Jump to content
Ménemszól.hu

Digitakt II


faceeasyg

Recommended Posts

Részemről hónapokig gondolkodtam MPC-n a DT előtt. Kipróbáltuk ismerősnél és használhatatlan arra és ahogy én dolgoznék vele. Erősen zenei stílus, munkamódszer és vmennyi szimpla szubjektivitás, hogy melyik mellett dönt az ember. A DTvel semmi problémám és még kisebb is.
Az MPC kiváló remix matyizó eszköz, nem véletlen, hogy az MPC YT videók 99%-a mindössze a következő: Chop-olják másnak a zenéjét, majd alányomogatnak vmi full gagyi dobot és itt vége is a "teljesítménynek", de lehet hogy hip-hop, meg számomra hasonlóan érdektelen stílusoknál ez elég.
Sokszor csak szól vmi a háttérben, az ember meg "dobolgat" a padokon, mikor pont, hogy a dobnak kell a legfeszesebbnek lennie egy elektronikus live-ban, így pont az egyik lényegét bassza el a zenének a látvány miatt. Nagyon kevés érett és komplex megoldásokat megmutató MPC YT vid van, de vannak, tehát az eszköz vélhetően nem rossz.
Továbbá az MPC szintén kiváló lehet, ha vki „nagy” mintákkal dolgozik, nálam a DT jellemzően one-shot dobokra van (elérhető és saját minták), a többi sáv külső cucc meghajtása, az Elektron sequencerével meg teljesen elégedett vagyok, ezek miatt offoltam végül az Akai-t.

Link to comment
Share on other sites

31 perccel ezelőtt írta syngular:

...

Hat, nyilvan mindenki azt hasznal, ami tetszik es kezreesik, de az MPC az mara gyakorlatilag egy DAW. Ha valamit nem tudsz vele megcsinalni, akkor 99%-ra tudhatod, hogy az a te hianyossagod. Pl a dobok feszessege: quantize, vagy ha az sem eleg mert annyira felreutod, akkor step seq.

One shot mintakat is ugyanolyan nagyszeruen kezel, mint nagyobbakat.

stb.

Live szituacioban lehet kezesebb a DT, plane, ha kedveled az elektron szekvenszert. Ezt nehezen tudom megitelni.

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta faceeasyg:

A korabbi fikazasom utan itt azert be kell szoljak. A kijelzo az nem tul eros, szerencsere olcso alkatresz, de minden mas jol meg van epitve az elektron cuccokon (amiket lattam). Kontaktos jack probemarol meg nem hallottam, de vegulis az is filleres joszag.

Hallottal mar az Akai MPC-rol?

Hallottam, sőt használtam is.
Nekem az MPC az, amire már azt mondom, hogy akkor inkább DAW.
Egy inspiratív cucc szvsz nem kell, hogy hozza a DAW környezetet és minőséget.
Ha erre van szükségem, kkor leülök szépen a seggemre és összerakok mindent a DAW_ban.
Az elektron arról szól, hogy játszol, szórakozol és hopp kiesik belőle valami.
Mint a novation circuit tracks is, vagy nem hiába tolja az ableton is a manuális motyóit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 órája írta syngular:

Részemről hónapokig gondolkodtam MPC-n a DT előtt. Kipróbáltuk ismerősnél és használhatatlan arra és ahogy én dolgoznék vele. Erősen zenei stílus, munkamódszer és vmennyi szimpla szubjektivitás, hogy melyik mellett dönt az ember. A DTvel semmi problémám és még kisebb is.
Az MPC kiváló remix matyizó eszköz, nem véletlen, hogy az MPC YT videók 99%-a mindössze a következő: Chop-olják másnak a zenéjét, majd alányomogatnak vmi full gagyi dobot és itt vége is a "teljesítménynek", de lehet hogy hip-hop, meg számomra hasonlóan érdektelen stílusoknál ez elég.
Sokszor csak szól vmi a háttérben, az ember meg "dobolgat" a padokon, mikor pont, hogy a dobnak kell a legfeszesebbnek lennie egy elektronikus live-ban, így pont az egyik lényegét bassza el a zenének a látvány miatt. Nagyon kevés érett és komplex megoldásokat megmutató MPC YT vid van, de vannak, tehát az eszköz vélhetően nem rossz.
Továbbá az MPC szintén kiváló lehet, ha vki „nagy” mintákkal dolgozik, nálam a DT jellemzően one-shot dobokra van (elérhető és saját minták), a többi sáv külső cucc meghajtása, az Elektron sequencerével meg teljesen elégedett vagyok, ezek miatt offoltam végül az Akai-t.

