Jump to content
Ménemszól.hu

kalmigeri

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    38
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    3

kalmigeri last won the day on November 8 2013

kalmigeri had the most liked content!

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.499 profil megtekintő

kalmigeri's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

29

Megbízhatósága

  1. Eladó 2 db Genelec M040 aktív hangsugárzó, stúdió monitor. 3 évesek, teljesen hibátlanok, itthon újonnan vásárolt, első tulajos. Dobozzal, tápkábellel. Budapesten, Zuglóban meghallgatható kipróbálható! Fix ára 250 ezer Ft/pár. Csere nem érdekel!Telefonon vagy emailben keress, privátot ritkán olvasok!06203224028 vagy kalmi1979@gmail.com Adatlapja
  2. Eladó AS 21741 midfield kompakt aktív monitor páros. Saját, itthoni kisszériás gyártás, folyamatos support! Ha Genelecben vagy ATC-ben gondolkodsz, ezt is vedd számításba és hallgasd meg! 20-35 nm-ig, 2-3 méteres lehallgatási távra, zenélésre, producerkedésre, vagy akár otthoni zenehallgatásra! Tulajdonságai: - dupla 17-es SB mélysugárzó, 12-es SB középsugárzó, 25mm-es SB dóm- 44 literes zárt doboz- Méretek: 40x45x35 cm- Anyag MDF, makasaar furnérral, selyem lakkal, előlap selyem fekete- Teljesen analóg aktív elektronika (no dsp), hangszórónkénti erősítés, minőségi alkatrészek, Vima, Van Den Huul, Texas Intr.- Keresztváltási frekvencia: 300 Hz és 3000 Hz- XLR szimmetrikus bemenet, bemeneti hangerőszabályzás, korrekciós lehetőségek.Ez az 1 pár készült! Rengeteget foglalkoztam vele, mire ennyire megnyerő hangot produkált!Igazi 3 utas doboz, annak minden előnyével. Rendkívül precíz hang.Jár hozzá: 2 db hozzá készült állvány, 2 db powerconos tápkábel (Neutrik-Bals), és igény szerint gyártott interkonnekt, attól függően hogy a készülékednek milyen kimenete van (RCA,JACK,XLR).Ára kompletten: 490 ezer Ft! Komoly szándék esetén saját környezetben installálom, bemérem, és meghallgathatod! Budapesten, nálam meghallgatható, akár hozott forrással is! Emailben, vagy telefonon keress! kalmi1979(kukac)gmail.com 06húsz3224028
  3. Eladó AS 171 kompakt, aktív monitor páros. Saját, itthoni kisszériás gyártás, folyamatos support! Ha Genelecben vagy ATC-ben gondolkodsz, ezt is vedd számításba és hallgasd meg! 20 nm-ig, 1-2 méteres lehallgatási távra, zenélésre, producerkedésre, vagy akár otthoni zenehallgatásra! Tulajdonságai: - 17-es SB mélyközép, 25mm-es SB dóm- 15 literes reflex doboz- Méretek: 22x37x26 cm- Anyag MDF, selyem szürke fényezés (RAL7016)- Teljesen analóg aktív elektronika (no dsp), hangszórónkénti erősítés, minőségi alkatrészek, Vima, Van Den Huul, Texas Instr.- Keresztváltási frekvencia: 2100 Hz- XLR szimmetrikus bemenet, bemeneti hangerőszabályzás, korrekciós lehetőségek.Hangja megdöbbentően testes, meghazuttolja méreteit. Kiváló sávszélek, jó térábrázolás, akár mindennapos zeneeszköznek vagy munkára (MIX) is ideális. Utlsó pár! 3 pár készült belőle.Jár hozzá: 2 db hozzá készült állvány, 2 db powerconos tápkábel (Neutrik-Bals), és igény szerint gyártott interkonnekt, attól függően hogy a készülékednek milyen kimenete van (RCA,JACK,XLR).Ára kompletten 320 ezer Ft! Budapesten, nálam meghallgatható, akár hozott forrással is! Emailben, vagy telefonon keress! kalmi1979(kukac)gmail.com06húsz3224028 Komoly szándék esetén saját környezetben installálom, bemérem, és meghallgathatod!
