Jump to content
Ménemszól.hu

Gábor Finta

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    43
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    7

Gábor Finta last won the day on June 3 2019

Gábor Finta had the most liked content!

Gábor Finta tagunkról:

  • Születésnap 1964-09-05

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest
  • Érdeklődési kör
    Fejlesztés (zenei- világítástechnikai szoftverek, D.I.Y hardware, 3D nyomtatás, zenélés )

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://fincy.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.945 profil megtekintő

Gábor Finta's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

34

Megbízhatósága

  1. Gábor Finta

    DIY MIDI probléma

    Boccs, akkor csak nekem nem jött át, hogy jön ide a MIDI fájl. A második példád érthetőbb, még nem használtam mergert a két egymás utáni NOTE ON ugyan arra a hangra, nyilván újraindítja a hangkeltés triggerelését és fura dolgok jöhetnek ki, CC esetén még furább vezérlések adódhatnak főleg, ha egyszerre tekerünk két potit ami ugyan azt az üzenetet generálja és a merger ezt közösíti. Nyilván az ilyen esetben a setup-al van a gond, nem a merger hibája. Ennek ellenére még úgy gondolom a mergernek egy picit intelligensebbnek kell lennie annál, minthogy simán egymásra keverje az adatokat, de majd kipróbálom így is úgy is, aztán meglátom mennyi késleltetést tesz a rendszerbe.
  2. Gábor Finta

    DIY MIDI probléma

    Szia, kicsit elbeszélünk egymás mellett :D, de ez nem baj. Nem MIDI fájlokkal kapcsolatban tettem fel a gondolatomat, hanem két MIDI esemény összefűzésével kapcsolatban, ami például lehet két különböző eszközön leütött azonos hang, melyet ha összemosva kiküldünk egyetlen MIDI eszköznek, akkor ott lehetnek keveredések, ha nem várjuk be az egy eseményhez tartozó mindhárom bájtot. De ha bevárunk akár 2 byte-ot is, akkor az már sebességcsökkenés. Ez MIDI splitter esetében nincs, de merger esetében már szerintem muszáj.
  3. Gábor Finta

    DIY MIDI probléma

    @LiPI Szia, volna egy kérdésem: Jól gondolom, hogy a MIDI merger esetében nagyobb latency-vel kell számolni, mint egy splitter esetében, ugyanis mindig meg kell várni az inputon beérkező teljes MIDI eseményt leíró adatbájtokat és csak ezek teljeskörű fogadása után lehet őket a közös outputra küldeni? Különben a státusztartás is keveredhet, illetve az adatbájtok is. Arról nem is beszélve, hogy két input csatornán érkező azonos MIDI esemény eleve okozhat meglepetéseket, ha nem figyelünk kellően arra, hogy miket küldenek a mergelendő eszközök. (Én mostanában tervezek majd egy saját okos MIDI eszközt összevarázsolni, és akkor már miért ne lehetne benne merger funkció is? - gondoltam )
  4. Sajna csak időszakonként pörgetem át a fórumot, egyébként hamarabb válaszoltam volna a "Van köztetek még olyan elvetemült, aki a PC-k kényelméből vissza-visszakacsint a régi vasakra és esetleg hangszíneket is gyárt?" Igen, van. Én a RADIAS-t gyötröm ezzel, hetente legalább két új hangszínt készítek, csak saját magam szórakoztatására. Sokszor eleve úgy ülök le, hogy most valami hangzást fogok előállítani. Használok VST-ket is, de ha megtetszik valamelyiknek a hangja és úgy gondolom ezt le lehet modellezni a RADIAS-ban is, akkor megpróbálom inkább áttenni a vasra. Már csak azért is másként szól, mert tudod, hogy te csináltad. A hangszínkészítés sokszor inspirál arra, hogy zenét csináljak és a hangszínből jön a zenei ötlet, nem pedig a zenei ötlethez keresek hangszínt. Egész más egy saját zenét úgy visszahallgatni, hogy tudod, hogy a benne szereplő hangszíneket is te gyártottad. Igy teljes az élmény. Az viszont igaz, hogy a hangszínek kitekeréséhez a RADIAS szoftverét használom, mert az kényelmesebb a sok poti ellenére, de az is igaz, hogy a végleges beállítást jobb a potikon elvégezni, mint egerezni.
  5. Gábor Finta

