A.N. Válaszolta March 27, 2014 Share Válaszolta March 27, 2014 Egyébként fázis helyességet szoktak nézni az itt olvasók/írók amikor csatlakoztatnak egy készüléket kábellel a hálózathoz? Kedves Instrument! Ismered a saját hangsugárzód pontos on-axis átvitelét, iránykarakterisztikáját, a teljes lesugárzott hangteljesítmény görbéjét a frekvencia függvényében? Ismered ugyanezen hangsugárzó harmonikus torzítási viszonyait legalább 2., 3. és 4. harmonikusokra vonatkoztatva? Mérted a saját zenehallgatásra szánt szobádban a hallgatási pozícióban a mélyátvitelt? Mérted az utózengési időt a saját szobádban? Milyen akusztikai megoldásokat alkalmaztál és miért (ha szükséges volt) a saját szobádban, hogy valóban jobb legyen a hangminőség? Ha a fenti kérdésekre maradéktalanul tudsz válaszolni akkor megnézem az összes audio készülékemnél (még a TV-nél is), hogy "fázishelyesen" dugtam-e be a pár 100Ft-os PC kábeleket a hálózatba ... persze ehhez jó lenne tudni, hogy mikor van "fázishelyesen" bedugva a hálózati kábel és miért fontos ez? Ha lehet akkor korrekt műszaki magyarázatot adjál; egy villamosmérnökhöz ez illik. Köszönöm! 3 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Szabályosan szerelve a feli dugaljak jobb oldali lyukja szokott lenni a fázis. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Instrument Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Szabályosan szerelve a feli dugaljak jobb oldali lyukja szokott lenni a fázis. Szerintem meg fordítva a bal lyuk a fázis, ha józan volt a villanyszerelő aki bekötötte. De nem a fali dugasznál kell nézni a fázist, hanem a hálózati kábel készülék végén. A készülék tervezők úgy tervezik a tápokat, hogy a készülék oldali (IEC) dugón mérve a 903 beírás ábrája szerint kell a fázisnak elhelyezkedni. Ez A.N. -nek is válasz. A hangfal mérésekről meg annyit, hogy mérhetsz te bármit bármivel, a lényeg, hogy a hallgató szerint jól szóljon. Talán ezt már beírtam, de megismételném. A múlt héten Fehérvárra vittem hangfal kábelt, de szokás szerint megkértem a házigazdát, hogy cseréljünk be 2 hálózati kábelt. A végén azok maradtak ott, mert nagyobb volt a javulás azoktól, mint a hangfal kábeltől. A hangfal kábel a jövő hónapra maradt. De nem érdemes a tápkérdést túlragozni, akit érdekel jó hálózati kábel írjon nekem, viszek próbára! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Valóban balra szokás kötni a fázist, de ez nem szabvány, csak szokás. Amúgy meg általában kutya mindegy, mivel úgyis egyenirányítva lesz. El ne kezdje valaki megmagyarázni, hogy jobban szól a cucc, ha balra van bekötve, mert menten felkötöm magam! 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
asthring Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Hát hogyne, és mindig odafigyelsz, hogy a fázishelyesen bekötött tápkábelt is megfelelő tájolással dugd be a konnektorba, ne fordítva, különben hebrencs és méla lesz 27khz fölött a hangkép ^^ Valóban balra szokás kötni a fázist, de ez nem szabvány, csak szokás. Amúgy meg általában kutya mindegy, mivel úgyis egyenirányítva lesz. El ne kezdje valaki megmagyarázni, hogy jobban szól a cucc, ha balra van bekötve, mert menten felkötöm magam! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Instrument Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Végül is nem muszáj a hálózati kábelt fázis helyesen bekötni. Sőt a hangfalakat se. Úgy is szól a rendszer és fel lehet ismerni, hogy milyen szám "megy". Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kun J. László Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Vagyis: TÖK ÉRTELMETLEN )))))))))))) Amúgy idő elcseszésnek jó... Teljesen egyet értek! Elbeszédülünk egymas mellett a nyelvtani csavarasok es a merestechnikai ismeretek hianya vagy figyelmenkivul hagyasa miatt. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.N. Válaszolta March 28, 2014 Share Válaszolta March 28, 2014 Végül is nem muszáj a hálózati kábelt fázis helyesen bekötni. Sőt a hangfalakat se. Úgy is szól a rendszer és fel lehet ismerni, hogy milyen szám "megy". Kicsit úgy érzem, hogy kevered a szezont a fazonnal. Mégis mi köze a 230V-os hálózat fázisának a hangsugárzók fázishelyes bekötéséhez azon kívül, hogy mindkét esetben a fázis szót használjuk? Ha egy sztereó rendszerben az egyik hangsugárzót fordított "polaritással" (ellentétes fázissal) kötjük be az egyértelműen hallható, bármilyen vaktesztben 100%-os biztonsággal meg lehet állapítani, hogy valami nem stimmel. Aki ezt nem hallja annak a hallásával, figyelmével valami gond van. Ellenben a hálózati kábelek forgatásakor az a normális ha nem hallunk semmilyen különbséget a villásdugó állásától függően. Aki mégis hallani véli a különbséget annak intenzív a képzelőereje és könnyen megvezethető mindenféle hifis maszlaggal. 3 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Instrument Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 Kicsit úgy érzem, hogy kevered a szezont a fazonnal. Mégis mi köze a 230V-os hálózat fázisának a hangsugárzók fázishelyes bekötéséhez azon kívül, hogy mindkét esetben a fázis szót használjuk? Nem keverek én semmit! Az enyhén írónikus beírás arra utal, hogy úgy látszik erre felé nem divat az igényességre törekvés, és a beírások a mások leszólásában merülnek ki: Te hülye vagy én meg okos - jelleggel. Az okára is rájöttem úgy érzem. A Hi-Fi-sek vesznek egy jó CD-t, örülnek, hogy milyen jól szól a rendszerük, aztán elmennek valakihez és ott meghallják, hogy ugyanaz a CD bizony sokkal jobban is tud szólni. Ez ad egy lökést afelé, hogy javítsunk a rendszerünk hangján. A "hang előállítók" viszont készítenek egy felvételt vagy behangosítanak egy termet aztán az szól, ahogy szól. Senki sem csinál egy másik felvételt ugyanarról, vagy nem hangosítja be más ugyanazt a termet. Tehát nincs összehasonlítás, megmérettetés, ami oda vezetne, hogy lehetne ezt jobban csinálni. Neki tetszik, mert ő csinálta a legjobb tudása szerint, tehát annak jónak kell lenni - szerinte. A Hi-Fi-s is azt hiszi, hogy a nehezen összevásárolt rendszere jól szól, nagyon jól. Aztán elmegy valakihez és meghallja ugyanazt a CDt dinamikusabban, nagyobb felbontással szólni - hát az nagyon rossz érzés mondhatom. Magam is átéltem párszor. De ez visz előre. Nektek hangosoknak azért olyan nagy az arcotok, mert nem szembesültök azzal, hogy amit csináltatok az bizony rossz, csak nektek tetszik senki másnak. Ezért röhögtök azon, ha valaki azt állítja, hogy kábelekkel lehet javítani a rendszerek hangján. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
syngular Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 Az egész probléma forrása maga az ELMŰ. Jeleztem nekik, hogy ássák fel az egész kerületet és cseréljenek kábeleket, mert ez így nem állapot. 3 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 (szerkesztve) Mink "hangosok" mán' csak ilyen eccerű népek vagyunk…. Nem vajákosságban, hanem szakmai tudásban keressük az igényességet. Ami lehet, hogy valóban hiba. Meg az is, hogy a néhány milliós "hangcsináló" rendszerünket nem állandóan fejlesztgetjük/tesztelgetjük, hanem megpróbáljuk kitanulni, és használni. Szerkesztette March 29, 2014 NeoC 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macera2 Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 Sok remek javaslat hangzott már el, a minőség javítása céljából. Köszönet érte. Ezért csodálkozom, hogy egy kiváló magyar találmányról még nem esett szó. És ez az ENERGIASPIRÁL. Tudjátok, ha a fejed fáj akkpor oda teszed, ha a hátad akkor oda, ha ráülsz akkor az aranyered állapota javul, stb. Nem lennék meglepve, ha egy fórum társunk egyszer arról számolna be, hogy a HI-FI tornya alá helyezve, javult a rendszere hangja. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 (szerkesztve) És mindezt csak azért, hogy a "hifiseknek" legyen milyen alapanyagon élvezkedni, vagy hajba kapni. Szerkesztette March 29, 2014 NeoC Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 Sok remek javaslat hangzott már el, a minőség javítása céljából. Köszönet érte. Ezért csodálkozom, hogy egy kiváló magyar találmányról még nem esett szó. És ez az ENERGIASPIRÁL. Tudjátok, ha a fejed fáj akkpor oda teszed, ha a hátad akkor oda, ha ráülsz akkor az aranyered állapota javul, stb. Nem lennék meglepve, ha egy fórum társunk egyszer arról számolna be, hogy a HI-FI tornya alá helyezve, javult a rendszere hangja. Számomra teljesen egyértelműnek tűnik a fentiek után, hogy a Hartman-vonalakat/vízereket is ki kell mérni, és a legmegfelelőbb helyre kell tenni a lejátszót, hangfalat, a kábeleket, sőt magát a hallgató foteljét is. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 És az se baj, ha a "hifista" zenehallgatás előtti legkésőbbi újhold előtti harmadik napon napkeltekor hármat köp a bal válla felett hátra, és elmormolja a szakkönyvekben megtalálható imádságokat visszafelé. Majd hideg fürdőt vesz, és megtartóztatja magát mindennemű élvezettől, de különösen a szexuális élvezettől a zenehallgatás szent időpontjáig. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
_cutoff Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 De ez visz előre. És mi a cél végülis ? Nem vész el a sok bába (kábel) közt a gyerek (zene) ? Nagyon rossz érzés lehet folyamatosan elégedetlenséget érezni a tökéletlen technikai feltételek miatt, miközben egy jó cd-t hallgatsz. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
str Válaszolta March 29, 2014 Share Válaszolta March 29, 2014 más kérdés, hogy vajon az a jó cd hogyan készült, ha a stúdiósok mind önzőek és maguknak csinálják a dolgaikat... 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post deneverstudio Válaszolta March 29, 2014 Popular Post Share Válaszolta March 29, 2014 (szerkesztve) Bocs, de ez most elég hosszú lesz. Aki lusta olvasni, nyugodtan ugorja át! J Már sokadszor jutok arra a megállapításra, hogy ennek a két tábornak teljesen felesleges bármiről is vitatkozni. Mi itt páran elég nyitottan álltunk a HIFI-s dolgokhoz, mert érdekelt, hogy mi van a sok hókusz-pókusz mögött, de a másik oldalról nem sok megértést látok. Összefoglalnék néhány dolgot, ami már többször elhangzott, de valahogy mégsem akar rögzülni a fejekben. 1. A CD demagnatizálót leteszteltük, egyértelmű humbug az egész. Nálam is és Istrumentnél is megvan a két fájl, amit felvettünk a CD digit kimenetéről. Az egyik a sima, a másik a demagnetizált. Nincs köztük semmilyen hallható különbség. Matematikai persze van, mert nem atomstabil a CD órajele, de ez lényegtelen. A lényeg, hogy senki nem képes 10-ből 8-9-szer kiválasztani a demagtnetizáltat és ennek a témának épp ezért itt a vége. 2. Ha egy USB kábelcsere után másképp szól a cucc, az a cucc számunkra kuka, nem használható. Tehát ez a probléma, ha egyáltalán létezik, rettentő távol áll tőlünk. Ettől még persze érdekel. Hónapok óta várjuk az ezzel kapcsolatos tesztfájlokat. Az