  4. Gondolkozz egy kicsit! Két dolgot had jegyezzek meg a felvetésedhez, és magadtól is rá fogsz jönni mi a probléma. Egyik: Mérd össze a hallgatóság és a hangsugárzó (fal) távolságát egy koncerten és egy stúdióban. A stúdióban 1-4 méter között van a legtöbbször a lehallgatás. Egy koncerten a lehallgatás lehet akár 50 méter vagy még több. Minél messzebbről hallgatsz, az egymás mellett ugyanazon frekvenciákat sugárzó hangszórók egyre inkább egy pontnak tekintendők. Minél közelebb mész, a hallgató-hangsugárzó táv csökkenésével fokozódnak a fázisproblémák. Természetesen számít a hangsugárzók mérete és az egymástól lévő távolságuk is. Mélyebb és közepes frekvenciákra igaz az többnyire, hogy membránfelület többszörözéssel növelheted a hangnyomást ugyanazon frekvencia sávokban. Haladva a magasabb frekvenciák felé egyre több gond jön a képbe. Egyébként manapság már mindent irányítanak (Line array rendszerek) és egy területre leginkább egy hangsugárzó sugároz, tehát nagyjából minden területnek megvan a felelős sugárzója. Ez a legproblémamentesebb hangosítási lehetőség. Másik: A legnagyobb katyvaszt azzal okozod, ha két különböző stúdiómonitort egymás mellé téve egyforma spektrumot sugárzol ugyanabból a forrásból. Az egyes hangszórók nem egyforma átmérőjűek, nem ugyanott vannak váltva, ráadásul a hangszórók egymástól vett távolsága nagyon közel áll a hallgatói távolsághoz. Alapvetően ennyi a különbség a PA és a stúdió lehallgatás között.
  5. Ugyanazon frekvenciákat lesugározni több hangszóróval elég nagy problémát tud okozni, főleg az egyre magasabb frekvenciákon. Fázisproblémák adódhatnak. Nagyon nem ajánlom, csak teljesen félrevisz.
  6. A 8000-es sorozatú Genelec-ek titka abban van elsősorban, hogy ezek a dobozok csak kívülről néznek ki kicsinek. Mivel az alumínium ház mindössze 3mm vastag, ezért a kicsi külső méret ellenére a belső térfogat igen nagy! A régi fa dobozok majdnem 20 mm vastagok voltak, ráadásul az erősítő helye külön leválasztott hátsó kamrában volt, így még kevesebb térfogat állt rendelkezésre a mély hangszórónak. Ha összehasonlítunk egy 1031-est meg egy 8050-est...ezekben mindkettőben 8"-es (20 cm-es) mélysugárzó dolgozik. A 1031-es kb 15 literes térfogattal rendelkezik, a 8050 pedig majdnem 25 liter. Ez jelentős különbség! Fontos még, hogy a régi 1000-es sorozat mélyközép hangszórói magas rezonanciájú Vifa hangszórók voltak, a 8000-es sorozat mélyközepei pedig hosszú löketű, alacsony rezonanciájú Peerless típusok. Ezek kombinálva a kicsi és nagy térfogatú dobozokkal adja a brutális különbséget az 1000-es és 8000-es sorozat között, ami a mélyfrekvenciás lesugárzást illeti!
  7. Mivel a 1032-nek 25 cm-es tányérja van, és nagyobb a mélyközép és magashangszóró közepontjának távolsága valamint maga az egész előlap nagyobb méretű, ezáltal semmiképpen sem túl közelről. Minimum a 2 méter, de szerintem inkább az felett lehet optimális. Egyszer dolgoztam 1032-esen pár hetet. Szerettem. Az egyetlen vállalható hangú doboz a régi kétutas 1000-es szériából. Nem véletlenül gyártják ma már csak ezt a régiek közül. A 1032 alatt a 1031 és a 1030 valamint a 1029 mind nagyon vékony hangú doboz. Kevés mélyük van, és ami van az is kemény. Sajnos az összes doboz alul volt méretezve térfogatilag, a korrekt mélyekhez viszont kell egy alapvető térfogatigény... 1032-t szívesen összehasonlítottam volna 8050-el, de nem volt még rá alkalmam.