    DIY MIDI probléma

    Végre egy írás amit értek 😀 Kár, hogy nem korábban olvastam. A recommended aproach bevágásáért köszönet, ezzel mindig bajba voltam, hogy csak a relatime üzenetek ékelődhetnek be, vagy minden 0xFx. A midi státusz meg ilyen.
  6. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Yes, erről láttam felvételt, avagy csak képet(?)
  7. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Én megtartottam. Nekem is jobban bejön a hangja a szerényebb tudása ellenére. Ezt használom szóló hangszernek, szeretem hogy a 4 kontroller hangonként másként működhet és ezek + a mod seq kapcsoló a bender és modwheel pont elég az élő játékhoz. Én VST-ket azért használok mert sok mindent nem tudtam kitekerni a RADIAS-ból. Nagyon kedvelem a hangját, de a régi analóg szűrők sokkal melegebbek és másként szólnak. Szabadidőm jelentős részében csak hangszínt tekergetek, számos VST hangját átültettem már a radiasba, elég jól hasonlítanak az eredetihez, de sokszor nem adja vissza az eredeti összhatást. Vasat e miatt nem akarok cserélni, főként mióta megtapasztaltam, hogy a sok vasban is csak egy VST fut. (Például a RADIAS firmware váltása olyan vezérlési fícsöröket adott a hangszerhez amik az eredeti első verzióban nem voltak. Márpedig akkor ez szoftver, még ha az oszcillátorok, szűrők chip-ek is.) A DAW-ot én - szerintem - másként használom mint szokás. Én is a hangszereken játszva találom ki a frázisokat és ha tetszik valami, azt DAW-ba veszem fel, a bénázásokat pedig javítgatom (itt dob pattern-re basszusra vagy pad-ra gondolok). Az mindig változik, hogy a felvétel marad MIDI vagy Audio lesz belőle, egy projekten belül mindkettőt meg szoktam tartani. Minden hangszerem külön sávon jön a DAW-ba, így elvileg maradhatna élő is a hangkeltés de akkor hamar elfogynak a hangszínek. Inkább e miatt, illetve a dobok szétszedése miatt szoktam felvett audio sávokat is használni. Saját zenét mindig saját hangszerekkel és saját hangszínekkel készítek. A VST-k akkor jönnek szóba amikor kedvenc előadóim valamelyik zenéjéből csinálnék egy cover-t. No de, a DAW-ban nem zeneszámokat készítek, hanem zenei frázisokat és ez igaz mondjuk egy KRAFTWERK feldolgozásra is. Ez után mindent úgy rendezek el, hogy Ableton Push-al tudjam irányítani mikor mi szóljon. Akkor csinálok kiállást amikor én akarok és akkor váltok a verse és refren között amikor én akarok. MIDI-vel elég kényelmesen meg lehet csinálni, hogy egy ilyen váltás során a hangszerek automatikusan váltanak a megfelelő hangszínre az ember keze alatt. Innentől kezdve az alap jön a DAW-ból, de valójában a hangszereken játszom élőben. Ez lehetőséget ad improvizációra is. Most így leírva kicsit olyan mint a mulatós hakni Jelenlegi felállás: Hangszerek: Korg m50, n1, R3, RADIAS, Fender Squier Strat Audio: Focusrite scarlett 18i20, Allen&Heath ZED14, Roland DS-7, Sony MDR-7506, Korg AX5G Controller:ALESIS QX49, Ableton Push I, Korg Nano kontroll Extra: DIY DMX interface for Ableton Live, 4xLED PAR56, 1xRGB STARLIGHT DAW: Ableton Live 10
  8. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    De jó látni a RADIAS-t a centerben :) , nálam ez a favorit eszköz. " de nem szeretem... A munkám úgyis géphez köt" - Bár csak én is eljutnék erre a szintre, de telhetetlen vagyok. pl. Nem bírtam ellenállni az Arturia 50%-os kedvezményének és tegnap megvettem az Analog Lab-ot. (Nem hencegés, csak hátha vki nem tudja: minden vintage soft 50% most a nyár végéig) Naná, hogy 10 poti és 9 csúszka van a vezérléshez a szoftban és a MIDI keyboard-on (QX49) meg csak 8-8. Most akkor? Max For Live és kész is a kiterjesztett CC kezelés egy kis szoftverrel. Én nem tudom elszakítani a madzagot a programozás és a zenélés között és ez sajnos meglátszik a zenei teljesítményeimen. Na ezért irigykedem. ;) Köszönjük a rajzokat, tanúságosak.
  9. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Hehe, Akkor az iPad az már nem is számítógép (De értjük, csak nem bírtam megállni)
  10. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Élvezettel olvastam ezeket a sorokat, tudnék mit írni én is, de ezek az élmények megérnének inkább egy "élet a daw előtt" című topicot.
  11. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Nem, de azért furi. Hát általában az ember a szabadidejét olyan dolgokkal tölti ki, amit szívesen csinál. Ha szívesen csinálsz valamit akkor az nem megterhelő. El lehet benne fáradni. Például ha fut valaki, azt én sem értem, de mélyedni azt lehet simán. Gondolj például a hobby búvárra: amikor csak tud, mélyed. Van úgy, hogy megunja az ember mer' jön az "ősmagyar ellenállás" de ilyenkor célszerű abbahagyni, félretenni és nem összecsapni. Nálam például több 100 zenei alap van félretéve, mert nincs kedvem befejezni. Valami kiváltotta bennem, hogy elkezdjem, de megrekedt mondjuk a ritmusnál és nem jött további ihlet. Félre van téve, időnként végighallgatom, aztán lehet hogy inspirál egy régi felvétel valami újra, akkor folytatom. A homestudióhoz nem lelkiállapot kell hanem pénz. Ez vagy van, vagy nincs. Nekem a következő jött be: Én a pénzem felesleges dolgokra nem költöm, sőt nem veszek el egy krajcárt sem a családtól hogy szert tegyek egy új kütyüre a studiómba. Pedig vannak vágyaim. Sőt félre tett pénzem is van, bármelyiket megvehetném, de nem erre van félretéve. Nem tudom ezt érted-e. Én ha fejleszteni akarom a studiót, akkor jól kinézem hogy mit szeretnék és elkezdek rá vágyódni. Ez azt jelenti, hogy mindent kiderítek róla a neten, letöltöm az összes kézikönyvet, átnyálazom a lehetőségeit és egyre azon gondolkodom mire kell nekem. Mivel nem munkaeszköz, az esetek többségében kiderül, hogy nem is kell. Vagyis az idő megoldja, hogy rájöjjél mi az ami tényleg kell és mi az ami nem. Tegyük fel, hogy nagyon, de nagyon kell még mindig. Akkor egyre többet gondolok rá, fórumokon utánanézek, érdeklődöm. Volt már, hogy kiderült a választott termék szar, van nála sokkal jobb. Na de mi van, ha nem szar? Akkor pörög tovább a késztetés, és eddig minden alkalommal sikerült ezzel kapcsolatban bevonzani valami pozitívat: Egyszer csak valaki pont el akart adni egy ilyet féláron, beesett egy nemvárt bevétel, valaki olyan cuccot keresett ami nekem van és rájöttem nem kell. És akkor sutty... Nem kell eldobni az egyik tevékenységet a másikért. Rengeteg zenészt láttam, akik képtelenek voltak fefogni, hogy egy kábel miért olyan amilyen. Te legalább értesz az elektronikához, ez giegészítheti a gitározást is. Azt szokták mondani, hogy egy ember nem érthet mindenhez és csak egy valamiben lehet profi, de azért meg kell szenvednie. Hát te most Jimmy Hendrix akarsz lenni vagy Steve Jobs? Ha egyiksem, akkor nyugodtan csinálj több dolgot, az a lényeg, hogy a szabadidődben jól érezd magad!
  12. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Hát, nehezzen. Te is kaphatsz egy nyeremény sört
  13. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Igen van, ezzel csináltam a RADIAS-nak is konzolt: http://fincy.hu/index.php/blog/3d-print/102-radias-konzol
  14. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Köszi, ki fogom próbálni, nálam az R3-nak olyan kicsi a jelszintje a többihez képest, hogy mindent le kell szabályozzak, hogy valahogy kijöjjön a nominál 0. A szintik hangerőszabályzójának középállásához szoktam állítani. Ez a mostani rendszerben is jól jöhet, őszintén szólva eszembe sem jutott volna, hogy a mono csatikon XLR-el menjek be az R3-al és kihasználjam a mixer preampját. Úgyhogy máris mantrázva hajlongok, Köszönet az ötletért. (Mindjárt nyomtatom is a következő közösítő gombot a két mono csatornára: https://youtu.be/Surs1BdC87M ).
  15. Gábor Finta

