Jump to content
Ménemszól.hu

Amiga64

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    22
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

Legutóbb az adatlapod nézték:

490 profil megtekintő

Amiga64's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Recent Badges

3

Megbízhatósága

  1. Oly rég óta szoktak dM hangmintákon játszani, én is szeretnék, de eddig nem találtam elérhetőséget. Ha valamelyikőtök tud ebben segíteni, annak örülnék. Köszi :-)
  2. Amiga64

    FL studio program change

    Sziasztok! FL studio fórumot nem találtam, bár nagyon népszerű, de biztos nem a legjobb DAW, főleg külső midis hangszerek vezérlésére. Egy kérdésem lenne : ha valaki ismeri ezt a "divat zeneszerkesztőt" , és közületek használja: hogy lehet benne kikapcsolni azt a funkciót, hogyha a külső midis szintin "bogarászom" a Path-eket, az FL ne ugorjon másik hangszerre? Válaszokat köszi :-)
  3. Köszi a válaszokat megint mindenkinek ;-) Di-box-ból az aktiv gondolom a trafós. Ez gondolom jól működik, csak mint egy erősítőnél jelentkezhetnek itt is plusz zajok. Akkor már marad a szinti fejhalgató kimenete. A passzív meg feltételezem nem valami hatékony. De csak elképzelésem szerint. Vannak itt még a kurzinál (k2000) nél anomáliák rendesen. Szóval amúgy sem egy zajtalan eszköz. Persze ilyenkor jön a szokásos: ne várjon az ember egy lassan 30 éves szintitől csodát. Lesz hamarosan egy számítógép cserém, de még ugyan ezzel a hangkártyával, úgyhogy attól sok csodát még nem várok, de ki tudja.
  4. Ezt az üzemmód váltogatást még nem próbáltam. Viszont ez tényleg olyan hálózati hurokféleség, és hát valóban nem zenész hangkártya. Viszont nálam az evolúció úgy látszik tényleg fordítva történik. Volt ur22 őm előtte és végül pont e miatt a mono monitoring miatt vittem végül vissza. Ott is voltak zajok, de azok digitális zajok voltak. Ott valóban a driver volt a problémás. Akkor még csak az Korg x5d-m volt, az meg nem zajos.
  5. Köszi a gyors választ. Ez a DI-box voltaképpen egy zavarszűró? Galvanikus elválasztást biztosít? valahol ilyeneket olvastam most hirtelen...
  6. Sziasztok! Egy talán amatőr, de mégis bosszantó jelenségről kérdeznék titeket. Fejembe vettem korábban hogy nem akarok vsti pluginekkel zenét csinálni, inkább igazi vasakkal. Eddigi tapasztalataim azok, hogy ha valamilyen külső tápos szintit kötök számítógéphez akkor zajt nem hallok. ha viszont olyat ami belső tápos, tehát a tápegység a szintin belül van, akkor a számítógép hangját lehet hallani, ami felvételkor zavaró. Tehát a hangkártya vonal bemenetét összekötve a szinti vonal kimenetével a számítógépen fejhallgatóval gépzajokat lehet tapasztalni, például, az egér mozgását, ablak gördítést, stb... Ha a szinti ki van kapcsolva, akkor is! Tehát valami hálózati hurok, vagy nem tudom én mi. Ha a szinti fejhallgató kimenetét kötöm össze, a hangkártya vonal bemenetével, akkor ez a jelenség hál Isten nem tapasztalható. Csak persze nagyobb a fejhallgató előerősítés zaja... Korg x5D , Korg tr61 -ezeken ilyet nem tapasztaltam - ezek voltak a belső táposok. Korg Triton classic , most pedig egy Kurzweil K2000- na ezeken halható a fentebb leírt probléma. Ami persze a lényeg lehet: Pc-be rakott pci-os Sound blaster x-fi , ami lényegesen jobb mint egy sb live. De persze nem is egy studió hangkártya. Kérdés hogy egy külső usb-s hangkártyával az ilyesfajta zaj kiszűrhető ? Illetve mit lehet a "hurokzaj"- (ami nem biztos hogy az) ellen tenni? A kábelek minősége sem utolsó, de tényleg annak vastagsága, vagy mi az ami ilyen problémát generál? Vagy ha valakinek belső hangkártyája van az ne is foglalkozzon belső tápos szintivel? Ha találkozott valaki ilyen jellegű problémával hogy oldotta meg? Bocs az amatőr kérdésekért, de várom a válaszokat.
  7. Amiga64

