Jump to content
Ménemszól.hu

A Roland mini MPC-je


faceeasyg

Recommended Posts

Van pár jópofa dolog benne, külsőre tetszik és a hat sáv is olyan MS/MC hajazás, ez bejön, de samplernek ez a kijelző bukó és a memo is szinte értelmezhetetlen.
Részemről, ebből a sorozatból egyedül az S1-el tudtam megbarátkozni, bár annak is már ugye annyira aprók feliratai (egyéni szoc problem), hogy mindig az erősebb szemüvegemet kell felvennem, ha bele akarok mászni :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
7 órája írta deadzone:

Szerintem sajnos ez megint egy brutálisan túlárazott műanyag szemét, nulla relevanciával. Semmi szükség nem volt erre (sem)..

Ennek ellenere csak az itt hozaszolok kozul is ketten mar rakivantak, egyikuk tettlegessegig is fajult.

6 órája írta syngular:

 a memo is szinte értelmezhetetlen.

A tobbi kritikai eszrevetelednek van alapja, de ezt kivetelnek erzem. Sot, valamilyen szinten sertes az osszes korai sampler hasznalo muzsikusnak, amiga tracker magusnak, es a tobbi.

Neked (valamiert) nem eleg. Egy kis hurcolhato filleres muanyag motyoba teszem hozza.

Szerkesztette faceeasyg
Link to comment
Share on other sites

22 perccel ezelőtt írta faceeasyg:

A tobbi kritikai eszrevetelednek van alapja, de ezt kivetelnek erzem. Sot, valamilyen szinten sertes az osszes korai sampler hasznalo muzsikusnak, amiga tracker magusnak, es a tobbi.

Neked (valamiert) nem eleg. Egy kis hurcolhato filleres muanyag motyoba teszem hozza.

Kicsit erős, hogy sértés. Pont azok közé tartozom, akik évtizedek óta használnak komoly samplereket és igen, tartom a véleményem, mert mindjárt 2025 van, nem a 80as, 90es évek.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta faceeasyg:

Ennek ellenere csak az itt hozaszolok kozul is ketten mar rakivantak, egyikuk tettlegessegig is fajult.

A tobbi kritikai eszrevetelednek van alapja, de ezt kivetelnek erzem. Sot, valamilyen szinten sertes az osszes korai sampler hasznalo muzsikusnak, amiga tracker magusnak, es a tobbi.

Neked (valamiert) nem eleg. Egy kis hurcolhato filleres muanyag motyoba teszem hozza.

Miért lenne sértés?? Ez csak egy vélemény, ugyanannyit ér mint bármelyik másik itt.

Szerkesztette deadzone
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
9 órája írta syngular:

Van pár jópofa dolog benne, külsőre tetszik és a hat sáv is olyan MS/MC hajazás, ez bejön, de samplernek ez a kijelző bukó és a memo is szinte értelmezhetetlen.
Részemről, ebből a sorozatból egyedül az S1-el tudtam megbarátkozni, bár annak is már ugye annyira aprók feliratai (egyéni szoc problem), hogy mindig az erősebb szemüvegemet kell felvennem, ha bele akarok mászni :)

Nekem a T-8 volt ebből a mini sorozatból, de amikor fel akartam venni, hogy valami értelmeset csináljak belőle, akkor nagyon kutya volt az egésznek a hangja, szóval meg is váltam tőle. Bohóckodni viszont jó volt vele, de az ilyenek nálam sokáig nem maradnak meg. Azóta nem próbáltam ezekből más típust.

Szerkesztette Rolandsl
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
2 órája írta deadzone:

Miért lenne sértés?? Ez csak egy vélemény, ugyanannyit ér mint bármelyik másik itt.

Igen, velemeny, es az is csak "valamilyen szinten", szo szerint ideztem.

De itt van meg egy kis velemeny.

