Jump to content
Ménemszól.hu

Nem azt hallod


A/D

Recommended Posts

"tisztább magasak, határozottabb mélyek, jobb dinamika."

Ezek az érzetek egy digitális rendszernél leginkább az órajellel lehetnek összefüggésben és valóban  

meg lehet hallani, ha javul az időzítés.

Azt viszont nem látom egyelőre, hogy ez miként lehetséges demagnetizálással, vagy alátétekkel.

Amennyire tudom egy audio CD hangját max az órajelen keresztül lehet befolyásolni.

Illetve hát a hibajavítás hatása nem teljesen világos, de annak elvileg nem volna szabad hallatszani.

Ha jól tudom, akkor az így-úgy összebányászott adatok a DAC órajele szerinti időzítésben

kerülnek a CD kimenetére. Tehát hiába javítunk elvileg a kiolvasáson, az nem szabad hogy befolyásolja

minőségileg a hangzást.

Ha lesz egy kis időm, akkor felveszem egy audio CD digitális kimenetét és összehasonlítom az eredeti wav fájllal.

Kíváncsi vagyok a különbségre.

Link to comment
Share on other sites

Soha nem kommenteltem még, de a téma csodálatos, nem bírom tovább. Hasonlóan modoros finomságokat lehet találni mint a borászoknál:
 

"Demagnetizing both sides of optical media before play results in a greater sense of power, dynamics, and resolution, with cleaner, blacker backgrounds and a larger, more stable soundstage, vivid tonal colors and deeper extension at both ends of the frequency range. Demagnetization also allows the delicacy, refinement and nuance of a performance to shine through, along with micro- and macro-dynamics you need to realize the full potential of music and movies."

Ja és a kábeleket is demagnetizálják. Valamint demagnetizáló CD! is van, demagnetizáló trackekkel!!! ("the DeMagic cleans the entire signal path of magnetism which has built up during playback due to DC leakage and other influences on all the parts used in the audio components")

Valamint a kedvencem a fából készült potisapka, aminek rezgései ellensúlyozzák a potméter által okozott torzításokat. potom 485 dollárért.
Link to comment
Share on other sites

 

Soha nem kommenteltem még, de a téma csodálatos, nem bírom tovább. Hasonlóan modoros finomságokat lehet találni mint a borászoknál:

 

"Demagnetizing both sides of optical media before play results in a greater sense of power, dynamics, and resolution, with cleaner, blacker backgrounds and a larger, more stable soundstage, vivid tonal colors and deeper extension at both ends of the frequency range. Demagnetization also allows the delicacy, refinement and nuance of a performance to shine through, along with micro- and macro-dynamics you need to realize the full potential of music and movies."

Ja és a kábeleket is demagnetizálják. Valamint demagnetizáló CD! is van, demagnetizáló trackekkel!!! ("the DeMagic cleans the entire signal path of magnetism which has built up during playback due to DC leakage and other influences on all the parts used in the audio components")

Valamint a kedvencem a fából készült potisapka, aminek rezgései ellensúlyozzák a potméter által okozott torzításokat. potom 485 dollárért.

 

:startle: :D

  :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Háhh, az AXN-en most megy egy sorozat, amiben éppen a hifistákról beszélnek. Mármint nem dokumentumfilm sorozat, hanem valami médiumos xarság. A lényeg, hogy egy fickó kapott egy régi bakelit lejátszót, a fiával fejhallgatóval meghallgattatta a zenéket, erre a gyerek rákérdezett: és a recsegés meg az ugrálás, erre az apa: az is hozzátartozik az élvezethez. No meg azt is mondta, hogy hiába tisztább a digitális zene, ez mégis fílingesebb…

Link to comment
Share on other sites

Ezt amúgy én készséggel el is fogadom, hogy van egyfajta sajátos feelingje a dolognak, ha az ember felrak egy régi bakelit lemezt

és azt hallgatja. Az se baj ha recseg, meg ha netán kicsit nyávog.

Ha meg baj, akkor elkezdik javítani a mechanikai lejátszást mindenféle módszerrel. Ez oké.

Ott kezdődik a rumli, amikor ezt a CD-vel tezsik és nincs tudományos magyarázat, hogy mit és hogyan befolyásol

egy-egy dologgal. Sőt még egy teszt se nagyon van, hogy valóban változott valami.

A bakelitnél egyértelmű, hogy egy jobb futómű, egy jobb kar, vagy jobb tű jobb hangzáshoz vezet.

Sőt nyilván számít egy rezgéscsillapító alátét is, meg minden.

CD-nél már kicsit komplikáltabb a történet, mint az eddigi beírásokból kiderült.