    Korg Sounds

    Köszi a válaszokat. Gondolom zaklatott egy élet útja lehetett a 01-ednek, hogy ennyi "vacakság" volt vele. Remélem az én példányom a lehetőségekhez képest makulátlanabb lesz, ha megveszem. Remélem Rom bővítő nélkül is jó hangokkal lehet majd benne ügyködni. inkább a Jarre-os hangzás lenne a cél, és az nem baj ha öreges. Válaszokat köszi még egyszer :)
  8. Amiga64

    Korg Sounds

    A 48 megabájt az valóban elírás a vintagesynth.com- on is :-) . pici_Tibor: mire használod a "jószágot", milyen típusú zenékre? Gondolom retro-ra. Örülök neki ha ilyen népszerű egy hangszer. Én a sima 01/w néztem ki, saját seq-ját nem hinném hogy használnám, de ha még is az a 7000 leütés kb mire elég? Neked melyik van? illetve a billencse milyen a simának? Van e hangzásban valami hátrány ha nem a 01/wfd-t veszem hanem az alapmodelt ? Ami fontos még a saját kijelzőjén kőnyű a hangok szerkesztése, gondolom midi-ox programmal ezt is könnyen lehet menteni? illetve ha jól olvasom vissza a Korg fórumot megoldódott a hibája?
  9. Amiga64