Egy szuperolcso kis kutyurol beszelunk, ami arra jo, hogy vazlatolj repulon/vonaton/WC-n, de kisebb hazistudioba is siman bemehet egynek arra, amit kenyelmesen megenged. Meg beepitett mikrofonja is van. Meg tudja orokiteni a buszkeseget, ha eppen WC-n hasznalod, kiveve, ha 6 masodpercnel hosszabb a remekmu. De egy jol sikerult felvetel meghozhatja a zamatat a kovetkezo signature sound-nak, szoval kar lenne lemaradni rola. Es bakker, egy nagyobb zsebben elfer.

Jogos kerdes, hogy ugyanerre miert ne hasznalhatnad a telefonodat. De ez ugye nem meriti a telefonod akksijat. Nem is melegiti sem a telot sem az akksit. Es ilyen minosegben azert ott is fizetni kell egy ilyen szolgaltatasert, a dedikalt csatlakozok meg kontrollerek meg kb indokoljak az arkulonbozetet. Igaz, a telefonban is van beepitett mikrofon, a jobbakban jobb is, mint ebben, es ott a felvetel nyilvan sokkal hosszabb lehet, de a felvetelhossz...

2 órája írta syngular:

Pont azok közé tartozom, akik évtizedek óta használnak komoly samplereket és igen, tartom a véleményem, mert mindjárt 2025 van, nem a 80as, 90es évek.

Mai 190 dollar, az kb 60 dollar volt 83-ban. Mi volt a 80-as evekben 60 USD-ert ujonnan? Szoval igen, sokat jottunk. Ebben igazad van, hogy ez elvaras, de en azert teljesitve is latom valamennyire. A Casio SK-1 tobbet kostalt, sokkal benabb, es hihetetlenul kevesebbet tud, megis reszese lett legendas lemezeknek, es a legjobb fart-sampler, mert soha nem maradsz le semmirol vele.

Bocsi a sok WC humorert.

Csevegeskepp: en rengeteget MPC-ztem (kicsit meg most is), ahol mar tudtam 6 mp-nel hosszab sample-kel dolgozni, de velem soha nem fordult elo, hogy 6 masodpercnel hosszabb mintat vettem vagy hasznaltam volna. Te mire hasznalsz olyan hosszu mintakat?

Szerk.: persze felvevovel szoktam jarni, hogy majd kivagok belole valamit, es akkor megy a record time, de ez nem az a joszag mar a mikrofonja miatt sem. Ez mast tud.

Szerkesztette faceeasyg
Link to comment
Share on other sites

17 perccel ezelőtt írta Rolandsl:

Nekem a T-8 volt ebből a mini sorozatból, de amikor fel akartam venni, hogy valami értelmeset csináljak belőle, akkor nagyon kutya volt az egésznek a hangja, szóval meg is váltam tőle. Bohóckodni viszont jó volt vele, de az ilyenek nálam sokáig nem maradnak meg. Azóta nem próbáltam ezekből más típust.

Az, hogy valami komolytalannal tunik, az onmagaban nem jelent semmit. A Casio VL-1, meg az SK-1 is nemhogy komolytalannak tunt, hanem komolytalan is volt mar a maga idejen is.

Ezzel nem azt mondom, hogy ez a cucc fel fog noni annyira mint az os Casio-k, de mivel pl azoknak az adja a zamatat, hogy mennyire szarok, es ennek ellenere szerepeltek olyan toplistas dalokon, amikrol mi csak almodozunk, hat... nemtom. Szerintem ez egy ugyes kis szar, ugyis a felhasznalon mulik.

A T-8 felvetel dolog, hat... vannak itt forumtarsak, akik biztosan meg tudnak osztani nehany tippet es trukkot.

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta faceeasyg:

Csevegeskepp: en rengeteget MPC-ztem (kicsit meg most is), ahol mar tudtam 6 mp-nel hosszab sample-kel dolgozni, de velem soha nem fordult elo, hogy 6 masodpercnel hosszabb mintat vettem vagy hasznaltam volna. Te mire hasznalsz olyan hosszu mintakat?

