /kis potik, számozás hiányos – 8 után nem maradt festék?- nekem fontos lett volna/. Pedig "korg párti" vagyok. Amiért a Rolandokat nem bírtam /groove box/ az a különböző gombkombinációk után való mentés, stb… Remélem itt sikerült kiküszöbölniük. Ja, és jó a külalak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta February 21, 2014 Share Válaszolta February 21, 2014 Nem értem ezt a görcsös ragaszkodást a fizikai modellezéshez (a Rolandtól). Bocsánatos "bűn", ha egy cég neve a VA-hoz kötődik (pl. Clavia), de itt, könyörgöm, a ROLAND-ról van szó, olyan analóg hangszerek alkotójáról, ami előtt vigyázzba áll a billentyűs társadalom! Ki érti ezt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 21, 2014 Share Válaszolta February 21, 2014 Igen, nekem is ez a furcsa. Olyan, mint ha eldöntött cégen belüli irányvonal lenne, hogy már csak digitális. Az analóg hangkeltés a múlté, stb. Ez biztosan menedzsment döntés, ami viszont szerintem sem feltétlenül jó irányvonal. Egyszerűen kimaradnak így bizonyos piaci szeletekből. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta February 21, 2014 Share Válaszolta February 21, 2014 becsszó nem okoskodásból, meg igazábol mindegy is, csak már harmadszor szúr szemet rövid időn belül... szóval ha nem tévedek a fizikai modellezésnek semmi köze a VA-hoz, sem a komponens modellezéshez. Ezek mind más-más dolgot jelentenek. http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_modelling_synthesis ismét, ha nem tévedek: fizikai modellezésről leginkább húros (gitár, zongora, hegedű stb) és ütős hangszerek esetében lehet hallani. legjobb tudomásom szerint arról van szó, hogy a fizikai felület (húr, ütőfelület, hangszer-test (?) stb) viselkedését (rezgését) modellezik matematikai egyenletekkel. Az érthetőség kedvéért: az összetettebb fizikai modellezésű cuccokon olyan paramétereket piszkálhatunk mint pl az ütőfelület mérete, anyaga, formája, milyen erővel ütjük meg, hol ütjük meg (szélén, közepén), mivel ütjük meg, a húr feszessége, anyaga, hossza és így tovább. A VA, és a komponens modellezés egész más. Előbbit mindenki ismeri, utóbbiról pedig ha jól rémlik A/D írt pár szót a nyitóposztban. mégegyszer bocs az offolásért, és az okoskodásért is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta February 21, 2014 Share Válaszolta February 21, 2014 Egyáltalán nem off! Köszi! Namost! Az igazival összevethető egy utánzat? Egyszerű példa (most jöttem el mellőle) az Operaház beszerzett (végre!!!) egy "igazi" orgonát, a Johannus cég profi modelljét. Igazi játszóasztal, igazi 3 manuál és 64 regiszter, viszont "digitális" megvalósítás. Természetesen a saját fejlesztésű több kW-os erősítő és (eléggé összetett) hangfalrendszer többet ad puszta illúziónál. A világ orgonakultúrájában komoly szegmense van a digitális orgonákon kívül a hibrid orgonáknak, amikkel a historikus hangszerekből koncerthangszer varázsolható. A közönség szereti, a művészek szeretik, ok. Ugyanezt pl. zongora műfajban mindenki egyöntetűen elutasítja, művészek és közönség egyöntetűen. Ez most két szöges ellentét. A szintetizátoroknál furcsamód ugyanez a kettősség van: Nord Lead, Yamaha An1x, stb. ok., de pl. épp a x0x világa (meg pl a moduláris, és különleges építésű vasak) nagyon necces. Kiváncsi lennék, hogy milyen fogadtatása lenne egy Moog VA szintinek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ákos Ambrus Válaszolta February 21, 2014 Share Válaszolta February 21, 2014 Ja és bocs, a magas frekvencián mintha valami fémes fülbántó természetellenes ízt éreznék, ami nekem kicsapja a dobhártyámat (persze nem élőben, hanem felvételről)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 22, 2014 Share Válaszolta February 22, 2014 Nagyon jó dolgot vetettel fel az analóg vs digitális témájában! Vélhetően ez a fémes jellegű dolog a kvantálasi zaj, ami a kellő digitális felbontás hiányából ered. Pont emiatt bukik el jópár szoftveres hangszer. Amíg alacsony frekik vannak, addig minden csodás, amint audio-rate modulációk kerülnek elő, mindjárt kilóg a lóláb. Ezek miatt elhiszem, ha valaki fanyalog a digitális dolgok miatt, persze joggal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 22, 2014 Share Válaszolta February 22, 2014 Moog VA szintinek.... Ez teljesen szembemenne Moog bácsi filozófiájával, ezt a saját dokumentumfilmjében is elmondta. De reméljük ezt tartani fogják a Rolanddal szemben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Na jó, de akkor mi van az iPad-es Moog VA szintivel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Na jó, de akkor mi van az iPad-es Moog VA szintivel? Gondolom úgy van, hogy ha hardware szintit csinálnak, akkor az csakis analóg lehet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Én ez ellen nem tudok tiltakozni, teljesen jól csinálják. Egyébként most azt várom, hogy beszállnak-e a poly analóg