én uaz ezt tolom pepitában: DT adja a ritmus szekciót és a 8 midi track hajtja a hangszereket. 
bohóckodni tökéletes setup.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta rtkb75:

Egy inspiratív cucc szvsz nem kell, hogy hozza a DAW környezetet és minőséget.

2 órája írta rtkb75:

bohóckodni tökéletes setup.

Ezt a kettot kiemeltem az igazsagtartalma miatt ;) 

4 órája írta cursortoxyz:

Lehet szamhaboruzni 

Fuggetlenul attol, hogy egyetertek a hozzaszolasoddal, azert a DT-t a szamhaboru miatt cserelted le kettesre, gondolom. ;)

Link to comment
Share on other sites

35 perccel ezelőtt írta faceeasyg:

Fuggetlenul attol, hogy egyetertek a hozzaszolasoddal, azert a DT-t a szamhaboru miatt cserelted le kettesre, gondolom. ;)

Nem igazán, akkor rendeltem meg amikor kiderült, hogy végre az adott skálához igazodik a step sequencer és nem kell mindig step recordering mode-al szórakozni tonális dolgokhoz. Ez önmagában akkora fájdalom volt élöben a Digitakt/Syntaktben, hogy azonnal megvettek. Még írtam is a thread elején valamikor, hogy ez hiányzik a boldogságomhoz, szóval nem akartam kivárni, hogy egyszer talán majd jön ki update a régi gépekhez amikor amúgy viszonylag gyakran szoktam liveozni. A Syntakt soundjait már amúgy is untam úgyhogy megvettem és a filter modellek, 3 LFO meg velocity mod gyakorlatilag feleslegessé tett minden mást a setupomban. :)  

Link to comment
Share on other sites

19 órája írta cursortoxyz:

hogy végre az adott skálához igazodik a step sequencer 

Mint az MPC, plane ha valogatni is lehet mindenfele egzotikus skalak kozul is. ;)

A DT3-ban majd jon a poli sample playback meg chord-progression assist. Meg 128 helyett mondjuk 256 step. Esetleg novelik majd a csatornak szamat.

A DT4-ben meg jon a vegtelen step, meg kvazi vegtelen csatornaszam, meg minden egyeb, amit az MPC eleg regota tud kevesebb penzert.

disclaimer: egyertelmuen trollkodok, viccnek szanom, ugy is fogadd/fogadjatok. Persze minden jo viccnek van valosagalapja, de akkor is vicc. :)

Link to comment
Share on other sites

39 perccel ezelőtt írta faceeasyg:

Mint az MPC, plane ha valogatni is lehet mindenfele egzotikus skalak kozul is. ;)

A DT3-ban majd jon a poli sample playback meg chord-progression assist. Meg 128 helyett mondjuk 256 step. Esetleg novelik majd a csatornak szamat.

A DT4-ben meg jon a vegtelen step, meg kvazi vegtelen csatornaszam, meg minden egyeb, amit az MPC eleg regota tud kevesebb penzert.

disclaimer: egyertelmuen trollkodok, viccnek szanom, ugy is fogadd/fogadjatok. Persze minden jo viccnek van valosagalapja, de akkor is vicc. :)

Offtopic. Van arra megoldás mpcn H projecttel mentse a skálát ne mindig A legyen? Live szituációban elég nagy szívás erre is figyelni.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta psychonaut:

Offtopic. Van arra megoldás mpcn H projecttel mentse a skálát ne mindig A legyen? Live szituációban elég nagy szívás erre is figyelni.

