csmajor Létrehozva February 26, 2013 Share Létrehozva February 26, 2013 Felhasznaloi velemenyeket szerenek monitor kontroller ugyben! Melyik, mennyire szinez? Mackie BigKnob SPL2controll Eseteleg Behringer MX882 splitter uzemmodban. Vagy mas, megoldas? A feladat. Avid HD Omni interface stereo kimenetet kellene 3 kulonbozo lehallgatasra valasztani. A harmadik lehet mono. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 13, 2013 Share Válaszolta June 13, 2013 A kapcsoló drága, mutass nekem olcsó, legalább 4 de inkább 6 tárcsás forgókapcsolót legalább 20 állással, aranyozott/ezüstözött csatlakozókkal. Max halkabb lesz ha nem vezeti annyira az áramot na jóétszakát. amúgy ingyen és bérmentve hoztam el a jó kis analóg muxokat bentről. Csak te és a haverjaid tépi a száját a hülyeségen, elektortechnikából rég ki szívatott volna egy ilyen mondatárt a mérnöktanárnő nálunk. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 13, 2013 Share Válaszolta June 13, 2013 Van egy-két kivétel. A monitor kontroller pont az egyik (persze az alap kiépítésű, semmi extrákkal). Egyszerű felépítésű, ha sikerül megfelelő forgókapcsolókat szerezni onnan már sima ügy. Ellenben ha valaki nincs otthon a barkácsolásban és nem rendelkezik alapszintű elektronikai ismeretekkel akkor én sem tanácsolom neki, hogy belefogjon. Vagy ott vannak még a régi analóg szintik, ezeknek a sémái már nyilvánosak, ezekből is ki lehet hozni értelmes dolgokat (csak legyen rá ideje az embernek). nagy büdős lószart, és ugyanúgy emberek, betanított munkások tették össze a tr909et. Egy okleveles elektrotechnikusnak ne "marketingolj" ma'. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Brevis Válaszolta June 13, 2013 Share Válaszolta June 13, 2013 nagy büdős lószart, és ugyanúgy emberek, betanított munkások tették össze a tr909et. Egy okleveles elektrotechnikusnak ne "marketingolj" ma'.Ezt nekem válaszoltad, de nem igazán értem mit akarsz ezzel mondani? 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 "Max halkabb lesz ha nem vezeti annyira az áramot" Ezért nem szívatott volna ki a drága tanárnő? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 nagy büdős lószart, és ugyanúgy emberek, betanított munkások tették össze a tr909et. Egy okleveles elektrotechnikusnak ne "marketingolj" ma'. Te is összerakhatnál egyet, mint okleveles tehhnikus, dicsekedtél már amúgy is eleget ,hogy minden stúdiócuccot megcsinálsz a lomexes trafókból, lássunk/halljunk is valamit:) Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Te is összerakhatnál egyet, mint okleveles tehhnikus, dicsekedtél már amúgy is eleget ,hogy minden stúdiócuccot megcsinálsz a lomexes trafókból, lássunk/halljunk is valamit:) Elektroncshöz irtam hogy lehet kapni általános célú trafót, de látom egy "dobgépben" is kell nemakármilyen trafó, mert ha egy fél voltal eltér a gyári feszültség szint a tápnál, már akkor beszinezi. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Elektroncshöz irtam hogy lehet kapni általános célú trafót, de látom egy "dobgépben" is kell nemakármilyen trafó, mert ha egy fél voltal eltér a gyári feszültség szint a tápnál, már akkor beszinezi. Szimmetrizálónak meg adok beagot,ne igényeskedjen a paraszt, jó lesz neki úgyis:) Na ezért nincs becsülete itthon a "barkács" dolgoknak. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 (szerkesztve) Szimmetrizálónak meg adok beagot,ne igényeskedjen a paraszt, jó lesz neki úgyis:) Na ezért nincs becsülete itthon a "barkács" dolgoknak. Beagot csak hallottam szóbeszédben, de tán stúdióra készült. Ebbe nem folyok bele. Egyébként meg tudni kell hogy mit csináljon az ember. Nem kéne lenézni azt aki ehhez ért. De tényleg nem értem a felfogásodat, hogy mért is nem lehet házilag jó cuccot gyártani, szeretném hallani, hogy pld egy házilag készült keverő mért fog rosszúl szólni, mért fog az aranyozott mux jobban szólni, kíváncsi vagyok, hogy mi a nagyszerű szakmai véleményed. Szerkesztette June 14, 2013 wendelmar Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Wheel Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek. Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled. Mondok egy példát: Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Brevis Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek. Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled. Mondok egy példát: Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném. Ez egy helyes meglátás! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek. Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled. Mondok egy példát: Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném. Könyörgöm, nagy részét betanított munkások teszik össze, konkrétan a tr909et is azok tették össze, igen dolgoztam már ilyen cégnél, tudom mi a dörgés, nem tudak ők se semmi extrát max beszerzés olcsó. Időt beleszámolom, 500 forintos órabérbe mondjuk.(mondjuk másik hogy hobbi a témakör de ez is más tészta) utóbbi mondatod meg eléggé sznobos meglátás. Konkrétan ha én valamit magabiztosan csuklóból előt tudok állítani akkor nem állok neki megvenni. Amikre eddig nem költöttem, vagy mert készülőbe van vagy mert már megvan: tr909,tr808, keverő, monitor láda erősítővel, 8 csatornás hangkártya, hangfalkontroller, moduláris szinti, kompresszor, limiter, eq. Igen én a tr909et csak elkezdtem eddig, igaz időben sokat fordítottam rá, nyák még csak virtuálisan létezik de anyag árban nem tartok 20 rugónál, és szerintem ezel versenyezni nem is lehet. Aliasz én is dolgozom csak én azért amit zeretnék. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Beagot csak hallottam szóbeszédben, de tán stúdióra készült. Ebbe nem folyok bele. Egyébként meg tudni kell hogy mit csináljon az ember. Nem kéne lenézni azt aki ehhez ért. De tényleg nem értem a felfogásodat, hogy mért is nem lehet házilag jó cuccot gyártani, szeretném hallani, hogy pld egy házilag készült keverő mért fog rosszúl szólni, mért fog az aranyozott mux jobban szólni, kíváncsi vagyok, hogy mi a nagyszerű szakmai véleményed. Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 biczokrecords Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz. Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz. Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz. Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz. Én pld a tr909et hozom fel megint, konkrétan erre egy csoport van fent pld az fb-n, hogy hogyan klónozd le. Jó itt irtál pár etalon cuccot, tudom hogy jók, pld a harison eq rajza is megvan, megdöbbentő de csak 1 db tl074et tartalamz, mármint az aktív elektronika terén. Müszerparkhoz: egy oszcilloszkóp, Urbánnál 30 ezerért lehet venni, egy wien hidas oszcillátor teszteléshez, ha az eredeti torzítását is akarod mérni akkor hameg/hp torzításmérő.