Link to comment
Share on other sites

Itt egy kicsit lejjebb görgetve található néhány hullámforma egy demagnetizált és egy pogány Cd-ről grebbelt anyagból. Nem tudom mennyire számít ez elfogadható tesztnek, de ezt az egy ilyen jellegű hozzászólást találtam.

http://www.stereophile.com/content/cd-demagnetizing-1?page=7

 

Link to comment
Share on other sites

Jó estét!

 

Kicsit felül emelkedve a beírások tömegén - kivéve Cserfalvi Töfi kapitány úr és még pár kolléga igen tiszteletre méltóan nyitott hozzáállását - egy olyan vélemény halmaz látszik, hogy: Én tudom amit tudok, amit én nem tudok az nem lehet, az nincs.

 

Erről egy pár évvel ezelőtti beszélgetés jut eszembe. Az MTA Csillagvizsgáló Intézetben dolgozó csillagász járt nálam kábel és CD vásárlás céljából. Miután azzal végeztünk megkérdeztem tőle, hogy csillagászként ő érti-e a világűrrel kapcsolatos dolgokat? Magabiztos igen volt a válasza. Akkor megkérdeztem tőle, hogy ha ez így van, akkor hogy képzeli el a világűr végét. Hosszú csend volt a válasz. Aztán másról kezdett beszélni.

 

Igen barátaim, van amit tudunk és van amit nem. És van amit sohase fog tudni az emberiség, mert például a világűr keletkezése és fizikai kiterjedésének vége az emberi agy számára felfoghatatlan dolgok.

 

Hogy jön ez ide? Úgy hogy mikrohullámú villamosmérnökként végezve a BME-n, hat évi kábel fejlesztgetés tapasztalata birtokában én arra hajlok, hogy még nagyon keveset tudunk az anyagokról és az elektromos vezetésről. Mire alapozom ezt? Arra, hogy egyre több esetben találom úgy, hogy letérve a tanított elektronika javasolt útjairól jobb kábeleket tudtam készíteni.

 

Ez az elméletre vonatkozik, de a megszokott útról való letérés előnye sok esetben az elektronikai gyakorlat pl. a forrasztás területén is megmutatkozik. A szakmában mindenki tud forrasztani. Ahogy tanítják. Én meg azt tapasztaltam, hogy másképp kell. Például a csatlakozók forrasztási (szerelési) részét szinte mindig modifikálom. Nem úgy használom az érintkezőket, ahogy a gyártó elképzelte. És ez nagyon beválik.

 

Akit érdekelnek részletek erről, vagy meghallgatna ilyen koncepcióval készült XLR, SPDIF, USB vagy hálózati kábelet szívesen látom egy meghallgatásra! Az már csak hab a tortán, hogy a CD lemezét is lemagnetizálhatjuk!

Szerkesztette Instrument
Link to comment
Share on other sites

Az CD esetleges órajel változásait egyébként úgy lehetne megnézni, ha az analóg kimenetét rögzítjük

simán, aztán demagnetizálva, vagy másik tápkábellel, stb..
Az így kapott fájlokból lehet tovább okoskodni, hogy mi történik, van-e valós különbség.

Ha valaki esetleg megcsinálja a tesztet, akkor 2-3-szor vegyen fel mindent.

Link to comment
Share on other sites

Instrument!

Ha Pesten járok, szívesen meghallgatom a kábeleidet, mert nagyon kíváncsi vagyok,

hogy mi az a változás, amitől jobbnak hallod őket. 

Egy kábelnél amúgy alapvetően nehéz tudományosan azt mondani egy kábelre, hogy ez,

vagy az a jobb, ha amúgy mindkettő jó minőségű és nem nyilvánvalóan hibás.

Sokszor csak azt mondhatjuk, hogy egy adott helyen, rendszerben, az adott feladatra jobban tetszik valamelyik,

vagy hasznosabb az adott feladatra.

Egy kábel akkor lenne igazán jó, ha nem lenne ellenállása, impedanciája, kapacitása, induktivitása, stb.

De van neki és mindnek más és más. Ki mondja meg, hogy melyik a legjobb kombináció? Igazából senki.

 

Nagyon becsapós dolog amúgy ez a kábel történet.

Ha pl. a kezedbe kerül egy olyan kábel (nem digit), aminek kisebb a mély, mélyközép átvitele, mint

az normális lenne, akkor úgy tűnhet, hogy több a magasa, azt hihetjük, hogy ez egy "jobb"

kábel. Főleg ha egy olyan felvételt hallgatunk rajta, ami kicsit tompácska, fedett.

Bedugjuk az amúgy nem túl jó kábelt és máris több a magas, nyitottabban szól, ettől egyből jobb a térérzet, stb

Miközben műszakilag egy rosszabb kábelről van szó, csak az adott szituációban jobbnak tűnik.