    Korg Sounds

    No ismét köszi mindenkinek a sok választ. Régen nekem 20 év a Roland cuccok voltak az etalon, nem ismertem akkor mást, mert egyedül a Wesselényi utcából nem zavartak ki, közel volt a sulimhoz, és néha 2-3 órát is ott pötyögtem . Így sajnos egy Roland XP-10 tulajdonosa lettem, emlékszem már a Jászai Mari tér környékén lévő Korg szalonban az X5d-t is párszor szemügyre vettem, de csak 1-2 szer próbálhattam. Örültem ha a presetteket végignézem, több fogalmam nem volt a hangszerekről ( néha az az érzésem most sincs ). Mind a két hangszer alapmodel mégis óriási a különbség, akkoriban emlékszem 140e volt az xp10 170e pedig az x5d. Nekem volt rá 110 amikor az xp-t 125e ről felemelték 140e re mert a Japán Jen erősödött. Aztán amikor az xp10et végre megvettem, néhány hét után óriási csalódás volt (azt hittem egy "igazi hangszer" majd igazai zenére jó, az azelőtti FT2 (számítógép zenélés) sokkal királyabb volt. Let volna biztos csalódás az x5d-is hisz én akkoriban úgy képzeltem el hogy Multitrimbal üzemmódban tolom a zenéket, akkor pedig a két master effekt nem biztos hogy tetszett volna, ha a program üzemmódban ugyan azok a hangok jobban szólnak, no de ennyit a múltról. Rolandban lehet talán a legolcsóbban a legjobb minőségü zongora hangokhoz hozzájutni, ezt elismerem, meg az akusztikus hangszerek utánzásában is nagyon igyekeznek, ez oké, de valahogy nekem nem túl izgalmas a hangjuk. xp 50-60-80 modelleket is kipróbáltam annak idején ami a jv-1080/2080 hangmodulra épült ahogy azt írtátok. Szép hangjuk van, de unalmas. Viszont ha a pdf leírásokat nézem úgy néz ki bele lehet nyulkálni ott is elég rendesen a soundokba. Emlékszem a jp-8000 es virtual analógjukra, az sem jött be, de abból az időből a Yamaha AN1X kifejezetten tetszett, lehet csak azért mert feltaláltam magamat rajta, kezdtem érezni és érteni hogy lehet rajta barkácsolni. Rolandban legutóbb ez a JD-AX viszont nagyon jó lehet, félig analóg, félig digitális, és a látottak/hallotak alapján azt hiszem Hispace lesz belőle . De vissza a Korg soundhoz. 01/w ha jól tudom 6 megabájtjában midössze csak 256 mintát tároltak le. Ebből kifolyólag a minták hosszabbak, így élethűbbek lehetnek, abból a korszakból akusztikus hangzásban, ami mára persze nem annyira tűnik már komolynak az akusztikus hangzásoknál. Viszont szinti hangokban ez érdekesebb lehet a mai napig, ebben bíznék. és erre jönne még rá a waveshaping. Csak nem lehet ez annyira rossz játékszer még ma is. Másik dolog ez a 32 kHz-es mintavételezési frekvencia. Abból kb max csak 16 kHz-es hang lesz a plafon, mégis megvan a varázsa a 44.1, 48 kHz-hez képest. Kicsit olyan "Emulatoros" lesz a hangzás, nem? Na itt kezdek libabőrös lenni a régi Korg cuccoktól. Létezik hogy ez kizárólag a 01/w-ből jön ki: https://www.youtube.com/watch?v=h53aZn7gomY https://www.youtube.com/watch?v=G4TU2Hbc7mQ Vagy Jarre rajongóknak ez: https://www.youtube.com/watch?v=NlczadSzOrQ De másik kedvencnek mutatkozó régi masinát a Wavestation-t említsem, ezt állitólag multiból nyomja a srác mindössze a két saját effektel egy SR modulból: https://www.youtube.com/watch?v=4hNOqv5EgOg Valami olyasmit ír ős is hogy az SR-nél szinta lehetetlen editálni. Ilyenek lennének már a preset hangszínek is? Jöhetnek a tapasztalatok, vélemények. Ja meg még valami a végére: Djuice kolléga: Megvettem már a Vas Triton Klasszikot, és lehet hogy jobb lett volna ha hallgatok rád/rátok Tr ügyben. A billentyűje sokkal jobb billentésű mint az x5d jé, és ez tetszik benne, hogy jobban kopog az nem, hogy majd megszakadtam mire hazacipeltem a 15 kg büdös vasat, az csak testnevelés gyanánt volt jó , néhány kontakt spré hatására az összes gomb jól működik rajta, pedig kóboráramtalanitás után kizárolag csak kivülről adtam neki a gombok melletti résen keresztül. A zongorája tényleg szögesdrót, de eq effektekkel próbáltam azért már segíteni rajta. A Presettek tényleg nem túlzottan fantáziadúsak, még az X5d is egy két presetett leszámítva izgalmasabb. Viszont nagyon jó filmzenei alapok,orchestra, vonós... hangok vannak rajta. Dobkészletekben is tetszik. Gondolom tr61 és tr76 között csak a billencsek száma a különbség. Köszi mindenkinek a válaszokat!
  10. Amiga64

    Korg Sounds

    Kicsit félre téve most a triton témát. A "vastag" analóg hangzás érdekében érdemes x5d helyett 01/w- vel foglalkozozni? Néhány csücsül a hirdetésekben, viszont itt még nem találtam róla tapasztalatokat, véleményeket túl sokat, valószínűsítem az x szériánál erősebb. A waveshaping funkció mit takar egész pontosan? Másik nagy kedvenc a Wavestation, szoftveres megoldásnál gondolom a valóságban sokkal jobban, (vastagabban) szól? . Ez már sokkal ritkább példány sajnos, és az SR hangmodul meg nem túlzottan editálható. Ezekkel kapcsolatban is érdekelnek a vélemények, élmények
  11. Amiga64