Raneztem Sononymben es a one-shot samplejeim ~20%-a 5.9 masodperc feletti, ~40% meg 3 masodperc feletti. Loopok mar neccesebbek, ott 90% 3 masodperc feletti, 60% pedig 6 masodperc feletti. Granularozni altalaban hosszabb mintakkal szoktak jatszani az emberek, hogy legyen tartalom amiben lehet tekergetni. De ha egy 4 bar hosszu loopot akar az ember sztereoban, akkor mar nem fog elferni.

Ez nem lenne problema, ha az lenne a lenyeg, hogy a teljes memoriaba beferjen az ember, mert akkor a one-shotok es a loopok tok jol felosztanak egymas kozt a szabad memoriat, de igy hiaba van csak egy adag 1-2 masodperc hosszu one-shotod a maradek memoria elveszik, nem tudod felhasznalni egy hosszabb loophoz.

9 órája írta Rolandsl:

Nekem a T-8 volt ebből a mini sorozatból, de amikor fel akartam venni, hogy valami értelmeset csináljak belőle, akkor nagyon kutya volt az egésznek a hangja, szóval meg is váltam tőle. Bohóckodni viszont jó volt vele, de az ilyenek nálam sokáig nem maradnak meg. Azóta nem próbáltam ezekből más típust.

Ugyanaz az ACB engine van benne mint az elozo generacios dragabb Rolandokban es USB audion keresztul meg a DAC sem zavar be, ugyhogy nem kene kutyaul szolnia.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
18 órája írta syngular:

samplernek ez a kijelző bukó és a memo is szinte értelmezhetetlen.

A Roland régen is tudott ilyen értelmezhetetlenül bekorlátozott kütyüket csinálni. Ma pedig az ipadek korában ez hatványozó tényező minimum! De hát mindig lesznek a vmiben újat meglátók…
Én azt mondom, ezeknek már csak az eladási szempont a lényeg, nem hogy maradandót alkossanak, amit majd 20 év múlva ki lehet emelni a product history lineban.

Szerkesztette djuice
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 órája írta cursortoxyz:

Raneztem Sononymben es a one-shot samplejeim ~20%-a 5.9 masodperc feletti, ~40% meg 3 masodperc feletti. Loopok mar neccesebbek, ott 90% 3 masodperc feletti, 60% pedig 6 masodperc feletti. Granularozni altalaban hosszabb mintakkal szoktak jatszani az emberek, hogy legyen tartalom amiben lehet tekergetni. De ha egy 4 bar hosszu loopot akar az ember sztereoban, akkor mar nem fog elferni.

Ez nem lenne problema, ha az lenne a lenyeg, hogy a teljes memoriaba beferjen az ember, mert akkor a one-shotok es a loopok tok jol felosztanak egymas kozt a szabad memoriat, de igy hiaba van csak egy adag 1-2 masodperc hosszu one-shotod a maradek memoria elveszik, nem tudod felhasznalni egy hosszabb loophoz.

6 masodperc az azert ritka nagy one-shot. Nyilvan sztereoban nem fog eros trukkozes nelkul bemenni 4 bar.

Ertem a korlatait, de ez meg mindig egy olcso kis kutyu. Kutyuzni. Olcson. Es ahhoz kepest eleg jo dolgok ki tudnak szaladni belole. Gondolom ezert is rendeltel egyet. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2024. 09. 13. at 20:03 írta faceeasyg:

itt hozaszolok kozul is ketten mar rakivantak,

Amikor megláttam, máris mentem a rendelésre, már a szállítási adatok kitöltésénél tartottam, amikor vettem egy levegőt és elgondolkoztam... van más is, amire el kéne költenem az árát: játszok színpadon élőben egy bluesrock zenekarban (is), ahol a hangszerem egy MIDI billentyű és egy iPhone 6S... hát, azért ez a 6S elég régi darab, már hónapok óta érlelődik bennem, hogy fejleszteni kéne. Ennek a P6-nak az árából azért már egy 4-5 lépcsővel újabb használt iPhone-t lehet kapni.

