Jump to content
Ménemszól.hu

Nem azt hallod


A/D

Recommended Posts

Az 5-10eFt körüli olcsóbb kábelek vaktesztben általában megkülönböztethetők a 30-40eFt-osaktól.

Nem mondom, hogy minden szituációban, de gitárnál pl. egészen biztosan.

Ennél fentebb viszont szerintem nem.

Ha valaki mégis képes rá, akkor lássuk!

Szervezzünk valahol egy vaktesztet és akkor minden kiderül.

Link to comment
Share on other sites

Nem létezik objektív jóság sem, rettenetesen mást jelent mindenkinek ez a fogalom. Nyilván kulturáis háttértől függően vannak akik hasonlóan gondolkodnak róla, 3000kilométerrel odébb meg tökmáshogy.

 

Nem hagytam figyelmen kívül, azért van zenei előéleted, mert van egycsilliárd különböző zenekar, ami nyilván mind jó akar lenni, de tök más szempontból. Mondok példát, a punk zenekarok nem akarnak pontosak lenni, nem akarnak a klasszikus zenekarok szabályainak megfelelni, akkor most a punk az szar?

 

Igen, matematikai alapja van, csak épp mások a szabályok, de akkor mást mondok, egy kazal olyan zenekar van aki fittyet hány az összhangzatra, a hagyományos ritmusokra, meg hangszerelésre, és sokan szeretik őket.

 

Mármint szerinted vacak, meg jó zenéból, mivel létezik az adott zene, ezért feltételezhetően legalább a készítőinek tetszik. Miért gondolod, hogy te eldöntheted, hogy mi a jó vagy mi a rossz?

 

Nem parttalanul ellentmondani akarok, azt állítottam, hogy minden példádra van ellenpélda, szóval nem az én érveim a rosszak. Ebből látszik hogy lehetetlen amelett érvelni, hogy egy zene jó-e vagy sem.

 

Gerillamarketingemberünknek látszólag gőze nincs miről beszélünk én ignorálom. A vita meg alapvetően jó dolog egymás seggének nyalásától nem fejlődne senki ^^ Viszont az ilyen "a te érvelésed hibás, az enyém meg jó, mert csak" ezt így sztem ne erőltesd, sok alapod nincs izomból kommunikálni velem ;)

 

Nem tudom mire gondolsz hogy "nincs alapom", de ha nekem nincs akkor sztem neked se. Már csak a korrektség kedvéért sem (egyéb okok meg pláne) :D

 

Viszont egyetértek az egymás seggének nyalásából még semmi sem született, persze a parttalan vita se jó, azaz az már inkább veszekedés.

 

"egy kazal olyan zenekar van aki fittyet hány az összhangzatra, a hagyományos ritmusokra, meg hangszerelésre, és sokan szeretik őket. "

 

Hát én még kevés (egy darab se) zenekart láttam akik ilyenek lennének: mert az a fehér zaj amiről beszélünk. A fehér zaj fittyet hány ezekre. A vicc hogy valahol ez is értelmezhető matematikailag.

 

De pl itt van az emlegetett pontosság. Egy darabig a "prefixünkből" adódóan szeretjük a pontostól kissé eltérő pontatlan játékot (és az a vicc hogy annak a bizonyos pontatlanságnak is keményen modellezhető szabályai vannak, ennek a legprimitívebb megoldása a shuffle/swing lüktetés) , de egy határ után, vagy ha random mértékű pontatlansággal játszunk bizony szar lesz. Egyszerűen ezzel a szóval.

 

Az agyunk bizony mintát lát abban, amit hétköznapi szóval nem gépi pontosságúnak nevezünk, azaz pontatlannak. A pontatlan valójában a kezdő ember zongorajátéka, ami ugyebár élvezhetetlen pölö. De még az se hány fittyet a szabályoknak, csak nem tudja teljesíteni a szabályokat.

 

Az ún. "élvezhető pontatlan" (lásd shuffle meg swing) játék meg nehezebb, mert összetettebb szabályrendszerű mint egy egyszerű pontos játék. Minimum egy változóval több van már a shuffle-nél is.