Istrumenttől ajándékba kapott USB kábelt mi még mindig nem tudtuk letesztelni, mert nincs mivel. Pár hete már volt itt egy alkalmasnak tűnő hangkártya, de azon meg nem ilyen csatlakozó volt. 3. Tápkábelnél hasonló a helyzet. Ha hallható a különbség, akkor az a cucc részünkről kuka, de ettől függetlenül szintén kíváncsain várunk a két fájlra, amit össze lehetne hasonlítani ez ügyben. Illetve hát van annyi fantáziám, hogy el tudok képzelni egy kellően szar tápkábelt ahhoz, hogy legyen hallható különbség, de ilyen kábelt rendes stúdióban nem találunk. Vagy ahogy már korábban beszéltük, lehet szar a betáp is, de azt meg az elsők között rakja rendbe az ember egy stúdió esetében. 4. Audio kábeleknél természetesen hallatszik a minőség, de csak egy szintig. Utána már csak másképp szól valami, de nem jobban. Ez kb. 30-40eFt/kábel árkategória. E felett már inkább csak hangszínszabályzóként működik, de nincs minőségi javulás. Amúgy maga a téma is elég abszurd, mert a kábelnek az lenne a lényege, hogy ne legyen semmilyen hangja. Persze mindnek van, de a 30eFt-os már nem rontja el a hangot és a stúdióban ez a lényeg, mert bármilyen meglepő, de mi nem a kábellel csináljuk a hangzásokat. Egyébként meg teljesen meddő az egész vita, mert amikor voltunk Instrumentél, akkor számomra egyértelműen kiderült, hogy alapvetően ők is pont ugyanarra törekednek, mint mi. Vagyis egy szép, érthető, tiszta, kiegyensúlyozott , kellemes hangképet akarnak hallani, akárcsak mi. Csak amígy mi ehhez megvesszük a szükseges iszonyat drága cuccokat, mert muszály megvennünk, ha komoly munkát akarunk végezni, addig ők a kábeleket cserélgetik, alátéteket használnak, meg egy csomó más dolgot, ami már inkább ezotéria, mint tudomány. Ez így oké is, mert nem kell otthonra 15-20 millás stúdió cucc. Csak ne tessék kérem minket permanenesn hülyének nézni, pusztán azért, mert nem lelkesedünk az otthoni megoldásokért. Legfőképpen azért van így, mert nem ránk tartozik. Persze ha valaki netán egy olcsó M-audio hangkártyát és egy laptopot gondol stúdiónak, akkor könnyen vakvágányra szalad a vita, tehát jó volna egy kis háttérismeret arról, hogy hogyan is épül fel egy komolyabb stúdió, milyen cuccokat és munkamódszereket használnak, stb. Nekem úgy tűnik, hogy a HIFI-s tábor valamiért fél a hangszínszabályzóktól, mint a pestistől, miközben különböző speciális kábeleket és alátéteket használnak ennek pótlására. Illetve addig válogatják össze a cuccaikat, amíg azt nem hallják, amit akarnak. Azt gondolják, hogy ez valami elképesztően természetes dolog, holott ez maximum csak félig-meddig igaz. Hazahoztam pár felvételt, amik Intrumentnél tök jól és természetesen szóltak. Itthon kiderült, hogy ezek megdöbbentően tompák egy átlag felvételhez képest. Kb. úgy képzeljétek el, hogy pl. egy akusztikus felvétel néhány vintage mikrofonnal, ami gyakran valóban tompa, ha nem nyúlnak bele keveréskor. Úgy látszik, hogy ők erre esküsznek, bár igazából ez nem feltétlenül természetes, mert a fül nem ezt hallja az adott helyen. Persze ők általában nem készítenek profi felvételeket, így nem is tudhatják, hogy az adott zene, hogyan szólt a stúdióban. Szóval van egy jó tompa felvétel, amihez ők addig variájlák a cuccot, hogy legyen annyi magasemelés a láncban, amitől már szép nyitottan megszólal. Vagyis valójában ők is hangszínszabályoznak, mert ők is jó hangképet akarnak hallani, csak más megoldásokkal teszik ezt, mint egy hangmérnök. A hangmérnök fogja a 1,5 millás masterEQ-t és meg merészeli tekerni, ha szükséges. A lehallgató rendszerében persze nincs brutál magasemelés, így tök természetesen fog nála szólni