Ha viszont felvételt csinálsz vele egy stúdióban, akkor  könnyen kiderülhet, hogy mégsem jó, mert hiányos mélyközepekben.

Ezért dolgozunk a stúdióban olyan hangfalakon és erősítőkön, amik ugyan nem mindig jók zenehallgatásra, 

de nem is csapnak be ilyen ügyekben.

Link to comment
Share on other sites

Közben sikerült megcsinálnom a real-time CD felvételt is digit kimenetről.

Hát, rossz hírem van a hifisták számára...

 

 

Ha jól belegondolsz nincsenek hifisták meg nem hifisták. Zeneszerető emberek vannak, akiket meg Te hifista névvel jelölsz, azok megpróbálják a zenét az eredetihez minél jobban hasonlító hangzással élvezni.

 

És ha Te meg bárki itt azt állítja, hogy minden rendszer, minden kábel egyformán szól, az sületlenség!

Link to comment
Share on other sites

Jó estét!

 

Kicsit felül emelkedve a beírások tömegén - kivéve Cserfalvi Töfi kapitány úr és még pár kolléga igen tiszteletre méltóan nyitott hozzáállását - egy olyan vélemény halmaz látszik, hogy: Én tudom amit tudok, amit én nem tudok az nem lehet, az nincs.

 

Erről egy pár évvel ezelőtti beszélgetés jut eszembe. Az MTA Csillagvizsgáló Intézetben dolgozó csillagász járt nálam kábel és CD vásárlás céljából. Miután azzal végeztünk megkérdeztem tőle, hogy csillagászként ő érti-e a világűrrel kapcsolatos dolgokat? Magabiztos igen volt a válasza. Akkor megkérdeztem tőle, hogy ha ez így van, akkor hogy képzeli el a világűr végét. Hosszú csend volt a válasz. Aztán másról kezdett beszélni.

 

Igen barátaim, van amit tudunk és van amit nem. És van amit sohase fog tudni az emberiség, mert például a világűr keletkezése és fizikai kiterjedésének vége az emberi agy számára felfoghatatlan dolgok.

 

Hogy jön ez ide? Úgy hogy mikrohullámú villamosmérnökként végezve a BME-n, hat évi kábel fejlesztgetés tapasztalata birtokában én arra hajlok, hogy még nagyon keveset tudunk az anyagokról és az elektromos vezetésről. Mire alapozom ezt? Arra, hogy egyre több esetben találom úgy, hogy letérve a tanított elektronika javasolt útjairól jobb kábeleket tudtam készíteni.

 

Ez az elméletre vonatkozik, de a megszokott útról való letérés előnye sok esetben az elektronikai gyakorlat pl. a forrasztás területén is megmutatkozik. A szakmában mindenki tud forrasztani. Ahogy tanítják. Én meg azt tapasztaltam, hogy másképp kell. Például a csatlakozók forrasztási (szerelési) részét szinte mindig modifikálom. Nem úgy használom az érintkezőket, ahogy a gyártó elképzelte. És ez nagyon beválik.

 

Akit érdekelnek részletek erről, vagy meghallgatna ilyen koncepcióval készült XLR, SPDIF, USB vagy hálózati kábelet szívesen látom egy meghallgatásra! Az már csak hab a tortán, hogy a CD lemezét is lemagnetizálhatjuk!

 

Szívesen mennék, viszek egy diy cuccot, meg akkor kiírom cd-re a tesztelendő hanganyagokat.

Többit meg majd te belövöd.

 

Link to comment
Share on other sites

Instrument!

Ha Pesten járok, szívesen meghallgatom a kábeleidet, mert nagyon kíváncsi vagyok,

hogy mi az a változás, amitől jobbnak hallod őket. 

Nem én hallom őket jobbnak, hanem sokan akik használják a rendszerükben. Ha erről több nap után nem lusták levelet írni, akkor gondolom jó okuk van rá.

 

véleményeket kábelekről

 

Téged is szívesen látlak hozz pár jó CDt, jó alaposan demagnetizáljuk őket :)

Link to comment
Share on other sites

Az CD esetleges órajel változásait egyébként úgy lehetne megnézni, ha az analóg kimenetét rögzítjük

simán, aztán demagnetizálva, vagy másik tápkábellel, stb..

Az így kapott fájlokból lehet tovább okoskodni, hogy mi történik, van-e valós különbség.

Ha valaki esetleg megcsinálja a tesztet, akkor 2-3-szor vegyen fel mindent.

Jó csak ez analóg, hőfok változás stb a munkapontot be tudja egy analóg üzemodú eszköznél befolyásolni szóval fix hőmérsékletre lenne szükség pld.