(pld eqnál, de egy műv ic-s nem fog torzítani) Potméteren viszont fenn vagyok akadva, vagy én vettem eddig jó potmétert, vagy nem tudom minden esetre gyakori probléma hogy az elején aszimmetrikus a hang 1-2 dB-t. Műszerparkba mindenképp be kell fektetni ha az ember elektronikával akar foglalkozni. Amúgy én azt nem értem, hogy egyesek 1% torzítás mellet hogy hallanak különbséget, itt célzok a genelec hangfalakra, überjó stk-kal, amik kiderülnek hogy mégsem olyan jók mint ahogy harsogják. Vagy a mackie sorozat, amire ugyanúgy olvastam hogy, 1%ot torzít. Alessis referencia monitorokat bírom még, abba meg lm 3886 van. MAjd megkeresem milyen stk van benne. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 14, 2013 Share Válaszolta June 14, 2013 Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest. Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest. 16 csatorna, mono blokkok, harison eq lesz benne, panoráma és gain szekcióval. szimplán ennyi. a keverő része meg egy közönséges keverő lesz egy atom steril opaval, szimmetrikus táppal. Csatlakozása 6.3as jack. Tápot meg majd méretezek, hogy ne recsenjen be. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 NLS Válaszolta June 15, 2013 Share Válaszolta June 15, 2013 16 csatorna, mono blokkok, harison eq lesz benne, panoráma és gain szekcióval. szimplán ennyi. a keverő része meg egy közönséges keverő lesz egy atom steril opaval, szimmetrikus táppal. Csatlakozása 6.3as jack. Tápot meg majd méretezek, hogy ne recsenjen be. Rakjál az eq-ba is rendes műverősítőt, egyből más lesz, mi is cseréltünk NJM4560-at OPA1642-re, és hallani nagyon a különbséget.TL072 helyett meg az lme49860, Quadba meg 49740. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 wendelmar Válaszolta June 15, 2013 Share Válaszolta June 15, 2013 Rakjál az eq-ba is rendes műverősítőt, egyből más lesz, mi is cseréltünk NJM4560-at OPA1642-re, és hallani nagyon a különbséget.TL072 helyett meg az lme49860, Quadba meg 49740. Ezt még silk mondta, nem baj ha tudsz jobbat akkor is a sztenderdere van igény. harison eq-t ezért nem is fogom piszkálni. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 biczokrecords Válaszolta June 15, 2013 Share Válaszolta June 15, 2013 Nem tudom ezek a 30Ezres műszerek mennyire jókpro audio eszközök tervezésénél építésénél. Azért ha megnézünk pár igazi pro audio gyártó műhelyet pl a Manley-nél azért ott is nagyrészt Neutrik és ilyen olyan 2milla fölötti oszcilloszkópok, analizátorok, generátorok vannak. Gondolm, hogy nem véletlen. Az audioipar elég kényes dolog sztem... Bár biztos, hogy a nagy mérökök is sok időt töltöttek el kísérletezéssel műhelyi körülmények között, mivel ami matematikailag jónak tűnik az a valóságban lehet nem olyan jól vagy inkább másképp szól. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 nightray Válaszolta July 10, 2013 Share Válaszolta July 10, 2013 Nagyjából végigolvastam a topic-t:) Egyébként kiváncsi lennék, hogy pl. a Mackie Big Knob-ról mi a véleményetek? Egyébként olcsóbb kategóriában Silk ajánlott nekem egy jó kontrollert, ezt: http://www.nhthifi.com/PVC_Pro_XLR_professional_passive_volume_control?sc=12&category=1334 Régebben a HS-ben is kapható volt. Gondoltam veszek,de a szállítási költség elég drága... Esetleg nem tudja valaki, hogy itthon lehet venni valahol ilyet? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta July 11, 2013 Share Válaszolta July 11, 2013 Nagyjából végigolvastam a topic-t:) Egyébként kiváncsi lennék, hogy pl. a Mackie Big Knob-ról mi a véleményetek? Egyébként olcsóbb kategóriában Silk ajánlott nekem egy jó kontrollert, ezt: http://www.nhthifi.com/PVC_Pro_XLR_professional_passive_volume_control?sc=12&category=1334 Régebben a HS-ben is kapható volt. Gondoltam veszek,de a szállítási költség elég drága... Esetleg nem tudja valaki, hogy itthon lehet venni valahol ilyet? Vagy jót veszel, vagy mindegy. Az NHT szállítási költség nélkül is épp elég drága! 