A/D: mire gondolsz a szintézis komplexitása alatt? az alap építőelemek kombinálhatóságára vagy magára a hangszintézis eljárásra?
egyébként furcsa, hogy amikor virtuális és analóg eszközök összehasonlítására kerül sor, mindig csak hang-szépészeti irányvonalak mentén megy az összehasonlítás, a tényleges munka szempontjából fontos dolgokat figyelmen kívül hagyva.
pedig szerintem egy eszköz (vas, szoftver, akármi) értékét nagyon befolyásolja a használhatósága, hogy miket tudsz vele csinálni, mennyi ráfordított idő mellett stb. ezeket együtt kiértékelve pedig már sokszor nem éri meg a vas, hiába szól egyes füleknek lényegesen jobban - a hangzás önmaga nem lehet döntő, de nem csak vas és szoftver összevetésében, hanem még szoftverek között sem.
"Mindenkinek lesz. Silktől tudjuk jól, hogy ami mindenkinek van, az a popzenében senkit nem érdekel": nem hiszem, hogy ennek ekkora jelentőséget kellene tulajdonítani. szerintem sokkal fontosabb, hogy te mire vagy képes egy adott eszközzel, mintsem hogy milyen széles réteg számára elérhető. auto-tune is volt mindig, mégis népszerű effekté vált, mindenkit érdekelt egy ideig a pop-zenében. ugyanígy, a '90-es évek elején mindenhol volt már hangszerkesztő program, de ez nem akadályozta meg BT-t, hogy behozza a populárisabb zenei szegmensbe a stutter-t, ami akkor bizony még kézzel darabolást és másolást jelentett és tényleg csak egy hangszerkesztő kellett hozzá (meg szabadidő). nem az számított, hogy milyen szűk rétegnek voltak meg ezek a dolgok, hanem hogy hogyan használták őket. ha csak egy eszközöd exkluzivitása emel ki a tömegből, akkor valójában nem emel ki semmi.