És itt fonódik össze a két dolog. Elkezdtem felmérni, hogy vajon ezt a P6-ot milyen alkalmazással lehetne helyettesíteni iPhone-on. És hát nyilván temérdek van, egyik jobb, mint a másik. A legközelebb a FLIP Sampler, a KOALA Sampler, vagy az ABLETON NOTE áll a dologhoz. A vicc, hogy mindhárom program évek óta itt van az iPad-emen megvásárolva.

De akkor miért nem használtam eddig őket? Mert nem olyanok, mint egy ilyen P6 kreatív sampler. Az okát nem tudom megmondani, de lehet bármennyi fantasztikus alkalmazás az iPad-en, soha nem használtam még egyiket sem olyan intenzitással, mint bármilyen deszktop "vasat", aminek lehet hogy csak tized annyi tudása van. Itt van az iPad-en a KORG Gadget-től az Electribe Wave-en át az iMPC Pro2-őn keresztül az említett samplerekig minden és nem használom őket... aztán hazaviszek egy ROLAND S1-et és szarrá használom, ahogy egy MC101-el, vagy KORG Electribe 2-vel is ugyanez a helyzet. Az instant működés, a form faktor, a fizikai csatlakozások, meg a rendszerbe állíthatóság miatt bármilyen buta vas jól tud működni annál, aki szereti.

Egyébként konszenzus még mindig nincs... egyik nap P6-ot akarok, másik nap lebeszélem magam, hogy egy újabb iPhone százszor hasznosabb lenne :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta faceeasyg:

6 masodperc az azert ritka nagy one-shot. Nyilvan sztereoban nem fog eros trukkozes nelkul bemenni 4 bar.

Ertem a korlatait, de ez meg mindig egy olcso kis kutyu. Kutyuzni. Olcson. Es ahhoz kepest eleg jo dolgok ki tudnak szaladni belole. Gondolom ezert is rendeltel egyet. ;) 

Szerintem konstruktivabb lenne a beszelgetes, ha nem probalnal mindenkit gaslightolni, hogy 6 masodperc mono az rengeteg es csak nekunk vannak irrealis igenyeink. ;)

A PO-33 is olcso kis kutyu, konkretan feleennyibe kerul, megis sikerult megoldani benne ezt es az osszes versenytarsban is. Nem arrol van szo, hogy fizikailag nincs eleg memoria, hanem csak rosszul hasznaljak, barmifele dinamikus memoriamenedzsment nelkul. Es nyilvan ettol fuggetlenul tok jo lesz a kanapen a telefonomrol samplingelni, de azert nem fogok vedeni egy ilyen alapveto hianyossagot, elvegre nem egy hobbiprojektrol beszelunk, hanem egy tobb millio dollaros bevetelu ceg tomeggyartott termekerol.

Link to comment
Share on other sites

25 perccel ezelőtt írta Bendi:

Azt gondolom, hogy általában a - hobbi - zenészek rossz irányba indulnak. (Valószínűleg néha jómagam is.) 
Minden egyes új, "érdekes", "jópofa" kütyü esetén felmerül azonnal, hogy "KELL!".
Ahelyett, hogy a meglévő eszközökkel próbálna az ember "zenélni", eluralkodik valamiféle birtoklási vágy, mert "annyira cool!". Aztán vagy hozzájut az ember, vagy lemond róla - bármilyen okból -, és utóbbi esetben marad a kétely, hogy talán mégis meg kellett volna szerezni. 
És ha az ember "megszerzi", akkor ismerkedik vele, nézegeti a tutorialokat... és ez mind a már meglévő eszközökkel való zenealkotástól, zeneszerzéstől, gyakorlástól veszi el az időt. 