 

Ez az izé hogy én eldönthetem hogy mi a jó a mi rossz ez nem ideológiai vagy politikai kérdés. Ami fos az fos, szerintem amiről te beszélsz az az, hogy bárkinek joga van szeretni akár a fost is. De attól hogy szereti attól még az nem lesz jó. Még neki se. Ugye vannak mazochista emberek is...

 

A lényeg hogy iszonyatosan sok jó zene van és együttes. De ettől sokszorta több rossz.

 

Azért lehet eldönteni hogy mi a rossz vagy jó, mert mindig van egymáshoz képesti viszonyítási alapja. És mert matematikai alapjai vannak. Ami kívül esik ezeken a szabályokon - amelyeket a fizikai, az ember biofizikája és biológiája determinál - az rossz. Ami egyértelműen rossz, azt nem én döntöm el. A határok írják a szabályokat tovább.  Felőlem füttyöghet bármilyen szépet ultrahangon a denevér, én azt ha meg is hallom - mert esetleg lelassítom hallhatóra - rossznak fogom hallani.

 

Ami bennünk bizonytalanságot kelt a jóságot illetően az az hogy egyelőre nem tudjunk felmérni a saját magunk determinálta korlátainkat. Már sok mindent fel tudunk mérni, de még nem mindent.

 

Ez  a kérdés akkor dől el, amikor a szoftvernek kiadjuk az utasítást és különféle stílusoknak megfelelően a legtöbb ember által JÓnak minősített zenéket szerez.

 

Vannak akik ebben nem hisznek, vannak akik ebben hisznek, és vannak akik ezt tudják hogy ilyen lesz. Minden csak háttérinformáltság kérdése :)

Link to comment
Share on other sites

de ha nekem nincs akkor sztem neked se

Én egyszer sem mondtam, hogy nem helytállóak az érveid, igyekeztem cáfolni őket sajátokkal ;)

 

Ez az izé hogy én eldönthetem hogy mi a jó a mi rossz ez nem ideológiai vagy politikai kérdés. Ami fos az fos, szerintem amiről te beszélsz az az, hogy bárkinek joga van szeretni akár a fost is. De attól hogy szereti attól még az nem lesz jó. Még neki se. Ugye vannak mazochista emberek is...

Node azt még mindig nem mondtad el, hogy mitől jó objektíve valami, vagy mitől rossz. Mer ez itt amit írsz ezt hívják izlésnek, hidd el, hogy amit te fosnak tartasz annak a rajongói meg a te kedvencedet tartják fosnak, azt írd le, hogy szerinted miért az a jó ami szerinted az. Érted ezzel az erővel Instrument kábeleit is megvehetjük, hisz az a jó, a többi meg rossz, ráadásul az USB adatátvitelnek is van matematikai alapja, konkrétabb mint a zenének.

 

Azért lehet eldönteni hogy mi a rossz vagy jó, mert mindig van egymáshoz képesti viszonyítási alapja.

Ha van egymáshoz képesti viszonyítási alap akkor az nem objektív, ha viszonyítod valamihez az már relatív és szubjektív.

 

És mert matematikai alapjai vannak. Ami kívül esik ezeken a szabályokon - amelyeket a fizikai, az ember biofizikája és biológiája determinál - az rossz. Ami egyértelműen rossz, azt nem én döntöm el. A határok írják a szabályokat tovább.  Felőlem füttyöghet bármilyen szépet ultrahangon a denevér, én azt ha meg is hallom - mert esetleg lelassítom hallhatóra - rossznak fogom hallani.

lsd fentebb, van aki meg a lelassított denevért fogja jónak fogja hallani. A zene matematikai alapja rendben van, csak a logikai kapcsolat hiányzik, hogy a zene mitől lesz objektíve jó. a PI kiszámításának is van matematikai alapja, mégsem biztos, hogy zenei lesz ha berakod a szekvenszerbe.