piacra. A poly-chainelt Phatty nem túl praktikus ilyen célokra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Na jó, de akkor mi van az iPad-es Moog VA szintivel? Azt az Arturia csinálta Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Az Animoogra gondolsz? Egyébként mindegy, ha ott feszít rajta a Moog logó, és azzal asszociálja mindenki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta February 23, 2014 Share Válaszolta February 23, 2014 Az Animoogra gondolsz? Egyébként mindegy, ha ott feszít rajta a Moog logó, és azzal asszociálja mindenki. Jaaa, én a Minimoog-ra gondoltam http://www.arturia.com/evolution/en/products/iMini/intro.html Pedig az Animoogot is szeressem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Pedig az Animoogot is szeressem Nyomogattam kb 5 percet a barátom iPadjén, ügyes kis program. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlaca Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Nyomogattam kb 5 percet a barátom iPadjén, ügyes kis program. :-)Egy jó kis kontrollerrel meg még jobb lehet:http://www.synth-project.de/animoog))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Ez a synth-project-es arc valami emberetelnül nyomja, többször kerestem az állam a padlón... Maximális respect neki! Úgy veszem észre, hogy az emberek többsége igényli a fizikai kontrollereket, és egy-egy digitális hangszernek nem a hangjával van a baj, hanem kezelhetőségével. Persze analógból is van ilyen jópár... De hogy ne legyen offtopic a dolog, ebből azt akartam kihozni, hogy a Roland példáján is látszik, hogy a siker kisebb részben múlik a minden apró bitig leszimulált, tökéletes hangon, és nagyobb részt inkább a jó kontroller oldalon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Hogy összegezzek: a Roland előtt le a kalappal, nagyon nagy hype-ot generáltak, ráépítve az elődök neveire. Most már engem is kiváncsivá tett egy két dolog, valamikor azért letesztelem a cuccaikat én is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Ez a synth-project-es arc valami emberetelnül nyomja, többször kerestem az állam a padlón... Maximális respect neki! Úgy veszem észre, hogy az emberek többsége igényli a fizikai kontrollereket, és egy-egy digitális hangszernek nem a hangjával van a baj, hanem kezelhetőségével. Persze analógból is van ilyen jópár... Pont azon gondolkodtam régen, hogyha lenne szoft modulárhoz fizikai kontroller kábelezhetőséggel, akkor valszeg azt vettem volna Eurorack helyett vagy mellett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Egy jó kis kontrollerrel meg még jobb lehet:http://www.synth-project.de/animoog ))) Asszem még régen láttam ezt... Talán a synthtopián volt poszt róla. Brutál! Gondolom az ára minimum 1000 dollár körül lenne vagy még több, ha gyártanák szériában. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Hogy összegezzek: a Roland előtt le a kalappal, nagyon nagy hype-ot generáltak, ráépítve az elődök neveire. Most már engem is kiváncsivá tett egy két dolog, valamikor azért letesztelem a cuccaikat én is. Ezzel én is pontosan így vagyok, és abban is biztos vagyok, hogy a TR-nek agylerobbantóan jól szólnak a dobhangjai. A System-1 már inkább kérdéses, azért a demókban hallottam pár nagyobb frekis modulációt, ami itt-ott elég digitálisan reagált a FM-re. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnui Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Pont azon gondolkodtam régen, hogyha lenne szoft modulárhoz fizikai kontroller kábelezhetőséggel, akkor valszeg azt vettem volna Eurorack helyett vagy mellett. Aztán pedig lehet, hogy elsőnek jó ötlet, később meg mégsem. Ez picit olyan lehet, mint a guminő. A Korg iMS-20 erre jó példa. Zárt rendszerben megmarad az illúziód, hogy van egy semi-modularod, valójában semmihez sem tudod kötni. Arról nem is beszélve, hogy a szoftverek 25 év múlva már 8 kompatibiliátsi rétegen, és emulátorban fognak futni, amíg az analóg áramkörökben vígan futkos majd az elektromosság. De ezt lehet még fokozni sok érvvel, csak unalmas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 28, 2014 Share Válaszolta February 28, 2014 Ez picit olyan lehet, mint a guminő. Az biztos hogy kamu, de a workflow az meglenne. Mondjuk ilyen 150 dollár körül még megérhetné, bár kétlem hogy ez lenne az ár nagyságrendje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aDaM Válaszolta March 12, 2014 Share Válaszolta March 12, 2014 Nekem is tetszik a TR-8 (így elsőre), itt Debrecenben vajon ki lesz-e próbálható mondjuk a Hangszerarzenálnál? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas73 Válaszolta March 13, 2014 Share Válaszolta March 13, 2014 Valaki kérdezte a szinkront!? Most már akkor az is van:) http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/musikmesse-2014-roland-aira-sync-box.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.