40 évvel ezelőtt egyszál (Vermona) orgonával és egy darab ARP PRO-DGX szintivel játszottam zenekarban, és NAGYOKAT zenéltünk. Ma sokkal több hangszer van a kezeim alatt, viszont alig van időm zenélni, ezért ritkán tudom élvezni a "kreatív pillanatokat". 

Úgy sejtem, hogy elég sokan akkor mennek tévútra, mikor az új eszköztől várják a kreativitás, alkotási vágy megjövetelét. (Nekem pl. most a Syntakt kiismerése - és a rácsodálkozás, hogy mennyire jó eszköz - után a Digitakt II mászott bele az elmémbe, és nem ereszt. Pedig a lelkem mélyén érzem, hogy nincs rá szükségem, de "KELL!".)

Ebben az is benne lehet, hogy az ember a már megszerzett kütyüktől nem pont azt kapja, amit várt. Majdnem, vagy többé-kevésbé, de nem azt. Pedig ha az ember elkezdené úgy használni az adott eszközt, ahogy az "ott van", ahogy és amire azt az alkotói kitalálták, akkor lehet, hogy megszűnne ez az érzés.    

Szerintem a tévút a te szubjektív megítélésed. Ha valaki kütyüzni jobban szeret mint zenélni vagy ne adj isten egyáltalán nem zenél, csak kütyüzik az ugyanolyan teljes értékű hobbi. Sokszor belölük lesznek azok akik az eszközöket, preseteket vagy szoftvereket készítik, mert mondjuk annyira elmerülnek a beágyazott rendszerekben, szintézisben vagy DSP-ben.

Link to comment
Share on other sites

30 perccel ezelőtt írta cursortoxyz:

Szerintem a tévút a te szubjektív megítélésed. Ha valaki kütyüzni jobban szeret mint zenélni vagy ne adj isten egyáltalán nem zenél, csak kütyüzik az ugyanolyan teljes értékű hobbi. Sokszor belölük lesznek azok akik az eszközöket, preseteket vagy szoftvereket készítik, mert mondjuk annyira elmerülnek a beágyazott rendszerekben, szintézisben vagy DSP-ben.

Szerintem teljesen félreértetted, amit írtam. Olvasd el Csaba írását, utána az enyémet. (Arra reflektáltam…)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta cursortoxyz:

Szerintem konstruktivabb lenne a beszelgetes, ha nem probalnal mindenkit gaslightolni, hogy 6 masodperc mono az rengeteg es csak nekunk vannak irrealis igenyeink. ;)

A PO-33 is olcso kis kutyu, konkretan feleennyibe kerul, megis sikerult megoldani benne ezt es az osszes versenytarsban is. Nem arrol van szo, hogy fizikailag nincs eleg memoria, hanem csak rosszul hasznaljak, barmifele dinamikus memoriamenedzsment nelkul. Es nyilvan ettol fuggetlenul tok jo lesz a kanapen a telefonomrol samplingelni, de azert nem fogok vedeni egy ilyen alapveto hianyossagot, elvegre nem egy hobbiprojektrol beszelunk, hanem egy tobb millio dollaros bevetelu ceg tomeggyartott termekerol.

Probalom, de 6 mp az 3 bar 120 bpm-en. Mindig jobb a tobb, de nem erzem, hogy ez akkora gatlo tenyezo lenne zenelesben. Plane, hogy trukkozessel, mint anno az SP-12(00)-n, itt is sokkal tobb minden elerheto. Ez nem bug, hanem feature, ha ugy vesszuk, mert senki nem gondolja, hogy ezzel fullprofi teljes mindent megcsinal mind studioban mind eloben.

Es a tobb millio dollaros bevetelu ceg belovi a termeket a sajat termekpalettajan, aztan a piac majd vagy igazolja, vagy cafolja elkepzelesuket.