és a készítőjén kívül senki emberfia meg nem mondja, hogy ez EQ-zva van. A HIFI-sek amúgy már a stúdió monitor kifejezéstől is rosszul lesznek, pedig egy valóban komoly monitor esetében ez lényegében csak annyit jelent, hogy „sokkal jobb hangfal, mint ami másnak van otthon”. Persze a legtöbb HIFI-s még életében nem hallott egy rendes monitort, max valami olcsó vackot, ami nyilván sehogy sem szólt. Viszont nem hiszem, hogy lenne olyan HIFI-s, aki ne szarna be egy ATC-től, hogy milyen jól szól, csak hogy a legújabb őrületet említsem. Mindent összegezve, veszekedés és hisztizés helyett egy minimlás megértés és nyitottság kellene a HIFI-sek részéről. Ha már nem vagytok túlzottan jártasak abban, hogy hogyan készül egy-egy jó felvétel, meg úgy egyáltalán az egész technológiai és műszaki háttér is zavaros egyes forumtársaknál, akkor legalább fogadjatok el pár dolgok azoktól, akik évtizedek óta ezzel foglalkoznak. Már korábban is mondtam, hogy ezen a fórumon nem csak kezdők vannak, hanem nagyon komoly szakemberek is, max nem tudtok róla, hogy ki kicsoda. A lényeg, hogy nem célszerű alapból mindenkit hülyének nézni, aki nem ért egyet veletek. Mint sokszor rávilágítottam, ez gyakran azért is így lehet, mert ezek nagyon nem a mi problémáink. A felvételkészítés során egy rakás bonyolult problémával kell foglalkozunk nap, mint nap. Most csúnyát mondok, de valójában itt a kutyát nem érdeklni, hogy valaki otthon demagnetizálja-e a CD-jét, vagy sem, mert teljesen kívül esik a mi dolgunkon és érdeklődési területünkön. Nekünk addig van dolgunk a zenével, amíg kész a master anyag és megy a gyárba. Hogy aztán milyen hanghordozóra kerül, meg ki milyen minőségben óhajtja majd hallgatni, az egy teljesen más történet. Itt jegyzem meg, hogy egyébként Istrument fórumtárs nagyon kedves és szimpatikus úriember volt, amikor találkoztunk. Élőben véletlenül sem olyan bosszantó és értetlen, mint itt néha-néha. Szóval nem kell leharapni a fejét minden bejegyzésénél! J És még egy dolog. Jómagam kb. 5-600 lemezt raktam össze az elmúlt 20 évben. Az elég komoly mennyiség ahhoz, hogy magabiztosan beszéljek erről-arról. Ez persze nem jelenti azt, hogy sosem tévedek és mindent tudok már. Talán meglepő, de ebből az 5-600 lemezből nem nagyon tudok olyat mondani, amivel maximálisan elégedett lennék. Sajnos nagy a különbség aközött, hogy mit tudna valaki készíteni és mire van lehetősége. Arról a HIFI-seknek halvány fogalmuk sem lehet, hogy egy-egy hangmérnök mekkora küzdelmeket vív nap, mint mint nap felkészületlen zenészekkel, rossz dalokkal, rossz hangszerekkel, stb. Mindezt gyakran olyan alacsony költségvetésből, amiből nyugaton a dob beállás sincsen meg, nemhogy a felvétel és a keverés. A zenehallgatók csak a végeredménnyel találkoznak, amit ugyan sok esetben valóban jogosan lehet szidni, de fogalmuk sincs róla, hogy az adott lemeznek valójában sokkal rosszabbul kellene szólni, ha nem rakunk bele egy rakás háttérmunkát. Ez a bejegyzés egyébként pontosan mutatja, hogy sokan mennyire semmit sem tudnak az egész szakmáról: „A "hang előállítók" viszont készítenek egy felvételt vagy behangosítanak egy termet aztán az szól, ahogy szól. Senki sem csinál egy másik felvételt ugyanarról, vagy nem hangosítja be más ugyanazt a termet. Tehát nincs összehasonlítás, megmérettetés, ami oda vezetne, hogy lehetne ezt jobban csinálni. Neki tetszik, mert ő csinálta a legjobb tudása szerint, tehát annak jónak kell lenni - szerinte.” Ennél nagyobbat nem is tévedhetnének. Minden egyes megállapítása téves. Amatőrökre persze igaz lehet, de abból ne általánosítsunk, hogy Jóska a szomszédból szarul