Mert ennyi erővel ezt is lehetne tesztelni.

Link to comment
Share on other sites

Épp most próbáltam ki, hogy az eredeti wav hibátlanul vissza grabbelhető az audio CD-ről.

Tehát még az sincs, amit Silk mondott, hogy egy-két bit hiba lehet benne.

Ha lenne, az látszana amikor normalizálom a különbségi fájlt.

Nincs benne egyetlen bitnyi adat sem, abszolút nulla.

Persze össze kell őket igazítani minta pontosan, mert a fájl elején a szünetben van eltérés.

 

Ez annyit jelent, hogy a grabbelésről nincs mit beszélni.

Sem demagnetizálással összefüggésben, sem alátétekkel, vagy tápkábelekkel kapcsolatban,

mert innentől kezdve max elrontani lehet a grabbelést, de feljavítani értelemszerűen nem.

Ez remélem ezek után ez  teljesen tiszta mindenkinek.

 

A CD írás CD Architect-tel történt, a grabbelés Nuendo 6-tal,

de hasonló szintű szoftverekkel biztosan reprodukálható.

Bárki kipróbálhatja pár perc alatt.

Ha valaki nem ezt az eredményt kapja, akkor vagy az író programja szar, vagy a grabbelője.

 

A digit kimenetű CD lejátszóm most nem működik, így real-time lejátszást egyelőre nem tudok nézni,

de hamarosan azt is megoldom.

Nagyon jó leírás :) Eredeti wavtól ne akarjunk már jobbak lenni...

Link to comment
Share on other sites

"És ha Te meg bárki itt azt állítja, hogy minden rendszer, minden kábel egyformán szól, az sületlenség!"

 

Ezt senki nem állította, soha.

Ma csak azt sikerült letesztelnem, hogy a CD-ről az adatok kiolvasását sehogyan sem tudjuk befolyásolni.

Én eddig úgy értelmeztem, hogy többen is állítják ennek az ellenkezőjét.

Az elvégzett tesztek azonban egyértelműen igazolják, hogy ez nem megy, ha netán pedig

mégis sikerül valahogy, akkor kizárólag csak rontható a kiolvasás.

Tehát ha van bárminek is hatása, akkor az órajel körül kell keresgélni a magyarázatot.

Az meg egy egészen más történet, hogy milyen kábelekkel van összedugva a rendszer.

Szerkesztette Cserfalvi Töfi Zoltán
Link to comment
Share on other sites

Instrument!

Azt azért nagyjából minden szakmabeli tudja, hogy az átlag kábelek szarok.

Stúdióban nem is ilyeneket használunk.

Ilyen-olyan trükkökkel simán lehet az átlagnál sokkal jobb audio kábeleket csinálni.

Hangfalkábeleknél is elég egyértelmű a történet.

A tápkábelek és a digit kábelek kérdése, ami nem annyira triviális.

A tápkábelekről elmondtuk, hogy ott olyan feladatokat akartok rábízni, ami eredetileg nem a tápkábel feladata lenne.

Otthon így akár hatásos is lehet, stúdióban, megfelelő cuccokkal már nem feltétlenül, de kíváncsi vagyok rá.

 

A digit kábeleknél meg a jitter fog befigyelni, ami szintén elsősorban otthoni téma.

Legalábbis a profi órajelgenerátorról működő stúdiókban elvileg ez nem gond.

Persze mi is rendes digit kábeleket használunk, de a mai tesztjeimet pl. egy ótvar, 200,-forintos RCA kábellel csináltam,

mert az volt kéznél és mégis teljesen hibátlan az adatátvitel SPDIF-en.

Persze ha a CD órajelét használnám és azt akarnám vele továbbítani, akkor már nem feltétlenül lenne ilyen fényes a helyzet,

mert lehet, hogy tovább rontaná, az amúgy sem túl jó órajelet.

Tehát bizonyos esetekben hallható lehet a digit kábel minősége is.

Link to comment
Share on other sites

http://www.theabsolutesound.com/articles/2013-tas-editors-choice-awards-digital-interconnects/ már lement ez a vita, csak ott az AudioQuest Diamond miatt borult ki a bili a profi hangmérnököknél, lásd kommentek, épületes lesz a vita, mint itt :)

 

 

AudioQuest%20Diamond.jpg

 

AudioQuest Diamond
0.75m, $549; 1.5m, $695
audioquest.com
This über-expensive USB cable is simply revelatory in its combination of ease and refinement on one hand, and resolution and transparency on the other. Although capable of resolving the finest detail, Diamond USB has a relaxed quality that fosters deep musical involvement.
Szerkesztette xbitz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válasz erre a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...