Emu 1820m A/D-D/A teszt
Egy régi tervemet ma végre megvalósítottam. Már régóta dolgozok Emu 1820m hangkártyával és több itteni fórumozótól olvastam, hogy jók az A/D-i, de a D/A-i gyengusok. Csináltam egy egyszerű tesztet. CD-ről bekonvertáltam egy számot, abból kivágtam egy részt és a hangkártyám 2 L/R ki- és bemeneteit összekötöttem vezetékkel (hála a dsp patchmixnek, könnyen mute-olható és nem gerjed vissza az új felvett sáv) és kiexportáltam 44.1kHz 16 biten mások örömére is. 40x újravettem az utoljára felvett sávot és figyeltem a hatást, mikortól kezd el használhatatlanná válni a sáv, illetve mennyire roncsolja a hangot ennyi átalakítás ezen a berendezésen. Értelemszerűen az 1 nevű minta közvetlen a cd-ről került a Cubase 4-re és egyből kiexportáltam. 10, 20, 30, 40 pedig azt mutatja, hányszor küldtem ki a gépből és vettem újra (ennyinél meguntam az újravételt).
Arra voltam kíváncsi, hogy mennyit ront az A/D-D/A konverziója ennek a berendezésnek, érdemes-e egyáltalán kiküldeni a jelet egy külső vasra és utána visszaküldeni a jelet.
Másik gondolatom az volt, hogy egy kisebb stúdiónak (ha kihagyjuk az emberi tényezőt és a felvevőhelység akusztikája is rendben van) a digitalizáló része vagy a mikrofon/preamp része meghatározóbb minőségileg, mert fejleszteni szeretnék, de ha lehet minél értelmesebben elköltve a pénzemet.
Érdeklődve várom a kommenteket, kinek mi a véleménye a sávok meghallgatása után.
- 2
15 hozzászólás
Recommended Comments