Egyébként azzal nem vitatkozom, hogy kontextusba helyezve lehet valami jó vagy rossz, pl ha egy felvételen nem az van amit a zenekar játszott, mert a hangmérnök valamit elkefélt akkor az egy rossz felvétel, és rossz a hangmérnök, de amikor te teljesen kivülállóként kezedbe kapod a végeredményt és tetszik, akkor az mégiscsak egy jó zene.

szerk:

 

Hát én még kevés (egy darab se) zenekart láttam akik ilyenek lennének: mert az a fehér zaj amiről beszélünk.

fyi vannak ilyesmik is, és rajongóik is, nem hiszem, hogy csak azért, mert nem hallottak még rendes zenét :)

Szerkesztette asthring
Link to comment
Share on other sites

másik oldalról, ha lenne objektívan jó zene akkor csak egy zenekar létezne, csak egy hangmérnök lenne, mindenből a legjobb. Nem lenne zenei előéleted, hiszen mindenki az objektíve legjobb zenét hallgatná. Ráadásul általában amit a nagy tömegek hallgatnak pont azt ismeri el a szakértő, kifinomlult közösség objektíve jónak.

 

Amit itt nyugaton tanulsz az összhangzatról az nem illik az indiai meg az afrikai zenékre. Klippelő hegedűt meg egycsilliárd idm zenében hallhatsz

 

Nem tudják a laikusok, hogy jó, azt sem tudják mi az a moog szűrő. Amúgy pont a moog szűrő engem is hidegen hagy. Mindegyik végtelen objektív példádra mondok ellenpéldát :P

 

az, hogy valamire tudsz mondani ellenpédát távolról sem jelenti azt, hogy az a valami nagy általánosságban ne lenne igaz.

Link to comment
Share on other sites

az, hogy valamire tudsz mondani ellenpédát távolról sem jelenti azt, hogy az a valami nagy általánosságban ne lenne igaz.

 

nemtom mit szólna ehhez Draco, aki szereti a matematikát, ha azzal jössz neki, hogy az ellenpélda nem cáfolja meg az állítást.

 

amúgy matematikát bármiben lehet találni, ettől még nem biztos hogy "objektíve" jó zene lesz. (most attól eltekintve, hogy az ilyen noise zenéknek is vannak rajongói.)

mégis hány embert lehet kikergetni a világból kínai operával?

miközben legalább annyi embernek tetszik, mint ahánynak a nyugati popzene.

 

szóval komolytalan felvetés ez szerintem, hogy létezne objektív értékítélet.

Link to comment
Share on other sites

Megkérdezhetem hány kábelt sikerült eladni ezzel a kitartó és minden felsorakoztatott érvet figyelmen kívül hagyó marketinghadjárattal ezen a fórumon ? (már ha nem titok). Mert ha nem erről lenne szó, akkor ugye nem folyamatosan a saját kábelek promózása menne, hanem xy vagy z egyéb készítő/cég termékéé, esetleg csak általánosságban esne szó a kábelek vélt vagy valós előnyeiről.

Egyetlen kábelt nem adtam el itt, pedig nagyon szeretnék :)

 

Töfinek!

Itt a japán kiadó honlapja http://www.n-and-f.com/ Most nem érek rá wav készítésre, de tényleg nagyon jól szólnak.

 

Nem kicsit zavar, hogy itt csalónak meg miegymásnak neveznek, holott ez nem igaz

Link to comment
Share on other sites

Megenné a fene, ha én a kábellel javítanék (ha lehetne...mert a jó kábel marhára nem csinálhat a hangzással semmit, továbbít, átvitelt képez minél kevesebb veszteséggel, és nem többet.) hangzást a stúdiómban, miközben terméket készítek. Átverném szerencsétlen vevőt, de kegyetlenül.

Szerkesztette Tones
Link to comment
Share on other sites

Biztos én vagyok a dinnye, de én egyik linken sem találtam meghallgatható, vagy letölthető zenéket,

pedig érdekelne.

 

Szia Zenéket nem tesznek fel ezek, de ha kell akkor csinálok a hét végén fájlokat a lemezekről. Vagy ha jársz Pesten és beugrasz megint választhatsz egyet belőlük. Tegnap megint feltettem egyet, egy szóló hegedűt, elképesztően életszerűen szólt.

 

Más. Tonesnek

 

Éppen a vevőd érdekében lenne érdemes kipróbálni hálózati kábeleket azokba a cuccokba, amin nekik dolgozol.