hangosít, vagy szarul kever lemezt. Tudom, hogy nagyon sok ilyen is van és ha úgy vesszük, hogy mára 10 millió „hangmérnök” országa lettünk, akkor persze nem lepődöm meg az efféle vélekedéseken, de ettől még nem lesz igaz. Szerkesztette March 29, 2014 Cserfalvi Töfi Zoltán 15 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brevis Válaszolta March 30, 2014 Share Válaszolta March 30, 2014 A "hang előállítók" viszont készítenek egy felvételt vagy behangosítanak egy termet aztán az szól, ahogy szól. Senki sem csinál egy másik felvételt ugyanarról, vagy nem hangosítja be más ugyanazt a termet. Tehát nincs összehasonlítás, megmérettetés, ami oda vezetne, hogy lehetne ezt jobban csinálni. Neki tetszik, mert ő csinálta a legjobb tudása szerint, tehát annak jónak kell lenni - szerinte.Éppen, hogy van "összehasonlítás, megmérettetés". Mert ha gyatrán hangosítasz akkor legközelebb nem téged hívnak hanem a konkurens fickót aki meg jól hangosít. Ha teszemazt egy hangmérnök rendre bénán keveri le az anyagokat akkor neki ettől rossz híre lesz és az emberek máshová viszik majd a zenéjüket keverni/felvenni. Tisztán a versenyhelyzet, a szakmában való fennmaradás miatt már kényszerítve van az ember, hogy jól csinálja azt amit éppen kell.A másik meg, hogy azért minden zenei műfajban megvannak az etalonok amire a szakma egésze felnéz és ezeket referenciának tekintve próbálják elérni maguk is azt a szintet (amihez sok esetben rengeteg drága cucc kell). Nem a saját feje után megy mindenki... Nektek hangosoknak azért olyan nagy az arcotok, mert nem szembesültök azzal, hogy amit csináltatok az bizony rossz, csak nektek tetszik senki másnak.Ha valami nyílvánossá válik akkor előbb-utóbb kritika is érkezni fog rá. Szóval ha szar a zeném arról nagyon hamar értesülni fogok. Sőt, erre az alkotónak szüksége is van, mert ebből tanul vagy ebből merít erőt a folytatáshoz (pozitív kritika esetén). Viszont ha készítek egy zenét, kiírom cd-re és beteszem a fiókomba örökre, na akkor soha nem fogok szembesülni azzal, hogy amit csináltam az jó vagy rossz. Csak ebben az esetben lenne érvényes amit állítasz. 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta March 30, 2014 Share Válaszolta March 30, 2014 (szerkesztve) Töfi fenti, hosszú beírásával maximálisan egyetértve, egy pici kiegészítés, illetve összefoglalás: - Senki nem állította a "hangosok" közül, hogy az áram, a tápellátás és a különböző kábelek minősége nem befolyásolja a hangminőséget. - Azt meg a másik tábornak kell felfognia, hogy ezeken a problémákon a "valódi" stúdiók, hangosítók rég túl vannak, mivel ez az egyik alap. - Az meg legyen a stúdiós tábor magánügye, hogy ezen a problémakörön magas minőségű berendezésekkel, ÉS szakmai tudással van túl. Megjegzem egy igen-igen durvának számító otthoni HIFI cucc árszintje az cca egy igazi stúdiómonitor árszintjével egyenlő. - Az "igénytelenség", mint jelző, ebben a kontextusban némiképp sértő, talán ezért a felháborodás. Tehát nem érdektelen a téma, csak az a probléma, hogy talán nem ez az a fórumkörnyezet, ahol a kábelek stb. "hangzásjavító" tulajdonságairól szónak kell esnie. Szerkesztette March 30, 2014 NeoC 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta March 30, 2014 Share Válaszolta March 30, 2014 (szerkesztve) mióta Marika képeit raktam a szobám sarkaiba, megszűntek az állóhullámok http://afenygyermekei.hu/New_page_33.htm szerk: most mondja az asszony, hogy tegnap átjött innen sréhen szemből a zöldséges felesége tésztaszűrőt kérni, és még neki is feltűnt, hogy mennyivel jobban szól a billy jean mint tegnap amikor krumplihámozóért jött. Még neki