De ertem, hogy biztos lehetne jobban is csinalni, meg azt is, hogy az teljesen szubjektiv, hogy nekem nem keves a 6mp. Ennek ellenere en nem fogok venni (nagyon valoszinu), de nem a 6mp miatt nem. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
3 órája írta Bendi:

Ahelyett, hogy a meglévő eszközökkel próbálna az ember "zenélni", eluralkodik valamiféle birtoklási vágy

Ez pontosan így van, mert ma már mindenre van külön kütyü. Mint a gitárosoknál… Anno még csak a jó torzítót keresték. Ma, mikor ez már nem téma, most a 135 féle delay meg stb pedálból építenek kisvasutat. Régen meg elég volt egy torzitó, netán egy viszhang.
A szintiseknek is hol volt régen ilyen választék? Ma minden is van, még különböző színben is, de a minden is kevés. Igen, ez birtoklási vágy. De csak addig kell, még meg nincs!
(Egészen durva, de a szomszédomban lakott egy család és egyszer hallottam, arról ment a vita, hogy a csajszi vett vmi göncöt a butikban, de mire hazaért már dobta is a kukába, mert csak addig volt neki fontos még nem vette meg.) :wacko:

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
9 órája írta Bendi:

A félreértések elkerülése végett Csaba gondolataira reflektáltam.

Abszolút egyetértek azokkal a gondolatokkal, amivel az írásomra reflektáltál. Néhány dologban én azért egy kicsit elnézőbb vagyok. Például:

9 órája írta Bendi:

Minden egyes új, "érdekes", "jópofa" kütyü esetén felmerül azonnal, hogy "KELL!".

Igen, így van, csak ezt a legtöbben mindjárt betegségként tekintik, van is rá kifejezés, a GAS. Én azért ezt egy kicsit cizellálnám, mert mindenkit más szinten indít el egy ilyen új kütyü. Van aki tényleg azt sem tudja mi az, de kell neki, na az tényleg beteges, de van aki pontosan tudja hogy mi az és azért érzi hogy kell neki, valaki meg konkrétan tudja, hogy kelleni fog a munkájához, és bizonyosan van olyan is, aki mindenféle konkrét cél nélkül tudja, hogy szórakoztató lehet a számára.

Cursortoxyz jól fogalmazta meg:

8 órája írta cursortoxyz:

Ha valaki kütyüzni jobban szeret mint zenélni vagy ne adj isten egyáltalán nem zenél, csak kütyüzik az ugyanolyan teljes értékű hobbi.

Én sosem tagadtam és bármikor elismerem, hogy a kütyüzés (is) a hobbim. Persze nem baj, ha néha alkotások is születnek és nyilván néha arra is törekszek, de a család mellett konkrétan többször csak kütyüzni van időm semmint leülni a számítógép elé és baromi nagyokat alkotni... de a kütyüzés is teljesen kielégít hobbiként. Az pedig hogy nem szerzek, veszek, halmozok fel több kütyüt, az pusztán anyagi kérdés... az anyagi kérdés meg gondolkodásra késztet, más oka nincs, hogy nem szerzem be az összes megjelenő zenecsiholó eszközt... hobbiból :)

 

Aztán van itt egy másik oldala a dolognak... de ezt már nem a birtoklási vágyról írom, hanem a mindent "csak egy újabb műanyag szar"-ozásról. Van olyan, amikor az ember egyáltalán nem kütyüzni akar, hanem konkrétan alkotni... és van hozzá kreativitása, ügyessége és hozzáértése, az ha akar, akkor akár egy KORG Monotron-al és multitrack-el is létrehoz egy komplett lemezt... nem lényeg hogy mivel. Soha nem fogom egyetlen új kütyüre sem azt mondani, hogy csak egy újabb műanyag szar, sem egy PO-ra, sem egy Boutique-ra, sem egy Aira Compactra, sem egy Volca-ra, de még egy Monotron-ra sem... mert mindig lesz olyan ember, aki százszor jobb lemezt megcsinál egy darab Aira Compact P6-al, mint én akár egy KORG KRONOS-al.