Tudtommal nem tudom. :) Szerintem nem.

Persze annyira komplikalt rendszer, hogy azon sem lepodnek meg ha igen, csak en nem tudok rola.

Bocs, hogy nem voltam informativabb, de ket napja, hogy 1500 km-re vagyok az MPC-mtol, es ez igy is lesz meg hetekig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 perccel ezelőtt írta Cslock2:

Lenne egy szakmai kérdésem a Digitakt 2 userekhez. 

Tud-e a Digitakt 2 motion record-ot?

Olyant, ami folyamatos, és nem step lock. Pl. Megy a felvétel, tekerek egy filtert, azt felveszi, és mutatja a kijelzőn is , akkor is amikor lejátszom a tracket? Hangsúly a folyamatosan szó-n van. Az LFO javaslat nem érdekel. Köszi előre is a választ.

Nem. Illetve rogziti a filter tekerest trigless trigekbe, de mivel stepenkent menti az ertekeket, ezert nem lesz folyamatos. Ha ilyet szeretnel es mindenkeppen rogziteni szeretned, akkor resampling lesz a megoldas. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Válaszolta (szerkesztve)

Kijott az uj firmware es egy Transfer update is. Ovebridge meg nincs. Vegre beallithato a scale mode alapbol step sequencing eseten, a mixerben a track page nevet irja ki a track szama helyett, meg jott egy rakas javitas. :)

https://www.elektron.se/en/support-downloads

szerk.: Transferring samples to the Digitakt II from a computer using Transfer was slower than expected.
0.52 MB/s lett az új transfer sebesség. Azért még ez sem kimondottan gyors. :)

Szerkesztette cursortoxyz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 órája írta cursortoxyz:

0.52 MB/s lett az új transfer sebesség. Azért még ez sem kimondottan gyors. :)

Szoval egy teljes CD -amin komplett albumokat szoktak kihozni- felszalad egy kavefozes es fogyasztas alatt, ha gyorsan tudsz fogyaszthato kavet fozni. ;)

Nem tudom ilyesmire -komplett CD-nyi anyagot tolteni a gepbe- milyen gyakran lehet szukseg, de sok ember tobb kavet is fogyaszt naponta.

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta faceeasyg:

Szoval egy teljes CD -amin komplett albumokat szoktak kihozni- felszalad egy kavefozes es fogyasztas alatt, ha gyorsan tudsz fogyaszthato kavet fozni. ;)

Nem tudom ilyesmire -komplett CD-nyi anyagot tolteni a gepbe- milyen gyakran lehet szukseg, de sok ember tobb kavet is fogyaszt naponta.

Par gigabyte egy komolyabb sample pack mivel mig CD eseten par x perces trackrol beszelunk, addig itt tobb szaz/ezer valtozo hosszusagu oneshotrol es 1-4 bar hosszusagu looprol. Persze biztos meg tudok fozni addig egy vacsorat vagy el tudok olvasni egy konyvet, de meglepo modon ha sample packet toltenek fel, akkor zenelni szeretnek es nem massal tolteni az idot. ;)  

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta cursortoxyz:

Par gigabyte egy komolyabb sample pack mivel mig CD eseten par x perces trackrol beszelunk, addig itt tobb szaz/ezer valtozo hosszusagu oneshotrol es 1-4 bar hosszusagu looprol. Persze biztos meg tudok fozni addig egy vacsorat vagy el tudok olvasni egy konyvet, de meglepo modon ha sample packet toltenek fel, akkor zenelni szeretnek es nem massal tolteni az idot. ;)  

A kerdesem: milyen gyakran fordul elo, hogy tobb gigabyte sample pack-et kell feltolteni pont akkor amikor nagyon hirtelen zenelned kell?

Csak alap szamitas: 0.5MB/s 20GB tarhely: egyszer raszansz egy ejszakat (uszkve 11 ora), hogy feltoltsd fullra, tobbet aztan ha akarnal sem tudnal feltolteni, tehat az eleted hatralevo reszeben zenelhetsz gondtalanul. Persze mire magtalalod az eppen szukseges mintat, az biztos nem ket perc annyi sample kozott, de kinek mi fekszik.