    Korg Sounds

    Ismételten köszi a válaszokat mindenkinek. Úgy néz ki sikerült lementeni a teljes hangkészletet, lett belőle alig több mint 1 mega. Úgy működik nálam a dolog mentés töltés oda-vissza, hogy a MIdi Ox program buffer memóriáját 256 ról le kell venni 128 ra. Aztán a szintin a midi filter alatt mindent ki kell pipálni. Illetve a Memory protect nél minden pipát ki kell venni, különben nem lehet felülírni a program memóriát sem. Ekkor lehet csak vissza tölteni is a syx-eket, midi ox alatt pedig egész végig jobb ha nem piszkálja az ember a Tritont, legalább is prorgram váltásnál össze-vissza ugrál majd Midi data receiving error üzenet jön. Amúgy úgy néz ki, müködik rendesen, még a floppy is, persze biztos ami biztos, lekopogom :) Végül ismét egy kérdés: mivel magyar nyelvüm nincs, az angol leírásban pedig nem teljesen egyértelmű, program-basic editornál egy oszcilátorhoz két multisample tartozik? high és low? hogy működik ez pontosan? AI2- szintézisen szocializálódtam, ott egyszerre csak egy vagy két oszcillátor dolgozik egy programnál, itt meg négy?
  12. Amiga64

    Korg Sounds

    djuice - Köszönöm a segítőkészséget Találtam néhány editor programot, de nem vergődök velük zöld ágra. Valószínű a shareware mivoltjuk miatt. Ha másra nem, legalább a Pach-ek biztonsági mentésére, töltésére csak jó lesz a Midi ox program. Még nem jöttem rá, hogy hol lehet a sysex-eket kezelni, úgyhogy várom a segítséget, screenshotokat, köszi. Egyébként legalább 4-5 perc volt míg a szinti kiküldte kizárólag a programokat ( Dump Program). Azt meg gőzöm sincs hogy mit kell a Tritonon majd beállítani hogy fogadja is. A Golbal P1: MIDI nél a MIDI FIlter-nél gondolom mindegyiket ki kell pipálni? Kicsit bánom hogy nem hallgattam rátok, TR-el kapcsolatban. Azért bízom az 5 insert effekt lehetőségének erejében Triton version 2.5.3 és van benne sim slott kétszer 32MB. MOSS nem csinál semmit, gondolom az nincs benne.
  13. Amiga64

    Korg Sounds

    X5d-n a Korg saját szerkesztő szoftverével elvagyok. Valóban ott a kis kijelző miatt nem is nagyon mentem bele a hangok programozásába, az eredeti gépben, csak néhány funkcióba. minden hang paramétert könnyedén tudok rajtra állítani az ősrégi szoftverrel, egyetlen egy hatalmas hátránya van, csak 32 bites winen megy. Annyira régi, hogy még 16 bites Winre írták Triton óriás kijelzője egyszerűnek, átláthatónak tűnik, mondjuk ma arpeggiator próbáltam programozgatni, de nem sok sikerrel. A midiox programot most próbáltam, nem értek hozzá, a kis fekete ablakban a hexák pörögtek szépen, mikor egy Dump Programot küldtem a Tritonról. de fogalmam sincs hova menti, vagy hogy hogyan használjam.
  14. Amiga64

    Korg Sounds

    Köszönöm a válaszokat. Tegnap óta egy classic triton "buldog" tulajdonosa vagyok, és egyenlőre örülök neki, mert még soha nem volt ilyen komoly szintim. Lehet hogy nem ártott volna azt a tr- t kipróbálni, de annyira féltem a "szoftveres" hangzástól hogy végül ez lett belőle. Nem csalódtam a sima tritonban, nagyából azt kaptam amit elképzeltem. Persze sampler ügyben látom hogy nem volt jó választás, mert még scsi csincs benne. Jó bonyolúlt egy x5d-hez képest, de egyenlőre örülök neki. Midi kábelen keresztűl gondolom le lehet itt is a hangparamétereket menteni. Még frissek a tapasztalatok, de szól rendesen.
  15. Amiga64