Nem tudok olyan szemlélettel azonosulni, hogy ezzel nem lehet alkotni, mert csak ezt tudja, meg csak 6 másodperc, meg csak azért csinálta a cég, hogy újabb pénzt keressen rajta(m). Azzal a szemlélettel tudok azonosulni, ami arról szól, hogy az ember hogyan lehet kreatív... bármivel. Van az a látásmód, ami mindig mindent degradál (sokszor még a félinfók ismeretében is csak rombol) és van az a látásmód, ami tud pozitívan fordulni ugyanahhoz... ez épít, motivál, fejleszt.

Lehet fújni a ROLAND-ra hogy megint csinált egy "pénzlehúzós szart", de nem ezt csinálja mindenki a világon, csak sokkal csúnyábban? Amíg a ROLAND kihoz egy darab új Aira Compact-ot, addig más kihoz 20 újabb tévé típust, 50 egér típust, 40 billentyűzet típust, 50 fejhallgató típust, halomra gyártják a hordhatatlan ruhákat, a fos minőségű fülhallgatókat, a retek Bluetooth hangszórókat, az iPhone-okkal nem kommunikáló Lightning kábeleket, a 4 kinyitás után széttörő műanyagdobozokat, a hulladékot, a hulladékot, a szart konkrétan tényleg csak a pénzbeszedésért. A mobilgyártókról ne is beszéljünk, mert még nagyobb brutalitás amit művelnek. Erre csinál a ROLAND egy kreatív samplert, ami egyébként sincs a jelenlegi termékpalettájában (tehát nem egy sokadik lehúzás), amivel ezrek lehetnek képesek értelmesen szórakozni, vagy live-ozni, vagy konkrétan lemezt készíteni... hú de köcsögök ezek ott a ROLAND-nál, haragudjunk rájuk !!?? :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

8 órája írta Bendi:

Szerintem teljesen félreértetted, amit írtam. Olvasd el Csaba írását, utána az enyémet. (Arra reflektáltam…)

Igen, ne haragudj, idézet nélkül önmagában is (félre)értelmezhető volt. :) 

6 órája írta faceeasyg:

Probalom, de 6 mp az 3 bar 120 bpm-en. Mindig jobb a tobb, de nem erzem, hogy ez akkora gatlo tenyezo lenne zenelesben. Plane, hogy trukkozessel, mint anno az SP-12(00)-n, itt is sokkal tobb minden elerheto. Ez nem bug, hanem feature, ha ugy vesszuk, mert senki nem gondolja, hogy ezzel fullprofi teljes mindent megcsinal mind studioban mind eloben.

Végülis ha mindent negyven évvel ezelőtti hangszerekhez hasonlítunk akkor tényleg bárminek lehet örülni. :) 

Link to comment
Share on other sites

Válaszolta (szerkesztve)
1 órája írta Koródi Csaba:

van aki pontosan tudja hogy mi az és azért érzi hogy kell neki, valaki meg konkrétan tudja, hogy kelleni fog a munkájához, és bizonyosan van olyan is, aki mindenféle konkrét cél nélkül tudja, hogy szórakoztató lehet a számára.

Ebben én special nálad azt nem értem, hogy régen is volt samplered (Emu), amivel kreatívkodni tudtál, de azért adtad el, mert neked ez a világ (samplerezés) nem jött be, még nagyon sokaknak akkor igen.
Szóval akkor mitől gondolod (ez kérdés mert nem tudom az okát), hogy most egyszeriben egy ilyen kiherélt Roland samplerrel kreatívabb tudnál lenni, mint bármikor? Gondolom nem azért, mert ezzel a vonaton ölben is lehet bindzsizni, mint anno a Yamaha QY-al (vagy mi volt az). Persze az seq. volt nem sampler, na de kreatívkodni azon is tudtál csak másképp!

?