Latod milyen jo volt az egyes verzio, amibe alig fert valami? ;)

Ekkor: 2024. 06. 14. at 18:54 írta cursortoxyz:

Nem. Illetve rogziti a filter tekerest trigless trigekbe, de mivel stepenkent menti az ertekeket, ezert nem lesz folyamatos. Ha ilyet szeretnel es mindenkeppen rogziteni szeretned, akkor resampling lesz a megoldas. 

Majd a DT3 vagy 4... ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2024. 06. 14. at 18:54 írta cursortoxyz:

Nem. Illetve rogziti a filter tekerest trigless trigekbe, de mivel stepenkent menti az ertekeket, ezert nem lesz folyamatos. Ha ilyet szeretnel es mindenkeppen rogziteni szeretned, akkor resampling lesz a megoldas. 

Az mondjuk azért vicces, hogy a Roland MC-303 már 1996-ban tudta ezt. Mondjuk sokat evett a memóriából, mivel ha jól emlékszem 140000 MIDI eseményt tudott a szekvenszere maximum rögzíteni. Ezért raktak bele egy olyan funkciót ami ritkította a rögzített események számát, magyarán kicsit darabosabb lett de még mindig nem annyira lépegetős érzetű lett.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta G.t.:

Az mondjuk azért vicces, hogy a Roland MC-303 már 1996-ban tudta ezt. Mondjuk sokat evett a memóriából, mivel ha jól emlékszem 140000 MIDI eseményt tudott a szekvenszere maximum rögzíteni. Ezért raktak bele egy olyan funkciót ami ritkította a rögzített események számát, magyarán kicsit darabosabb lett de még mindig nem annyira lépegetős érzetű lett.

Mas filozofia. A Roland valoszinuleg fogott anno egy linearis sequencert valamelyik workstationbol es bepakolta az MC-303 ala, mig az Elektron termekei mindig is csak step sequencingre lottek es kozelebb allnak egy trackerhez ebbol a szempontbol, mint a klasszikus linearis MIDI felvevos masinakhoz. Lehet csinalni amugy minden problema nelkul komplex modulaciot (raadasul 96 PPQN vagyis 1/384 felbontas helyett audio rate mellett), de ehhez az LFO-t vagy resamplinget kell hasznalni.

Erdekes modon manapsag egyaltalan nem magatol ertetodo ez a feature, pl hiaba tudjak a regi Rolandok, az MC 101/707-en 4 modulation savot lehet csak rogziteni per track es az SH-4d ugyanugy lepesenkent rogziti mint az Elektronok, viszont ott csak 4 lehetoseg van per step. A Korg EMX/ESX szinten tudott ilyet, de a Drumlogue mar ugyanugy per step rogzit trackenkent es limitaltan. Gondolom annyira nem hianyzik ez az embereknek. :)  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Válaszolta (szerkesztve)
6 órája írta rtkb75:

Digitakt2 esetében van valami hír az overbridge-ről?
Fórumon írták hogy van valami beta verzió de én sehol nem találom.

nem vagyok nagy szagerto, de szerintem nincs kulon OB, hanem van az OB, aztan az valamilyen szinten biztos kezeli.

ha jol olvasom mashol, akkor meg tul uj a cucc ahhoz. ;)

Talan Karacsonyra.

Szerkesztette faceeasyg
Link to comment
Share on other sites

En az Elk Herd frissitest varom nagyon, hogy kulonbozo projektekbol a pattern-eket hangmintastul rendezgethessem uj projektekbe. Az uj kit mode majdnem jo erre, csak a sound lock-olt egyeb mintakat nem masolja, marpedig abbol nekem sok van, ugyhogy nem az igazi.

Egyebkent ma este Godollo foteren egy kb  75 perces eklektikus live act-et nyomok le egy szal DT2-vel, ha erdekel, gyertek.

https://www.facebook.com/share/V9vie6d47F2aXgTS/

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...