119 dollár + vám + áfa. (kb 37k). De minőségben nem versenyzik ez sem a Cranesong Avocettel, lásd cikk. Inkább írd le mihez veszed és mi lenne a felhasználás. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 nightray Válaszolta July 11, 2013 Share Válaszolta July 11, 2013 A/D: Én elhiszem, hogy az NHT nem versenyzik a Cranesong Avocettel. A zenei baleseti helyszinelők 1-ben Silk mondta a srácnak, hogy érdemes lenne monitor kontrollert vennie, hogy a digitális hangerőt max-ra tudja állítani, hogy kijöjjön minden bit, s ezt egy analóg kontrollerrel irányitaná a hangerőt. Erre a célra megfelelő lehet ez az NHT? Pl. az én esetemben Duet 1-hez bekötni Mackie MR5-höz (amint tudom Genelec 8030ra fogok cserélni a közeljövőben) Vagy az NHT is, szinezi a hangot? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 A/D Válaszolta July 11, 2013 Share Válaszolta July 11, 2013 Amíg a kérdés nincs jól feltéve, nem lehet rá jó választ adni. Most viszont már tiszta sor, hogy a Duet1-hez nem törném magam hangerőszabályzóval. De jó az NHT, tény ami tény. 50k-t megér neked? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 nightray Válaszolta July 11, 2013 Share Válaszolta July 11, 2013 Na ezaz, hogy megéri e... Ezen még elgondolkodom:) A/D: NHT az szinezi a hangot? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Hobkins Válaszolta July 11, 2013 Share Válaszolta July 11, 2013 Na ezaz, hogy megéri e... Ezen még elgondolkodom:) A/D: NHT az szinezi a hangot? Szerintem Neked semmi szükséged nincs a kontrollerre. Nem ismerem a DUET1-et, de szerintem ott elektronikusan van megoldva a hangerő szabályozás, nem szoftveresen, gondolom, azért IS van rajta középen az a "nagy gomb" A ZBH 1-ben azért kell mert az EMU csak szoftveresen szabályoz. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 prescott Válaszolta August 5, 2013 Share Válaszolta August 5, 2013 A tökéletes megoldás, a világ egyik legjobb kapcsolójával ellátva: http://www.goldpt.com/sa1x.html 0.1% resistors Maga a kapcsoló nagyon drága egyébként... Ja és 4 gang, nem 6! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
csmajor
Felhasznaloi velemenyeket szerenek monitor kontroller ugyben! Melyik, mennyire szinez?
Mackie BigKnob
SPL2controll
Eseteleg
Behringer MX882 splitter uzemmodban.
Vagy mas, megoldas?
A feladat. Avid HD Omni interface stereo kimenetet kellene 3 kulonbozo lehallgatasra valasztani. A harmadik lehet mono.
Link to comment
Share on other sites
Top Posters For This Question
27
25
22
17
Popular Days
Mar 24
29
Jun 13
18
Mar 25
16
Feb 26
12
Top Posters For This Question
wendelmar 27 posts
NLS 25 posts
Hobkins 22 posts
kocos 17 posts
Popular Days
Mar 24 2013
29 posts
Jun 13 2013
18 posts
Mar 25 2013
16 posts
Feb 26 2013
12 posts
Popular Posts
Brevis
Igen, tudom, hogy a szkóp oszcilloszkópot jelent. Ez igazából a legkisebb gond, nem ez az ami zavaros a hozzászólásodban. Akkor fussunk neki mégegyszer: - Amikor azt írod, hogy "megszkópoztál" egy pot
wendelmar
Oké minuszozad le, hugyozz szembe a valósággal. Attól függetlenül leírom hogy mi a valóság még ha egyesek csalánba is verik, mert újra feltalálják a kereket.
Brevis
OFF Ezt a mondatot valki fordítsa már le nekem magyarra mert ebből én így nem sokat értek. wendelmar, nem rosszból mondom de légyszíves szedd már össze a gondolataidat és fogalmazd meg őket érthető fo
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.