1 órája írta Koródi Csaba:

a kütyüzés is teljesen kielégít hobbiként

Abban nekem semmi kifogásom nem lehet, hogy pl. ezzel kipróbálnál egy új cuccot és majd elválik, hogy beválik-e.

1 órája írta Koródi Csaba:

meg csak azért csinálta a cég, hogy újabb pénzt keressen rajta(m)

Viszont ha ezt te nem látod, mi volt ennek a cuccnak a létrejöttének indító ötlete a Rolandnál, az csak egy önáltatás, hogy nem, egészen biztosan nem, engem ezzel nem akartak lehúzni, mert csak a javamat akarja a Roland, hogy művész lehessek. Sztem ez a mai világban elég naív feltételezés lenne. Ismerve, hogy gyakran cserélgeted a holmiaidat, én pl. nem adnék fél évet rá, hogy ha nem is végletesen megunnád a P6-ot, de vmi hiánya miatt biztosan mennie kéne a kütyünek. Nem beléd akarom beszélni, de szerintem ez most egy elég sutára sikeredett eszköz, ami többet adhatna már így 2024-ben.

Félreértés ne essék, ettől még mindennemű döntés joga a tiéd és ha ennyire szeretnéd biztos ki fogod előbb utóbb próbálni, csak az igényeid és az elmúlt évek hozadéka valahogy számomra azt sugalja, ez ugyanúgy egy tiszavirág életű cucc lenne az arzenálodban mintsem a kütyü bajnok. Bocs az őszinteségért! :) 

1 órája írta Koródi Csaba:

halomra gyártják a hordhatatlan ruhákat, a fos minőségű fülhallgatókat, a retek Bluetooth hangszórókat

Azért a putris cigánynak is gyártott gagyi noname bt. hangszórókat meg 2 mosást sem bíró kacat ruhákat nem hoznám ide egy szintre, mert a Roland elvégre egy hangszer gyártó, szóval tőle minőségibb tudású dolgot várna mindenki. Nem a gagyi kategóriában indulnak, mint az általad említett szemetet gyártók. És ha egy brand húz le azzal, hogy csak vedd meg nyugodtan a cuccát mert ő a Roland és az jó, közben pedig nevetséges megkötéseket ad el neked vele, az nem jó. De döntsd el persze magad, neked jó-e gazán.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

9 órája írta cursortoxyz:

Végülis ha mindent negyven évvel ezelőtti hangszerekhez hasonlítunk akkor tényleg bárminek lehet örülni. :) 

Nem csak 40 evvel ezelotthoz kell hasonlitani, hanem a ceg mai aktualis kinalataban levo cuccokhoz. Nyilvan az olcso, hordozhato kiskutyu nem tudhat tobbet, mint a dragabb studiokutyujuk.

Ha az elektron kihozna egy modal: samples mkII-et, ami tudasban es szolgaltatasban tobbet nyujtana, mint a digitakt meg az octatrack, akkor minden digitakt meg octatrack tulajdonos a szivehez kapna, teljesen jogosan. Illetve a ceg azon nyomban el is felejthetne a digitakt-bol meg octatrak-bol szarmazo bevetelet.

A 40 evvel ezelotti allapotot annak peldazasara hoztam be, hogy a zenei kreativitast nem szabad hogy korlatozzak az ilyen korlatok (sot!). Tudod, ha veszel egy kasztanyettat, akkor tudod, hogy azzal annyit lehet csinalni, amennyit, es ezert arra hasznalod, amire valo. Lehet vele zenelni? Igen. A korlatai ellenere hangszer? Igen. Tudsz vele fasza zongorahangot csinalni? Nem, de igazabol mar a kerdes is ... hmm... minimum erdekes.

Nem zsakbamacskat arul a Roland, mindenki tudja, hogy mennyit lehet varni a cucctol, es az alapjan eldontheti kell-e vagy sem.

Nem orulok vagy szomorkodok miatta, csak en igy latom. :) 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...