 

Ha olvas itt valaki, aki pesti és kipróbálásra érdeklik tényleg jó kábelek írjon nekem, szívesen viszek hozzá vételi kötelezettség nélkül. Engem nagyon érdekel az, hogy hangos rendszerekben mivel lehetne hangzást javítani.

Link to comment
Share on other sites

A draco - ashtring eszmecseréhez kapcsolódóan annyit tennék hozzá, hogy véleményem szerint azért nem létezhet OBJEKTÍVE jó, vagy rossz zene, mivel maga a jó - rossz egy teljesen szubjektív fogalom. Azaz nincs objektív jó vagy rossz semmiben sem. Kizárólag bizonyos szempontoknak/elvárásoknak/értékrendnek megfelelő, vagy nem megfelelő dolgok vannak. Vagyis csak a felállított szempontok/elvárások/értékrend alapján állíthatjuk valamiről azt, hogy megfelel-e ezeknek, tehát jó, avagy nem felel meg ezeknek, tehát rossz. Viszont ezen szempontokat/elvárásokat/értékrendet szabadon választhatjuk meg, és ezek változásával a dolgok "jó-rossz" besorolása is együtt változik. Mielőtt ilyenekkel jönnétek, igen, egy gyilkosság is ilyen, vagy akármi "durva" dolog, amit el tudtok képzelni. És mint ilyen, ez a téma maximálisan a morális-/hitvita témakörébe tartozik.

 

"Ha nem volna a zenében a jóságnak objektív mérőfoka, akkor mindenki mást tartana jónak, tehát hétmilliárd embernek hétmilliárd zene lenne a jó."

És ez alapvetően így is van. Annyi kiegészítéssel, hogy vannak jelentős átfedések az egyes emberek értékrendjében, így adott zenét sokan tarthatnak a saját szempontjaik szerint jónak, vagy rosszank.

Szerkesztette emzéperiksz
Link to comment
Share on other sites

Beleszólnék a mi a jó zene vitába is!

 

A zene, sőt minden hang rezgés, és azért fontos minden élőlény számára, mert a hallásunk kapcsolódik legszorosabban az életben maradásunkhoz. Szemünket be tudjuk zárni, a fülünket nem és ennek jó oka van: őseink életét sokszor az mentette meg, hogy felébredtek egy zajra, tűz ropogásra vagy ágreccsenésre.

 

A testünknek a fizikai testen kívül vannak finomabb részei is és a külső rezgéseket ezekkel is érezzük. Én úgy gondolom, hogy mindenkinek az a jó zene, amelyben a hangrezgések megfelelnek a belső igényeinknek. Ha valaki pörögni akar, annak a pörgős zene a jó, aki lenyugodni, annak a lassú meditációs. A nagy zeneszerzők valószínüleg tudták, vagy érezték, hogy mi kell az emberek többségének. Ugyanígy a slágerszerzők is. Egy időben bolondnak tartottam azt a fiatalt, aki mellettem a Metrón Heavy-metalt nyomatott a fülébe, ma arra gondolok neki akkor az kellett. Ha a nyugdíjas ötezredszer kéri Simándy-tól a Hazám, hazám-ot, hát neki meg az a jó rezgés. Legyen boldog mindenki!

 

Nekem a legjobb regés, ha a kábelemet meghallgatva a tulaj szájából azt hallom: Ez hihetelen, hogy tudsz ennyire jó kábelt csinálni :)

Szerkesztette Instrument
Link to comment
Share on other sites

...

Van egy elméletem, amivel lehet vitatkozni, én sem vallom ezt teljesen, csak nincs jobb.

...

Nekem tetszik ez az "elmélet", én is valahogy így gondolom, érzem.

Engem igazából a szubjektív/objektív kérdés nem izgat, sokkal inkább az foglalkoztat, hogy miért csak adott zenék (vagy inkább dallamok) vannak nagy hatással rám (vagy egy emberre) és más dallamok, zenék miért hagynak teljesen hidegen? Remélem majd lesz időm valaha az életben ilyen kérdésekkel foglalkozni ... talán nyugdíjas koromban :-)

 

Semelyikőtöknek nem volt még soha olyan élménye, hogy valami olyan zene tetszett meg, ami amúgy (neki) ciki? :)

Dehogynem, nem is egyszer :-)
Link to comment
Share on other sites

Szerintem is.