  8. Szerintem ezt így nem lehet egyértelműen meghatározni. Nekem a 8040 is elegendő volt 20 nm-re aztán a 8050 se volt sok, csak másképp szólnak. Se a 40-est, se az 50-est nem ajánlom extra közeltéri hallgatásra. A 40-esre minimum 1,5 az 50-esre minimum 2 méteres hallgatói távolságot javasolnék. Az igazán jó hangért egyiket sem érdemes már asztalra helyezni a desktop hatás miatt. inkább a magassugárzót fülmagasságba emelve korrekt állványra tenni őket. Ez a megoldás olyan előrelépést jelent minőségben mintha egy MR5-ös Mackie-t lecserélnél egy 8040-re. Emellett érdemes egy fél napot eljátszani (mérés híján) a korrekciós kapcsolókkal (Bass tilt, Bass rolloff,Treble tilt, stb....) Alapvetően a Genelec filozófiája az, ha megadnak egy f3-as pontot alsó határfrekiként, akkor azt a dobozok szabadtéren felállítva, mindenféle faltól nagyon messze is fogják tudni. Természetesen egy szobába elhelyezve hol gyengül de leginkább erősödik az alacsonyfrekis sáv, emiatt nagyon bedúsulhat a basszus. Természetesen ez függ a hallgató helyétől és a dobozok elhelyezésétől. Leginkább ezért szokták mondani a 8000-es Genelececre, hogy túloznak mélyben. Nem, nem túloznak, csak alapból free space-re vannak kalibrálva, ha ettől eltérő környezetbe rakjuk őket, korrigálni kell a kapcsolókkal a hátulján! Nem érdemes őket falhoz vagy sarokba szorítani, kívánják a levegőt maguk körül. Ha megoldható próbáljuk meg tartani azt, hogy körbe 50-60 centire semmilyen fal vagy reflektáló felület legyen a hangdoboz közelében. Nagyjából ennyi. Ha mégis számszerűsíteni kéne, azt mondanám, hogy 10-20 nm között ajánlanám a 40-est, 20-30 nm között az 50-est.
  9. 82050-esem nem volt, de én azt javaslom, hogy ahol nincsenek brutálisan nehéz akusztikai körülmények, oda lehetőleg ne vegyünk DSP-s monitort, maradjunk az analóg aktív monitoroknál. A következő (lehet) a baj a DSP-s monitoroknál. Hagyományos, nem DSP-s Geneleceknél a jel végig analóg marad a hangsugárzón belül. Így fut végig a jel egészen a hangszórókig. A DSP-s monitoroknál két lehetőség van. Az egyik, ha digitálisan táplálod meg AESEBU jellel, ez talán a jobbik eset, de így történik a dobozon belül egy D/A konverzió. Ezzel az a baj, hogy a hangsugárzóba épített D/A konverter nagyon meghatározó tud lenni a minőséget tekintve. A másik lehetőség, ha analóg jellel táplálod meg a monitorokat. Ez még egy fokkal rosszabb az előzőnél, mert itt dupla konverzió történik a dobozon belül. Először egy A/D átalakító megcsinálja a jelet a DSP-nek, aztán megtörténik a jelfeldolgozás, korrekciók, váltás, stb... majd a végén a belső végfok előtt mégegy vissza D/A konverzió történik. Az első esetben egy átalakítón megy át a jel, a második esetben pedig kettőn. Ezekkel az a baj, hogy így hiába fizetsz vagyonokat egy jó monitor kontrollerért, vagy audio interface-ért, ha a hangsugárzóban gyenge minőségű az A/D és a D/A konverter, akkor fenn áll a " lánc leggyengébb eleme határozza meg a lánc minőségét" elv. Márpedig kétlem, hogy csúcs minőségű konvertereket alkalmaznak ezekben a dobozokban. Ezért javaslom a nem DSP-s hangugárzók használatát, jó minőségű kontorllerrel vagy interface-el! A hagyományos 8040 és 8050-es dobozok szobakorrekciós kapcsolói szinte minden akusztikai környezetbe lehetővé teszik a korrekt installálhatóságot!