is! Szerkesztette March 30, 2014 bunni (kao:be) Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brevis Válaszolta March 30, 2014 Share Válaszolta March 30, 2014 mióta Marika képeit raktam a szobám sarkaiba, megszűntek az állóhullámokhttp://afenygyermekei.hu/New_page_33.htm szerk: most mondja az asszony, hogy tegnap átjött innen sréhen szemből a zöldséges felesége tésztaszűrőt kérni, és még neki is feltűnt, hogy mennyivel jobban szól a billy jean mint tegnap amikor krumplihámozóért jött. Még neki is!Nekem ez segített (egyik kezemmel megmarkolom az összes kábelemet a másikkal meg fogadom az energiát): 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta March 30, 2014 Share Válaszolta March 30, 2014 Nekem ez segített (egyik kezemmel megmarkolom az összes kábelemet a másikkal meg fogadom az energiát): Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Instrument Válaszolta March 31, 2014 Share Válaszolta March 31, 2014 .... Hazahoztam pár felvételt, amik Intrumentnél tök jól és természetesen szóltak. Itthon kiderült, hogy ezek megdöbbentően tompák egy átlag felvételhez képest. Na most ez baromi érdekes, mert amiket elvittél azok az Opus3 svéd audiofil kiadó felvételei voltak, amik nálam - ahogy írtad - és más Hi-Fis-eknél jól szólnak, az egész világon elismerve baromi jó felvételek. Itt olvashatjátok a lemezkiadó felvételi filozófiáját: http://www.opus3records.com/phil.html Tehát, ha ez nálatok tompán szól, akkor az alábbiakat érdemes átértékelni. Nem? Kb. úgy képzeljétek el, hogy pl. egy akusztikus felvétel néhány vintage mikrofonnal, ami gyakran valóban tompa, ha nem nyúlnak bele keveréskor. Úgy látszik, hogy ők erre esküsznek, bár igazából ez nem feltétlenül természetes, mert a fül nem ezt hallja az adott helyen. Persze ők általában nem készítenek profi felvételeket, így nem is tudhatják, hogy az adott zene, hogyan szólt a stúdióban. Szóval van egy jó tompa felvétel, amihez ők addig variájlák a cuccot, hogy legyen annyi magasemelés a láncban, amitől már szép nyitottan megszólal. Vagyis valójában ők is hangszínszabályoznak, mert ők is jó hangképet akarnak hallani, csak más megoldásokkal teszik ezt, mint egy hangmérnök. A hangmérnök fogja a 1,5 millás masterEQ-t és meg merészeli tekerni, ha szükséges. A lehallgató rendszerében persze nincs brutál magasemelés, így tök természetesen fog nála szólni és a készítőjén kívül senki emberfia meg nem mondja, hogy ez EQ-zva van. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta April 1, 2014 Share Válaszolta April 1, 2014 (szerkesztve) Ezeknek az emlegetett vintage mikrofoknak darabja 1-2 milla körül van. Nyilván tök jó felvételek ezek, csak úgy tűnt, hogy nem EQ-znak rajta semmit, mert biztosan az a filozófiájuk, hogy így természetes. Ez is lehet egy koncepció a felvételkészítés során, de mint mondtam, nem vagyok benne biztos, hogy így természetes. Egyáltalán mi természetes van egy felvételben, amikor a mai napig nem tudjuk becsapni az embert, hogy élő zenét, vagy felvételt hallunk? A tompaságra visszatérve pedig a HIFI cucc szépen kipótolja a hiányzó magasakat. Semmi gond ezzel a koncepcióval, csak mint felismerést rögzíttettem. Még az jut eszembe a témáról, hogy talán épp te mondtad, hogy manapság nem csinálnak jó szimfonikus lemezeket. Pedig egy Abbey Road-os irgalmatlan költségvetésű felvétel pont ma szól természetesebben a 3-4 évtizeddel ezelőttiekhez képest. Faszák voltak persze azok is, de szerintem ma közelebb lehet kerülni ahhoz a hangzáshoz, ahogy az eredetileg szólt a helyszínen. Szerkesztette April 1, 2014 Cserfalvi Töfi Zoltán 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.