Ha meg úgy fogjuk fel, hogy a zene a 4. dimenzió művészete (tehát semmiféle térbeli kiterjedése nincs, csak egy bizonyos időszeletet rendez valamilyen módon), akkor meg még az is belefér, hogy annak a pl. 10 percnek a Bach-féle rendezése is lehet egyszer éppen a "kulcs", amíg más alkalommal ugyanez a kulcs lehet éppen egy Mayhem-féle 10 perc, vagy urambocsá' akár akármelyik ultrapop 10 perc is. Ez függ a befogadó általános mentális állapotától, de talán egy kicsit még jobban az általános állapot melletti pillanatnyitól is.

És ebben a felfogásban különül el végképp az, hogy ez az időszelet-rendezés "mondani" akar-e valamit, avagy csak pusztán "kikapcsolni", szórakoztatni? (utóbbi a pop, mainstream, entertainment, stb., míg az előbbi az avantgard, underground, progresszív, bla-bla) Adott esetben mindkettőnek lehet helye, és szerepe a befogadó pillanatyni életében. Tehát egy általában "agyas zenékre" izguló polgárnak egyáltalán nem ciki élvezni pl egy Fresh számot alkalomadtán.

És mindebből következően a csak ultarpopot hallgató egyén ezzel a szokásával csak annyit árul el magáról, hogy ezt a művészeti ágat Ő csak a "kikapcsolás-szórakozás" funkcióra veszi igénybe és a libabőr-élményt nem itt keresi, hanem pl a meccsnézésben, vagy a kondigép tekerésben. És ez egyáltalán nem baj. Még az se jelenthető ki, hogy lemarad valamiről, hiszen az Ő csak máshogy elégíti ki a szükségeleteit.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy van olyan tudomány ami a zene és az agy kapcsolatát vizsgálja, sokat nem értek belőle, pláne, hogy csak angolul olvastam, de a lényeg, hogy mérhető, hogy az emberi agyban milyen reakciókat vált ki a zene, és ez emberenként, és zenénként eltérő, ez lehet a biológiai összetevője, hogy ki mire libabőrözik.

A másik összetevő (ezmár a saját véleményem) a zene mögött álló ideológia, vagy szellemiség, vagy nevezzük bárminek; hithű sátánisták black metált fognak hallgatni, gengszter wannabek meg hiphopot mégha az a fülüknek nem is olyan kellemes, vagy aki konzervatóriumba jár az valószínűleg tudományosan fog ELP-t hallgatni, és tetszik neki bár a háta közepére kívánja a 7 perces hammond/moog szólókat.

A harmadik összetevő pedig szerintem a kettő kvázi keveréke, a megszokás; általában, ha elég ideig hallgat valaki valamit, akkor azt megszokja, még ha nagyon idegen is neki, gondolom az agy megtanulja a megfelelő mintázatokat, társít hozzájuk asszociációkat ésatöbbi. Ezért lehet fontos, hogy ki milyen zenei közegben nőtt fel.

Link to comment
Share on other sites

Biztos én vagyok a dinnye, de én egyik linken sem találtam meghallgatható, vagy letölthető zenéket,

pedig érdekelne.

Töfi! vagy bárki más akit érdekel!

 

Az első számot erről a lemezről

 

post-4921-0-68839800-1396690284.jpg

 

feltölteném, de nincs gyakorlatom WAV  meg MP3 feltöltésben. Hova lehet ilyet felnyomni, hogy más is hozzáférjen?

Link to comment
Share on other sites

http://www.toldacuccot.hu/

http://www.zippyshare.com/

http://www.dropbox.com (file feltölt, publikus link megoszt)

http://drive.google.com/ (mint dropbox)

http://www.mediafire.com/

soundlcoudre is fel lehet tölteni, majd a forrást letölthetővé tenni.

https://www.rapidshare.com/

http://sharefile.com/

http://skydrive.live.com/

nagy részük regisztráció nélkül is használható.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válasz erre a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...