  10. Semmiképeen nem fogsz jobb hangot kapni a 8050 hangjánál a 8030 + SUB kombóval, több eset miatt is. 1. A 8030 magassugárzója egyforma a 8020-asával, láttam mindkettőt közelről szétszedve. Azt leszámítva hogy milyen kicsi mágnes van rajta egész jól szólnak, de ezek a kis 19mm-es picimágneses magassugárzók messze elmaradnak a 8050-es 25 mm-es, nagy mágneses, terhelhető fémdómjaitól, így a magas tartományban jóval lemaradsz a 8050-től. 2. A 8030, szerintem a leggyengébb hangú doboz a 20,30,40,50 mezőnyből, de erről később. 3. Egy darab subbal kiegészítve bármiféle kétutas sztereó rendszert, sosem kapsz olyan jó hangot, mintha két subot alkalmaznál. Tudom ,mert számos esetben derült már ki. Jól csak 2.2-es két subos rendszer tud szólni. Hiába mondják, hogy 100 Hz alatt nincs irányhallás, mégsem integrálható tökéletesen a kétutas szatelitek alá. Két subbal egész kellemes, de az sem tud modellezni egy igazán jó, nagy energiájú, mélyre menő nagymembrános 2 utas kompakt megoldást, mint pl a 8050. Mindig van valami csalás ezeknek a subbal kiegészített rendszerek hangjában. Átverős, ráadásul kínszenvedés optimálisan és ízlésesen beállítani. 4. Ha mégis a sub-os megoldás melett döntenél (akár kettő, akár egy darabbal), felejtsd el az olcsó szubokat. Penetra az összes. Még a Genelec szubjai is határesetek, nekem nem tetszik a hangjuk. Ha igazán jó szubot akarsz hallani, ott a Velodyne, vagy a REL. Ezek minőségiek, de nem is két fillérbe kerülnek. Mással én nem foglalkoznék. Házimozira, csimmbummcirkuszra jó a többi, de zenére nem igazán. Javaslom a 8050-beszerzését. Számos ember fogadta meg a tanácsomat már, és mindegyik azóta is megelégedéssel használja, nekem is volt már többször. Egy időben gyüjtöttem a 8000 es sorozatú genelec-eket. Volt mindegyik, hosszútávon is teszteltem és hallgattam őket. A 8030 számomra a leggyengébb volt. Fullrange ben hajtva nagyon nem tetszett a dús felsőbasszusa, olyan "buta" mélyei vannak. Attól a 8020 szerintem közeltérre kellemesebb hangú dobozka.
  11. Nem vagyunk egyformák, innen is látszik. De csípőből leszarozni úgy ámblokk az egész Genelecet, az igen merész kijelentés. Letettek az elmúlt 30 évben nem keveset az asztalra!
  12. Dyno.... BM5A, BM5A Compact, BM6A, BM6AMK2, BM15A....Ezeket hallottam.... sőt sajnos mindennap sok sok órát dolgozok velük...bár ne kéne. Fakó, unalmas, felső basszusban kiemelnek. Még talán ezek közül a BM6A a legkellemesebb, csak azt már nem gyártják. A 8050-el egy kategóriában van a BM15A...kb árban, és térfogatban,. Összehasonlítva (megtettem) a BM15A mindent egyformára vasal, nagyon nehéz meghallani rajta a különbségeket. Elsőre kellemesnek tűnik, mert minden jól szól rajta, aztán pár nap együttélés után észreveszed, hogy mindent egyformára vasal, én úgy mondom "dinaudiósítja" a hangot. Nem beszélve, hogy mekkora batár és ormótlan dög egy kecses 8050-hez képest. JBL LSR szériát érdemes vizsgálni, az alatt egy vicc amit a JBL csinál. 6328-at halottam, az nem volt rossz, több hónapot dolgoztam rajta. Elég kellemes, de nekem túl élénk a középtartománya. Hosszú távon fárasztó. Egy árban van a 8050-el...lehet választani. 6332- t is ismerem, mivel ez passzív, elég nehéz az összehasonlítás, de ez volt az egyetlen JBL, amivel (egy jó féle erősítővel hajtva) elégedett voltam, no de ez egy jó végfokkal együtt már az 1,5 milliós kategória!
  13. Ha beírjátok a youtube keresőbe, hogy "Genelec 8050", az én videómat hozza ki elsőnek.... http://www.youtube.com/watch?v=en9Mf8R1drY
×
×
  • Create New...