    Az Én kis studióm...

    Köszi a biztatást! Az USB teszteken túl vagyok már. Nem is BRUM-nak nevezném mert ez egy ciripelés amit az egér, sőt a monitor is okoz. LED monitort használok, mégis tudok olyan képváltást előidézni amit hallok (lehet, hogy színesztéza ), de a legrosszabb az egér. Ha nem egerezek hanem zenélek, akkor is a csend helyen közép és magas tartományban van egy alapzaj. Ha felhúzom a számítógépen a ventillátorok sebességét, akkor is változik, tehát tuti a számítógép felöl jön. A többivel nagyjából megvagyok már, a konnektorok is be vannak jelölve, hogyan kell bedugni a tápkábeleket. Az USB zajt végül is elég jól lecsillapítottam, szinte mindenhol balanced kábelek mennek és felvételkor irányt változtatva (keverő -> hangkari) bekötöm a PCX2 zajszűrőt is. Leginkább akkor zavar, amikor a DAW-ban dolgozom és szerkesztem az alapokat. Az USB isolator másnak is bevált, van egy külön fórumtéma itt valahol. A behringer-t én is utolsó eszköznek szánom, és szerintem nem is octopre lesz az első, hanem a hangkari lecserélése. Ráérek építkezni, van pár évem még a nyugdíjig :). Kábelezés nem probléma, tele vagyok dugókkal, kábelekkel, pákával, viszont valami nem tiszta. A jelszint ami kijön a szintiből az vonal. Ha XLR-re szerelem át, akkor azt csak unbalanced módban tudom megtenni ami még nem baj, a jelszint azonban ettől még vonal marad. Azt nem tudom, hogy az ocotopre, vagy a scarlett 18i20 mi alapján választja ki, hogyan állítsa be a preampjait vonalra, vagy MIC-re. Elvileg lehet mechanikusan a csatlakoztatás alapján, vagy elektronikusan a jelszint alapján. Ha mechanikus, akkor nem lesz baj ha a vonalszintet kap MIC bemeneten? A másik amitől tartok, hogy mindkét eszközön egyetlen gombnyomással ráadhatom a 48V-ot a hangszerek line bemeneteire, ezért jött számításba a behringer.
×
×
  • Create New...