    Korg Sounds

    Én igen Zöldfülű vagyok a témához, csak azt tudom hogy először a szoftveres megoldással találkoztam komolyabban, majd elkezdett érdekelni a Korg "szisztéma". Ott az M1 kicsit kommerszebb hangú, viszont a Wavestation rosszabb minőségű hangúnak tűnt. Ennek ellenére a Wavestation tetszett jobban, nem csak a szekvenciái miatt. Mutattam a két szoftvert egy nálam jóval fiatalabb számítógép zenész cimborámnak, de neki az M1 jött be jobban. Mind a valódi M1 mind a Wavestation hatalmas szenzáció lehetett a maga korában. Az hogy egy "szintiből" élethű hangok jönnek ki, és nem sampler, mindenképpen nagy szám lehetett. Talán ez lehetett a hangszergyártók célja, főleg a nyolcvanas évek óta. Majd ráálltak egy standart alap hangzásra (élükön a Rolanddal, meg deGeneral midi és hasonló borzalmak), és valószínű ez lett a "eredetiség,dögösség" vége. Ez a félelmem az új szintiktől, hogy bár eszméletlen szépen szólnak azok a "hagyományos" hangok, viszont izgalmas összetett hangok, synth motion stb, nem jönnek ki belőle, vagy igen de azok is túl vékonyak, erőtlenek. Valószínű ma nem divat a Technopop sajnos. Helyette a mimimal elektro, így ezek mennek. A Krome leírásában valami olyasmit láttam, hogy az M50 el kompatibilis, az meg a videók alapján gyengének tűnik. A Kronos meg hát lehet az M3 alapja is, én elhiszem, M3 nekem sem tetszett (először videók alapján). De arra emlékszem hogy régen kipróbáltam egy Korg Radiast, amit ha jól tudom bővítőként bele is lehet tenni az M3-ba, és az akkor tetszett. M3-al kapcsolatban:sokszor látom hogy úgy adják el hogy kijelző cserélve lett előtte. Ezek a kijelzők ilyen hamar tönkremennek? Manapság már minden pc, Egy 4 alapműveletett tudó zsebszámológép is működési elvekben számítógép, Mért is várná el az ember a Kronos-tól hogy ne egy pc legyen. Annak idején mutatták nekem az OASYS-t. Bekapcsolás után bebootolt rajta egy Linux, legalább is nekem közben ezt mondták. Aztán mutattak rajta egy zenét, olyan szokásos kommersz valamit, szép gitárhangokkal, zongorával, talán jó dallam is szólt, de olyan erőtlenül mint egy - erős túlzással - polifónikus mobiltelefon csengőhang. Felkiáltottam hogy kb 1 milláért mi ez a General Midis zene? Ez nem general midi- mondta az eladó. Persze hogy nem az.... - én elhiszem hogy jó dolgokat is lehet vele csinálni, de akkor ezzel az erővel számítógépezhetek is... Valahogy ilyen dolgok miatt a rögeszmém, hogy majd veszek egy igazi klasszik Tritont, és nekem tényleg úgy tűnik hogy a Tr61-nek már nincs "dögös hangja", hiába van benne szép zongora, gitár, stb... Talán ott zárul a sor, esetleg a Le - még, pedig annak már ugyan olyan rosszul kéne szólnia mint a Tr61-nek, mégis a videók alapján "dögösebbnek" tűnik a LE . Azért a Jarre-os Krome vidi jó volt :-) Hogy mit fognak csinálni a hangszergyártók? Szép lenne hogyha végre valami erősebbet. Kb 34 éves srác is mondta nekem a napokban hogy az x5d-t analógabbnak tartja hangja miatt, mint a Micro x-et. A mostani hangszerek sokat tudnak, talán már túl sokat is, valahogy a "dögösebb" hangzásra kéne már csak rágyúrniuk. Azért a Kronos-ból ez a Jarre-os téma vagányabbul szól.
×
×
  • Create New...